خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Ryhwn

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
28/3/20
ارسال ها
963
امتیاز واکنش
4,205
امتیاز
278
محل سکونت
Bookland
زمان حضور
80 روز 11 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
مصر به خاطر تمدنی قدیمی و داشتن بناهای معروفی چون اهرام ثلاثه، مجسمه ابوالهول بزرگ و معابد باستانی اقصر با قدمت هزاران سال در جهان شهرت فراوان دارد.
مسجد احمدبن طولون:
این مسجد بین سال‌های ۸۷۶ و ۸۷۹ بعد از میلاد ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین مساجد در قاهره است. این بنا توسط احمد بن طولون، فرماندار عباسی مصر راه اندازی شد.

این مسجد در اطراف حیاط ساخته شده و در هر چهارطرف دارای تالار سر پوشیده است. مناره‌ی این مسجد طبق مناره‌ی بزرگ سامرا به شکل حلزونی و قرن‌ها بعد ساخته شده است. بخش‌هایی از فیلم جیمز باند به نام “جاسوسی که مرا دوست داشت”در مسجد ابن طولون فیلم برداری شد.
دهب:
دهب در ۸۵ کیلومتری شمال شرم الشیخ در خلیج عقبه، واقع در نزدیکی نوک جنوبی صحرای سینا، قرار گرفته است. دهب یک روستای ساحلی جدا شده و منزوی بود، اما در سال ۱۹۸۰ به یک اقامت‌گاه عالی و ارزان برای مسافران و گردشگران خارجی تبدیل شد.

فعالیت‌هایی همچون موج سواری، غواصی، شترسواری وسفر با جیپ آن را به یکی از محبوب‌ترین مقصد‌ها در کنار دریای سرخ تبدیل کرده است.
واحه سیوا:
واحه سیوا یک واحه در بیابان لیبی-مصر است که منطقه‌ای دورافتاده با جمعیتی حدود ۲۳۰۰۰ نفر می‌باشد. بیشتر این افراد نیز از قوم بربری‌ها هستند. سیوا در مسیر تجاری قدیمی واقع شده و به همین خاطر نیز از لحاظ تجاری بسیار حیاتی بوده است.

وجود چشمه‌های طبیعی و سایه‌ی درختان نخل به مسافران این مسیر کمک بسیاری می‌کرد. با فروپاشی امپراتوری روم، انحطاط سیوا نیز آغاز شد. در دهه‌های اخیر صنعت گردشگری تنها منبع درآمد آن‌ها بوده است. بیشتر تمرکز‌ها بر روی ایجاد هتل‌هایی که بتواند از موادی محلی استفاده کند و توریست‌های بیشتری را به این منطقه جذب نماید.
موزه مصر:
موزه‌ی مصر میزبان بیش از ۱۲۰۰۰۰ آیتم مختلف از عتیقه‌جات مصر باستان است و یکی از جذاب‌ترین موزه‌های قاهره می‌باشد. دو طبقه‌ی اصلی در موزه وجود دارد. طبقه‌ی همکف و طبقه‌ی اول. در طبقه‌ی همکف مجموعه‌ی عظیمی از پاپیروس و سکه که توسط مصریان باستان استفاده می‌شده، نگهداری می‌شود.

در طبقه‌ی اول نیز مصنوعات مربوط به دو سلسله‌ی نهایی از پادشاهی مصر و همچنین صنایع دستی بسیار از دره‌ی پادشاهان وجود دارد. جالب‌ترین مواردی که در این موزه یافت می‌شود شامل اشیایی از آرامگاه توت‌عنخ‌آمون و اتاق سلطنتی مومیایی شامل ۲۷ مومیایی سلطنتی از دوران فراعنه است.


مصر

 
  • تشکر
Reactions: ~BAHAR.SH~ و نوازش

Ryhwn

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
28/3/20
ارسال ها
963
امتیاز واکنش
4,205
امتیاز
278
محل سکونت
Bookland
زمان حضور
80 روز 11 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
ابو سمبل:
ابو سمبل یک سایت باستان شناسی دارای دو معبد برش داده شده از سنگ در جنوب مصر و در ساحل غربی دریاچه ناصر است. معابد دوقلو در اصل از کوهستان و در زمان سلطنت فرعون رامسس بزرگ در سده‌ی سیزدهم پیش از میلاد کنده کاری شده بودند.

این مجتمع در سال ۱۹۶۰ به دلیل جلوگیری از فرو رفتن در زیر آب جابه جا شد. هنوز هم ابو سمبل یکی از برترین جاذبه‌های مصر است
دره پادشاهان:
دره‌ی پادشاهان در نزدیکی اقصر، دره‌ای است که برای مدت ۵۰۰ سال از سده‌ی ۱۶ تا ۱۱ قبل از میلاد، به عنوان مقبره‌ای برای پادشاهان و اشراف ممتاز از پادشاهی جدید ساخته شده است. این دره شامل ۶۳ مقبره تشکیل شده که اندازه‌های متفاوتی دارند.

مقبره‌ی سلطنتی با مناظری از اساطیر مصر تزئین و سرنخی به عقاید و آیین تشییع جنازه آن دوره است. به نظر می‌رسد به جز مقبره‌ی مشهور توت عنخ آمون، بیشتر موارد و عتیقه‌جات مقبره‌ها به غارت رفته است.
رودخانه نیل:
سفر دریایی در رودخانه‌ی نیل یکی از جاذبه‌های اصلی در مصر است. رود نیل از زمان مصر باستان بسیار مشهور بوده است. هیچ راهی بهتر از رودخانه‌ی نیل برای ردیابی تاریخ مصر نخواهد بود. تقریبا تمام کشتی‌های کروز مصر سفر خود را از طریق مسیر اقصر اسوان انجام می‌دهند، زیرا این مسیر امن، خوش منظره و زیبا است.

استفاده از قایقی چوبی به نام فلوکه، می‌تواند سفری پرماجرا برای شما فراهم کند. فلوکه قایقی است که از دوران باستان در رود نیل مورد استفاده قرار می‌گرفت. اگرچه فلوکه همانند کشتی کروز راحت و آرام نیست، اما تجربه‌ی سواری در یک قایق هزار ساله می‌تواند بسیار جذاب باشد.
دریای سرخ:
دریای سرخ در سواحل مصر، یکی از زیباترین مکان‌ها در دنیاست. آب‌های دریای سرخ دارای دید و منظره‌ی زیبایی هستند و به همین خاطر نیز در بین افراد مشهور است.

با گستره وسیعی از شکل گیری مرجانی در صخره‌های آن، این دریا میزبان هزاران موجود دریایی متفاوت است. سواحل دریای سرخ در هر دو طرف دریا واقع شده است. در ساحل غربی دریای سرخ، غردقه‌ی توریستی و نسبتا قدیمی و همچنین شهر‌های جدید قرار دارد.
کرنک:
اگرچه این بنا به شدت آسیب دیده، ولی یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها در مصر است. این بنا بزرگ‌ترین مکان مذهبی است که ساخته شده و نشان‌دهنده‌ی دستاورد ترکیبی سازندگان مصری در طول سالهاست.

معبد کرنک در حقیقت شامل سه معبد اصلی، معابد محصور در خشکی، و چند معبد بیرونی واقع در ۲.۵ کیلومتری شمال اقصر است. یکی از مشهورترین ساختمان‌های کرنک تالار ستون‌داری است که دارای ۱۳۴ ستون بزرگ در ۱۶ ردیف می‌باشد.
گورستان جیزه:
اهرام جیزه که در حومه جنوب غربی قاهره واقع شده است، یکی از جذاب‌ترین و مشهور‌ترین بنا‌ها در مصر می‌باشند. اهرام جیزه در مصر طی سه نسل یعنی توسط خوفو، خفرع و منکورع ساخته شده است.

اهرام بزرگ خوفو یکی از بهترین اهرامی است که دارای ۱۳۹ متر ارتفاع است. این هرم بلندترین هرمی است که توسط بشر ساخته شده است. بازدید از این مکان برای بیشتر توریست‌ها توصیه می‌شود.


مصر

 
  • تشکر
Reactions: ~BAHAR.SH~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا