خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mahora

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
29/5/20
ارسال ها
372
امتیاز واکنش
2,592
امتیاز
228
محل سکونت
از دیار دور
زمان حضور
15 روز 5 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
داستان با توصیف شبی شروع می‌شود که خوکی به نام میجِر پیر (به انگلیسی: Old Major) حیوانات را جمع کرده و از ظلمی که انسان بر حیوانات روا داشته برای آنان سخن می‌گوید و حیوانات را به شورش علیه انسان دعوت می‌کند. وی سپس یک سرود قدیمی به نام جانوران انگلستان را به آنان یاد می‌دهد که بعداً به سرودی انقلابی در بین حیوانات مزرعه تبدیل می‌شود. پس از چندی حیوانات در پی شورشی مالک مزرعه به نام آقای جونز را از مزرعه بیرون کرده و خود اداره آن را به دست می‌گیرند. پس از این انقلاب حیوانی، خوک‌ها (که از هوش بالاتری نسبت به سایر حیوانات برخوردارند) نقش رهبری حیوانات مزرعه را به دست می‌گیرند. اما پس از چندی در بین خود حیوانات یک سری توطئه و کودتا انجام می‌گیرد؛ ناپلئون که یکی از دو خوک پرنفوذ مزرعه است با استفاده از سگ‌های درنده‌ای که مخفیانه تربیت کرده بود اِسنوبال، دیگر خوک پرنفوذ مزرعه را فراری داده و خود به رهبر بلامنازع مزرعه تبدیل می‌شود. پس از آن اِسنوبال عامل جونز معرفی شده و تمام اتفاقات بد و خرابکاری‌هایی که در مزرعه صورت می‌گیرد به وی یا عوامل او در داخل مزرعه نسبت داده می‌شود و به فرمان ناپلئون عده زیادی از حیوانات به جرم همکاری با اِسنوبال توسط سگ‌ها اعدام می‌شوند. در ادامه داستان، خوک‌ها به‌تدریج تمامی قوانین حیوانات را زیر پا می‌گذارند. قانون اساسی حیوانات معروف به «هفت فرمان» به تدریج محو و تحریف می‌شود، خواندن سرود جانوران انگلستان قدغن می‌گردد، حیوانات با غذای روزانه کم مجبور به کار زیاد می‌شوند، در حالیکه خوک‌ها فقط فرمانروایی می‌کنند و غذای زیادی می‌خورند و از تمام امکانات رفاهی استفاده می‌کنند و حتی یادمی‌گیرند که چطور روی دوپا راه بروند و با انسان‌ها معامله کنند.
از جمله برنامه‌های ناپلئون، ساخت «آسیاب بادی» است که قرار است برای بهبود کیفیت زندگی حیوانات ساخته شود. نقشه اولیه این آسیاب توسط اِسنوبال طرح‌ریزی شده بوده و در ابتدا ناپلئون به مخالفت با آن برمی‌خیزد ولی بعدتر با بیرون راندن اِسنوبال، ایده ساخت آن را دوباره پی می‌گیرد اما به دلیل بی‌کفایتی ناپلئون، ساخت آن به شکل مطلوبی پیش نمی‌رود. در پایان، ساخته شدن این آسیاب، که با فداکاری‌ها و زجر و تحمل فراوان حیوانات مزرعه امکان‌پذیر می‌شود، نه تنها به بهبود وضعیت زندگی حیوانات منجر نمی‌شود، که خود به اسبابی برای بهره‌کشی بیشتر از حیوانات بدل می‌گردد.


معرفی کتاب قلعه حیوانات | جرج اورول

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
  • عالی
Reactions: Pashmak و yeganeh yami

yeganeh yami

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/20
ارسال ها
1,025
امتیاز واکنش
17,400
امتیاز
323
سن
20
محل سکونت
زیر گنبد کبود
زمان حضور
92 روز 19 ساعت 14 دقیقه
داستان در مورد حیوانات اهلی ساکن در یک مزرعه هست که از بهره‌کشی بیش ار حد مالک مزرعه (آقای جونز) خسته شدن و تصمیم می‌گیرن که بنابر توصیه قبل از مرگ یکی از حیوانات، دست به شورش بزنن.
پس از پیروزی این انقلاب، خوک‌ها که هوش بیشتری نسبت به بقیه داشتن، رهبری گروه را بر عهده می‌گیرن و پست و وظایف را میان اعضا با توجه به توانایی‌های آن‌ها تقسیم و قوانین اساسی خود را وضع می‌کنن و روی دیوار مزرعه می‌نویسن. قوانین به این ترتیب هستن:
همه آنها که روی دوپا راه می‌روند دشمن هستند.
همه آنها که چهارپا یا بالدار هستند، دوستند.
هیچ حیوانی حق پوشیدن لباس را ندارد.
هیچ حیوانی حق خوابیدن در تـ*ـخت را ندارد.
هیچ حیوانی حق کشتن حیوان دیگری را ندارد.
همهٔ حیوانات با هم برابرند.
اما پس از گذشت مدتی، میان خوک‌ها اختلاف ایجاد می‌شه و یکی از اون‌ها که مخفیانه چند سگ را برای محافظت از خود تربیت کرده، دیگری را فراری می‌ده و کنترل همه‌چیز رو در دست می‌گیره.
در ادامه، خوکی که رئیس شده تعدادی از حیوانات را به جرم همکاری با خوک فراری داده‌شده اعدام می‌کنه و با سـ*ـیاست و سؤ استفاده از سادگی بقیه، اون‌ها را مجبور به کار کردن در ازای دریافت غذای بسیار کم می‌کنه.
خوکی که رئیس شده پس از مدتی، امکانات و ثروت بیشتری برای خود فراهم می‌کنه و یاد میگيره که چطور مثل انسان‌ها روی دو پا راه بره و با اون‌ها معامله کنه. پس مدتی هم دست به تحریف قوانین اساسی مزرعه می‌زنه. برای مثال برخی از اون‌ها را صورت زیر در میاره:
چهارپا خوب و دوپا بهتر.
هیچ حیوانی بی‌دلیل دیگری را نمی‌کشد.
همه حیوانات باهم برابرند، اما بعضی برابرترند.
در اواخر داستان تمام شش قانون اول از روی دیوار پاک شده و فقط قانون هفتم به صورت تحریف‌شده باقی می‌مونه.
کتاب قلعه حیوانات در واقع به‌طور غیرمستقیم به شرایط حاکم بر شوروی سابق اشاره می‌کنه. و در واقع شرایط اون مزرعه، شخصیت‌ها و حیوانات این داستان رو میشه به بسیاری از جامعه‌ها، شخصیت‌ها و رهبرهای دنیای واقعی نگاشت کرد.


معرفی کتاب قلعه حیوانات | جرج اورول

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: Pashmak
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا