خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
به نام خدا

آشنایی با آداب و رسوم مردم عربستان
عربستان سعودی کشور بزرگی است که تقریبا کل شبه جزیره عربستان را در بر گرفته و باعث شده تا دیگر کشورهای منطقه و همسایگانش مانند اردن، عراق، کویت، عمان، قطر، یمن و امارات متحد عربی در مقایسه با آن بسیار کوچک به نظر بیایند.
آداب و رسوم مردم عربستان
عربستان سعودی کشور بزرگی است که تقریبا کل شبه جزیره عربستان را در بر گرفته و باعث شده تا دیگر کشورهای منطقه و همسایگانش مانند اردن، عراق، کویت، عمان، قطر، یمن و امارات متحد عربی در مقایسه با آن بسیار کوچک به نظر بیایند. این کشور بزرگ به لطف ذخایر نفتی ای که در بر دارد جزو ثروتمندترین کشورهای جهان به شمار می رود. تاریخ و فرهنگ این کشور تحت تاثیر و برگرفته از آموزه های اسلام است که مانند هر کشور دیگری رعایت آداب و رسومش اهمیت بالایی داشته و تاثیر فراوانی در نحوه برخورد با افراد دارد.


غذاهای سنتی عربستان غذاهایی تند و پر ادویه هستند که معمولا شامل نان پیتا، برنج، عدس، دانه ها، گوشت بره و گوشت مرغ می باشند. قوانین اسلامی در این کشور در نوع خوراک و نحوه تهیه آن تاثیر گذار است. گوشت خوک در عربستان ناپاک شناخته شده و ممنوع است. وعده غذایی نهار به طور سنتی اصلی ترین وعده غذایی است.
مهم ترین تعطیلات سال
مهم ترین تعطیلات سال عربستان در ماه مبارک رمضان است که در آن بیش از 6 ساعت کار انجام نمی شود و زمان کاری بازارها و مغازه ها نیز کاهش می یابد. البته ایام حج را نباید از یاد برد که ایام مقدسی در این کشور به شمار می رود. عربستان در این ایام میزبان میلیون ها حاجی است که برای انجام مناسک حج به این کشور سفر می کنند.


فرهنگ عربستان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
قوانین و پوشش مخصوص بانوان


بانوان عربستانی مطابق قوانین اسلام باید حجاب کامل داشته باشند. این حجاب شامل چادر سیاه و نقاب است که صورت و بدن فرد را در بر می گیرد. تاکید بر حجاب در شهرهای مکه، مدینه و دیگر اماکن مقدس شدیدتر است با این حال در دیگر شهرها نیز باید این نوع حجاب رعایت شده و نادیده گرفتن آن بر خلاف قوانین عربی اسلامی است. البته در مورد توریست های زن، قوانین کمی آسان تر در نظر گرفته می شوند با این حال باید حجاب داشته باشند و در صورتی که حجاب را نادیده بگیرند توسط Mutawwain (پلیس مذهبی) تذکر می گیرند. ابراز عشق و علاقه زنان و مردان به یکدیگر در ملا عام ممنوع است.
آداب معاشرت
آداب و رسوم مردم عربستان
در عربستان سعودی آقایان برای سلام و احوال پرسی با یکدیگر دست می دهند و اگر دوست صمیمی باشند روبوسی نیز می کنند. بانوان اما معمولا یکدیگر را در آ*غو*ش گرفته و با دوستان صمیمی خود روبوسی می کنند. زنان و مردان نباید در محیط های عمومی یا محیطی خارج از محیط خانواده با یکدیگر احوال پرسی کنند. سعودی ها برای اتمام احوالپرسی ها زیاد عجله نکرده و معمولا در مورد مسائل کلی دقایقی را بایکدیگر صحبت می کنند.
هدیه دادن
آداب هدیه دادن در عربستان مانند دیگر کشورها نیست. اگر به خانه فردی سعودی دعوت شدید باید هدیه کوچکی به عنوان تشکر با خود ببرید. مردان سعودی معمولا گل به عنوان هدیه نمی برند گرچه بانوان می توانند برای بانوی میزبان خود گل ببرند. هدیه دادن نوشیدنی های معتاد به دلایل دینی چندان خوشایند نیست مگر اینکه مطمئن شوید میزبان چنین هدیه ای را می پذیرد. جالب است بدانید که هدایا وقتی گرفته شدند باز نمی شوند.


فرهنگ عربستان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
آداب غذا خوردن
سعودی ها معمولا اولین ملاقات اجتماعی خود با افرادی که نمی شناسند را در رستوران ها و هتل های بین المللی برگزار می کنند و پس از مدتی که آشنایی حاصل شد، فرد را به خانه خود دعوت می کنند. تفریحات و سرگرمی هایی که برگزار می شود معمولا فقط برای زنان یا مردان است و اگر هردو جنس باهم باشند معمولا زنان در یک اتاق و مردان در اتاقی دیگر می نشینند. اگر به خانه فردی سعودی دعوت شدید هنگام ورود به خانه کفش های خود را در آورید و مطابق عرف جامعه عربستان لباس بپوشید. سر وقت برسید و به بزرگان خانواده احترام بگذارید به این صورت که ابتدا با بزرگان خانواده سلام و احوالپرسی کنید. قهوه و خرمایی که به شما تعارف می شود را بپذیرید حتی اگر میل ندارید. اگر برای شام یا نهار دعوت شده اید بهتر است بدانید که قبل از سرو غذا میزبان سر صحبت را باز کرده و در مورد مسائل کلی صحبت هایی کوتاه و خلاصه خواهید داشت.
آداب سفره
یکی از آداب و رسوم مردم عربستان این است که اگر سفره غذا روی زمین پهن شده باشد به صورت چهار زانو یا روی یک زانو بنشینید. تنها با دست راست غذا بخورید چرا که عرب ها معتقداند دست چپ دست ناپاکی است. از هر چیزی که در سفره وجود دارد کمی بچشید. عرب ها برای میهمانان خود احترام زیادی قائل اند و برای میهمانان بسیار ارزشمند خود بهترین بخش غذا مانند کله بره را در بشقاب می گذارند. بر سر سفره سعودی ها معمولا بیش از حد لازم غذا وجود دارد. این عادت سعودی ها است که میهمان خود را غرق در وفور نعمت کنند! در حین غذا خوردن جملات بسیار کمی رد و بدل می شود تا میهمانان بتوانند غذا را میل کنند.
آداب کسب و کار
سعودی ها به وجود حریم شخصی مانند چیزی که غربی ها به آن معتقداند چندان نیازی ندارند برای همین در حین مکالمه شاید بیش از حد به شما نزدیک شوند اما این به معنای بی احترامی به حریم شخصی فرد نیست. سعودی ها تمایل دارند که با افرادی تجارت کنند که می شناسند و به آن ها اعتماد دارند پس تعجب نکنید اگر خواهان گذراندن وقت زیاد برای بهتر شناختن طرف معامله باشند. در معامله با سعودی ها باید صبور باشید و از آن جایی که آن ها به ظاهر اهمیت فراوانی می دهند بهتر است در برخورد با آن ها لباسی متناسب بپوشید. سعی کنید جلسات خود را در صبح برگزار کنید. سعودی ها در تصمیمات خود عجول نیستند پس با هول کردنشان و اصرار بر تصمیم نهایی تجارت خود را از بین نبرید. در چانه زدن بر سر قیمت سعودی ها معمولا کمترین قیمت هنگام خرید و بالاترین قیمت هنگام فروش را پیشنهاد می دهند.


فرهنگ عربستان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا