خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mahora

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
29/5/20
ارسال ها
372
امتیاز واکنش
2,592
امتیاز
228
محل سکونت
از دیار دور
زمان حضور
15 روز 5 ساعت 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
یک دختر جوان ایرلندی است که در تلاش برای آموختن جادو برمی‌‌آید. جادو، جوهر اصلی این داستان است. در آغاز بریدا تصور صحیحی از جادو ندارد. برای آموختن جادو، سراغ استاد جادوگر، استاد سنت خورشید می‌رود که در یک جنگل ساکن است. اما نخست باید با سنت‌های جادو آشنا شود. در این کتاب، کوئیلو دو سنت جادوگری مطرح می‌کند: سنت ماه و سنت خورشید. سنت ماه، جادوگری آیینی کهن است که برای دست یافتن به آن باید تمرین‌های دشوار و متعددی را به کار برد. سنت خورشید راه جهان شمول برای دست یافتن به جهان ابدی است که در آن تنها یک اصل حاکم است: اعتماد کردن به شب تاریک ایمان. و تنها یک تمرین وجود دارد: نیایش کردن به درگاه خدا با قلب و روح.
بریدا، داستان کم و بیش واقعی زندگی دختری ایرلندی است که شاگرد جادوگری است و پائولو کوئیلو او را در یکی از سفرهای خود ملاقات کرده است. این کتاب در ۱۹۹۰ و بعد از موفقیت کیمیاگر در برزیل به چاپ رسید. بریدا دختر ۲۱ ساله ایست که برای مدت طولانی به جنبه‌های مختلف جادوگری علاقه داشته اما اکنون دنبال علوم و دانش‌های دیگر است. این جستجو او را به سوی مردمی خردمند می‌کشاند و آن‌ها او را در مورد جهان معنوی تعلیم می‌دهند. بنابراین بریدا شروع به پیدا کردن تعادلی بین روابط خود و علاقه‌اش به جادوگر شدن می‌کند. حق انتشار این کتاب تا کنون به ۳۹ زبان دنیا فروخته شده است.
داستان آمیزه‌ای تکه‌تکه از کلمات قصار مبهم عرفانی است و به ندرت حادثه‌ای در آن رخ می‌دهد و به نظر تنها می‌تواند طرف‌داران سرسخت پائولو کوئیلو را جذب خود کند.
کتاب ترکیبی در هم ریخته از موضوعات زیادی از جمله سحر و جادو، معنویت، جستجو برای خویش، تجسم و یافتن شریکی برای زندگی است اما بعضی از این موضوعات غیر قابل هضم‌اند و می‌توانند سر شما را به دوران اندازند. حتی ممکن است شما را مجبور کند که کتاب را در میانه آن رها کرده و از خواندن ادامه آن منصرفتان نماید.


معرفی کتاب بریدا | پائولو کوئلیو

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

yeganeh yami

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/20
ارسال ها
1,025
امتیاز واکنش
17,400
امتیاز
323
سن
20
محل سکونت
زیر گنبد کبود
زمان حضور
92 روز 19 ساعت 14 دقیقه

اسم کتاب ، نام شخصیت داستان رمان ، بریدا می باشد ، او دختری در ایام جوانی است که علاقه به یادگیری جادو و سحر پیدا می کند و در راه یادگیری جادوگری را در پیش می گیرد ، این کتاب شرحی از مراسمات جادوگری را در خود گنجانده است که پائولو کوئلیو آنها را خطرناک می داند و در این رابـ*ـطه هشداری قبل از شروع داستان می نویسد که متنش به قرار زیر می باشد :
در کتاب خاطرات یک مئغ ، دو نمونه از تمرین های رام را، برای درک بیشتر، توسط روش هایی که در دوران کار در تأتر آموخته بودم، تغییر دادم. هرچند نتایج حاصل از این تغییر می توانست با روش اصلی یکسان باشد، اما این عمل من با انتقاد شدیدی از سوی استادم روبه رو شد. استادم گفت: وجود روش های سریع تر یا ساده تر هیچ اهمیتی ندارد، سنت هرگز قابل تغییر نیست.»
به همین دلیل، مراسم و آیین های اندکی که در بريدا تعریف کرده ام، دقیقا همان آیین هایی هستند که در طول قرنها، در سنت ماه، سنتی ویژه که اجرای مراسم اش مستلزم تجربه و مهارت عملی است، اجرا می شده اند. اجرای این آیین ها بدون آمادگی لازم، خطرناک و غیر ضروری است و توصیه نمی شود، چون می تواند به شدت به جست و جوی روحانی شما صدمه بزند
آرش حجازی مترجم کتاب در مقدمه ای بر کتاب بریدا در قسمتی متن زیر را که قرار می دهم می نویسد ، که تصویری از رمان بریدا به مخاطب قبل از شروع داستان می دهد :
در بخشی از داستان، و یکا ۔ استاد سنت ماه - به این نتیجه می رسد که سرانجام سنت خورشید جهان را فرا خواهد گرفت
چون زمان معجزه ها داشت یک بار دیگر باز می گشت و هیچ کس نمی توانست از تغییراتی که از هم کنون به بعد جهان آغاز به تجربه آنها مینمود، دور بماند. در عرض چند سال، نیروی سنت خورشید خود را با تمامی نورش تجلی می بخشید. تمامی آنانی که راه آن را دنبال نمی کردند، نسبت به خود احساس ناخشنودی می نمودند و مجبور به انتخاب می شدند.»
و جادوگر نیز سنت خورشید را بسیار دشوار تر از سنت ماه میداند:|
« بسیار دشوارتر بود، چون ساده تر بود و چیزهای ساده همواره بیش از حد پیچیده می نمایند. استادان او در همین دنیا بودند و همواره عظمت آن چه را که می آموژاندند، نمی دانستند، چون به خاطر انگیزه ای آموزش می دادند که اغلب مضحک می نمود. آنها نجار، شاعر، ریاضی دان، و خلاصه صاحبان تمامی حرفه های موجود در سراسر زمین بودند. مردمی که لحظه ای احساس می کردند نیازمند صحبت با دیگری هستند تا احساسی را برای آنها توضیح دهند که خوب نمی فهمیدند و اما نمی توانستند نزد خود نگاهاش دارند، و این روشی بود که سنت خورشید برای از دست نرفتن حکمت اش به کار می برد غریزه آفرینش.)
چیزی که آثار کوئلیو را از آثار سایر نویسندگان متمایز می کند، ارائه مفاهیم پیچیده، به زبانی بسیار ساده است که درک آنها را برای همگان آسان می کند.


معرفی کتاب بریدا | پائولو کوئلیو

 
  • تشکر
Reactions: Mahora و Saghár✿
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا