خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع

سفر به طبیعت و گام نهادن بر روی بهشت های هدیه شده از سوی خالق زیبایی ها، لذتی بوده که هر بار تکرار آن با تجربه قبلی تفاوت داشته و انسان را با مناظر و نقاشی های طبیعی جدید آشنا می سازد.
سرزمین پهناور، چهار فصل و غنی ایران، دارای مناظر طبیعی و زیبای خارق العاده بسیاری بوده که حتی به جرات می توان گفت بخش عمده ای از این مناطق هنوز کمتر شناخته شده و تا حد بسیاری، بکر و دست نخورده باقی مانده است.
زیباترین و عظیم ترین گنج های دنیا، سال های سال کنج ناشناخته ترین غارها و کوهستان ها پنهان مانده اند، اما این بار، درک سیستان و بلوچستان، پشت منظره ای جا خوش کرده که مخلوطی از بهترین هاست و بی شک می توان در این روستا یکی از زیباترین منظره های آفرینش را به تماشا نشست؛ روستایی که با در بر داشتن پاک ترین ساحل ایران، هرچه خوبان همه دارند را یکجا دارد.
این روستا در جنوب استان سیستان و بلوچستان و در سواحل مکران، از روستاهای بکر و زیبای گردشگری است که علاوه بر مردمانی مهربان و مهمان نواز، از چهار نمونه ساحل صخره ای، ماسه ای، شنی و مرجانی در فاصله نزدیک به هم برخوردار است.
روستای درک زرآباد که به دلیل نزدیکی به منطقه آزاد چابهار به روستای درک چابهار نیز معروف است، در ۱۷۰ کیلومتری جنوب چابهار، در امتداد سواحل دریای مکران و ۱۰ کیلومتری زرآباد قرار دارد.
روستای دَرَک در بخش زرآباد شهرستان کنارک، با داشتن یکی از بکرترین و زیباترین سواحل ایران و حتی جهان، علاوه بر چهار نمونه ساحل یاد شده، از جنگل های حرا و خور باستانی گالک به طول ۶ کیلومتر و وسعت ۵۲ هکتار برخوردار است.
روستای درک تاکنون برای گردشگران داخلی و خارجی ناشناخته مانده بود. با توجه به اینکه سال ۱۳۹۶ ، استان سیستان وبلوچستان مقصد گردشگری ایرانیان معرفی شد، فرصت مناسبی برای معرفی بهتر مناطق مختلف گردشگری، تاریخی و دیدنی سیستان و بلوچستان و سواحل مکران ایجاد شد
اما در ناشناخته بودن این روستا تا حدی می توان مطمئن بود که اهالی چابهار در جواب آدرس روستای «درک» کمی تأمل می‌کنند. بسیاری از آنها تاکنون حتی نام این روستای دیدنی را نشنیده‌اند. راننده‌های محلی، آدرس دقیقی از «درک» ندارند و برایشان تنها به جاده زدن، راه رسیدن و پیداکردن درک، افسانه‌ای است. روی نقشه‌ها باید به دقت دنبال این روستا گشت و شهرهای ساحلی دریای عمان در غرب چابهار را یک به یک دید تا نام «درک» پیدا شود؛


روستای گردشگری دَرک چابهار با چهار نوع ساحل بکر و زیبا

 
  • عالی
Reactions: FaTeMeH QaSeMi

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع

اگر کمی سختی سفر را بر خود هموار کنید، گویا به هرچه در این دنیاست، سفر کرده اید، در ساحل ماسه ای آرام گرفته و رخ در رخ خورشید، انوار طلایی اش را میهمان پوست تنتان می کنید، بر ساحل صخره ای نشسته و به بیکران های افق در هنگامه غروب خورشید خیره می شوید، تنی به آب زده و مرجان ها همچون ماهی های حوض خانه های قدیمی، کف پاهایتان را لمس می کنند و آن دم که همه از گرمای جنوب، به دنبال سایه و سرمایی می گردند، دمی زیر خنکای دل انگیز و بهاری نخلستان ها آرمیده و به کوه هایی فکر می کنید که کمی آن طرف تر، انتظار شما را می کشند و این مجموعه را مدیون آب های شیرینی هستید که در چند قدمی آب شور دریا، از دل چاه ها سر بر آورده اند.
درک یا درگ، گویا در زبان محلی به معنی سکونت در کنار دره است. رفتن به درک برای عاشقان طبیعت می‌تواند آرزوی یک سفر هیجان‌انگیز باشد. در نزدیکی روستای زرآباد، پلاکاردهای موقت، مسافران کنجکاو را به سمت درک هدایت می‌کند. جاده رسیدن به درک را باید جاذبه‌ دیگری دانست. جاده پرتلاطمی که از میان کوه‌های فرسایش یافته زیبا با نماهای بکر می‌گذرد و در مقصد، گردشگران را هیجان‌زده می‌کند. از سربالایی فرعی ساحل درک تنها رمل‌های شنی، نخل ها و دریا پیداست. منظره‌ای بکر که می‌توان ساعت‌ها در آن توقف کرد یا حتی کمپ زد. در حاشیه ساحل، دکه ای موقت، اسباب راحتی گردشگران را فراهم کرده و حضور ماشین‌ها و افراد نشان می‌دهد که سفر به درک افسانه‌ای، خواهان زیادی داشته است.
اگر میان رمل های شنی درک بایستید و تصور ذهنی از دریای عمان نداشته باشید، گویا در میان یکی از کویر های معروف کشور هستید، اما کافی است پای در شن ها بگذارید و از رمل ها بالا بروید. تصویر کویر و دریا به هم می پیوندند و منظره زیبا و نابی را می سازند که ساعت ها می توان به تماشایشان نشست.

تجربه سفر به این منطقه زیبا، بکر و رویایی، مانند هیچ کجای دیگر نبوده و هر عاشق طبیعتی باید این بهشت پنهان در دل کویر را حداقل یکبار هم که شده لمس کند.


روستای گردشگری دَرک چابهار با چهار نوع ساحل بکر و زیبا

 
  • جذاب
Reactions: FaTeMeH QaSeMi
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا