خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Elaheh_A

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/20
ارسال ها
1,202
امتیاز واکنش
17,906
امتیاز
323
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
59 روز 6 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
انسان موجودی اجتماعی است و برای اينکه بتواند برای جامعه مفيد باشد بايد به نکاتی بسيار مهم دقت کند.
اول بايد بداند در زندگی اجتماعی همه به هم وابسته می باشند ولی در عين حال انسان‌ها با يكديگر متفاوت هستند و هيچ فردي كاملاً شبيه انسان هایديگر جامعه نمي باشد حتی اگر اعضای يک خانواده باشند.
خصوصيات، احساسات، افكار و توانايي‌ها و استعدادهاي هر شخصي با ديگران متفاوت است.
هر يك از ما انسان‌ها مي‌توانيم عضو مفيد و با ارزشي براي جامعه باشيم. فقط كافي است خودمان را بهتر بشناسيم.
خودمان را بپذيريم و از توانايي‌هايمان به خوبي استفاده كنيم درست مثل اعضاي بدن كه با هم متفاوتند و وظايف مخصوصي دارندولی همه شان مفيد وضروری و لازم هستند.
همه ما در وجودمان زيبايي‌ها و نكات ارزشمند و استعدادهايي داريم كه بايد آن‌ها را كشف كنيم تا از وجود خودمان راضي باشيم. به وجود خودمان افتخار كنيم،سپس بتوانيم برای جامعه مفيد و ارزشمند باشيم به اين ترتيب احساسي خوشايندی خواهيم داشت.
براي اين‌كه بتوانيم مفيد باشيم بايد خوب زندگي كنيم و از جسم و روان خود خوب مراقبت كنيم‘ لازم است "فكر كردن" را به خوبي يادبگيريم. بايد بتوانيم از نيروي فكر خود استفاده كنيم و براي خود يك زندگي سالم و شاد بسازيم.
اگر هر کسی از سن كم ياد بگيرد خوب فكر كند مي‌تواند مشكلات و مسايل خود را خوب حل كند، تا وقتي بزرگ‌تر شد كم‌تر اشتباه كند، موضوع مهم اين است كه ياد بگيريم چگونه مشكلاتمان را حل كنيم و براي اين کار بايد خوب فكر كنيم وتصميم درست بگيريم.
رمز موفقيت و خوشحالي درتصميم گيری به موقع است زيرا اگر قبل از گفتن هر حرفي و انجام هر كاري خوب بينديشيم در كارهايمان كم‌تر اشتباه مي‌كنيم و موفق‌تر و خوشحال‌تر مي‌شويم پس ميتوانيم مفيدتر باشيم.
ما مي توانيم با رعايت برخي اصول به انساني شريف تر ، خوشبخت تر و سودمنر براي كشور خود باشيم . تمامي اين اصول ريشه در فرهنگ ما دارد . ما بايد برخي از عادات و خطاهاي فرهنگي خودمان را اصلاح كنيم تا زندگي بهتر و جامعه اي پيشرو داشته باشيم .
احترام به حقوق ديگران : ما همواره بايد حقوق اجتماعي سايرين را رعايت كنيم . هيچ كس حق ندارد حق ديگران را ضايع نمايد . همينطور نبايد اجازه دهيم تا فردي به ضايع نمودن حقوق ديگران بپردازد . در مرحله اول با نصيحت و گوش زد كردن و در مراحله بعد كمي جدي تر . اگر شما در مقابل فردي كه به تضييع حقوق شما و ديگران مي پردازد سكوت كنيد به خودتان و جامعه خود خيانت نموده ايد . براي ساختن جامعه اي قدرتمند بايد حقوق مردم احترا بگذاريم .
تلاش و كوشش : ما بايد بدانيم كه تلاش براي كسب روزي حلال ، خدمت به ديگران و تلاش براي پيشرفت در كار و پيشه مقدس است . زماني كه ما مشغول فعاليت شغلي و اقتصادي خود هستيم بايد بدانيم كه تلاش براي افزايش بهره وري كار و تلاش براي انجام صادقانه وظايمان از مهمترين اصول است . كشور براي پيشرفت نيازمند سرمايه هاي اقتصادي مي باشد . كسي كه از راههاي شرافتمندا نه به ايجاد يك واحد كاري اقدام مي كند و موفق به افزايش فروش و توليد سود مي شود ، در حقيقت فردي شريف و بزرگوار است كه اولا باعث رشد اقتصاد كشورش شده و دوم اينكه توانسته معاش چند نفر را تامين كند .
به نظر من تلاش براي پيشرفت در زمينه هاي اقتصادي و تجاري با هدف صادرات محصول به كشورهاي خارجي و سرازير نمودن ارز به كشور جزء ارزشمندترين امور است . بنابراين بايد آن كساني كه در خود قدرت مديريت و كسب و كار را مي بينند و علاقه مند به خدمت خالصانه به ميهن خود مي باشند بدانند فعاليتهاي اقتصادي و تجاري شرافتمندانه ترين و موثرترين كارها براي پيشرفت و موفقيت كشور مي باشد .
خدمت به ديگران : به نظر من اگر هدف افراد حقيقتا خدمت صادقانه به سايرين باشد ، نخستين كسي كه از اين خدمت بهره مند خواهد شد ، خود فرد است . ما بايد بكوشيم به ساير هم وطنانمان خدمت كنيم . هر گونه خدمتي كه از دستمان بر مي آيد . خدما به سايرين ، خدمت به خود است . آنكس كه به ديگران خدمتي نمي كند از ديگران هم خدمتي دريافت نمي كند . هر فرد وطن پرست و آريايي بايد كمر به خدمت وطنش ببندد . يكي از خدماتي كه بسيار ارزشمند است آموزش و پرورش است . كمك به گسترش دانش از هر طريق و افزايش اطلاعات مردم و اعتلاي فرهنگ جامعه از هر راهي خدمت محسوب مي شود و جز با ارزش ترين خدمات است
در مورد راه حل مسايل و مشكلات راه‌حل‌هاي خوب زيادي وجود دارند كه ما را به موفقيت مي‌رساند و همين طور راه‌حل‌هاي نادرست زيادي كه باعث مي‌شود مشكلات و ناراحتي ما بيش‌تر شود، هر قدر بتوانيم راه حل‌هاي بيش‌تري پيدا كنيم موفق تريم، براي اين‌كه راه‌حل‌هاي زيادي به دست بياوريم مي‌توانيم با دوستانمان مشورت كنيم.
ميتوانيم از افراد با تجربه برای برنامه ريزی آينده کمک بگيريم و از تجربيات آنها استفاده کنيم تاراه حل مناسبی برایخدمت بهتر به خودمان و جامعه با توجه به استعداد و علايق خود بيابيم.
پس در آخرمي توان گفت برای مفيد بودن بايد به چندين نکته توجه داشته باشيم:
*علايق واستعداد خود را بشناسيم و برای شکوفايی آن تمام تلاشمان را بکنيم.
* ديگران را دوست بداريم وخود را متعلق به جامعه بدانيم وبرایسربلندی کشور و سرزمينمان از هيچ تلاشی فرو گذار نکنيم.
* هنگام برخوردبا مشکلات ابتدا خوب فکر کنيم وسپس با ديگران مشورت کنيم ودر آخر تمام تلاشمان را برای گرفتن بهترين نتيجه به کار ببريم.
* آينده نگر باشيم واز کودکی برای آينده برنامه ريزی کنيم.
*هر کاری را با علاقه وعشق وبا تمام وجود انجام دهيم حتي اگر پايين ترين مرتبه شغلی در جامعه باشد

* وبا ديدن موفقيتهای ديگران به جای سرکوب کردن ايشان به دنبال راز موفقيتشان بگرديم سعی در يافتن آن بکنيم به آن فکر کنيم سپس با علايق واستعداد خودمان تطبيقش دهيم و در آخر به آن عمل کنيم.


| چگونه می توانیم فردی مفید برای جامعه و کشور خود باشیم؟ |

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشویق
Reactions: MaSuMeH_M
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا