خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

yeganeh yami

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/20
ارسال ها
1,025
امتیاز واکنش
17,400
امتیاز
323
سن
20
محل سکونت
زیر گنبد کبود
زمان حضور
92 روز 19 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
کتاب حکایت سفر طولانی پائولو کوئلیو به روسیه از طریق طولانی‌ترین خط آهن دنیا یعنی خط آهن سیبری است. وی در طول سفر با زنی به نام هلال آشنا می‌شود که او دروازه‌ای را به روی زندگی گذشتهٔ کوئلیو باز می‌کند، و در طول کتاب پائولو سعی دارد بخش‌های تاریک این گذشته را کشف کند.

کوئلیو دربارهٔ این کتاب می‌گوید: لحظه بینش و درک ناگهانی من در آسیا اتفاق افتاد هنگامی که در قطار با زنی ترکیه‌ای آشنا شدم و او باعث شد از زاویه‌ای دیگر به جهان اطرافم بنگرم، و همچنین برای اولین بار است که کتابی را دربرابر انظار عموم می‌نویسم، چون درضمن نوشتن کتاب خود، مدام توئیتر خود را به روز می‌کردم و جدیدترین اطلاعات دربارهٔ کتاب را دراختیار علاقه‌مندان می‌گذاشتم.



الف پائولو کوئیلو ماجرای سفر طولانی اوست با قطار ترا_سیبری به روسیه . سفری که برای دریافت حقیقت انجام می‌شود . تجربه‌ای ناب و متفاوت از عرفانی دلپذیر . پائولو بعد از سال‌ها تلاش در جهت به دست آوردن حقیقت ، احساس خلا می‌کند . آموزه‌های فراوان جی استادش ، برایش هیجان برانگیز نیست . به دنبال توصیه‌ی استادش به سفری تعیین کننده می‌رود . سفری طولانی که طی کردنش با قطار ، چندین روز طول می‌کشد .
در جستجوی الف:
الف پائولو کوئیلو ، هم براساس واقعیت است هم خیال . نویسنده برای امضای آثارش در شهرها و کشورهای مختلف سفر می کند . با دیگران به گفتگو می نشیند . صمیمی می شود . یاد می گیرد . دریغ از آن که آنچه را حقیقتا به دنبالش است پیدا کند . کسی یا چیزی یا جایی که برایش پرده‌های مزاحم را کنار بزند . حقیقت درونش را به او یادآوری کند و به او آرامش دهد .
پائولو کوئیلو ، به عنوان شخصیت اول داستان ، تصمیم مهمی می‌گیرد . برای تجربه‌ای متفاوت از قبل ، راهی را انتخاب می‌کند که پادشاه سرزمین خودش باشد . این تجربه ممکن است او را به اهدافش نزدیک کند . در عین حال امکان به بیراهه کشیده شدن هم هست .
او با دو شخص مهم آشنا می شود . یکی مترجمش یائو که اهل آسیای شرقی است . دیگری دختری جوان به نام هلال که اهل ترکیه است . یائو از سنت های شرق برایش نکته‌هایی می گوید و هلال او را به الف می برد . جایی که پائولو می تواند در آن به خلسه‌ای دلچسب رفته و از گذشته مطلع شود .
الف پائولو کوئیلو برای خواننده کمی غیرواقعی جلوه می کند . پائولو به ارتباط گذشته‌ی هلال و خودش پی می‌برد . جایی که هلال در دادگاهی محکوم به مرگ می‌شود و پائولو هیچ کاری برای نجاتش نمی‌کند . پائولو توانایی نجاتش را دارد اما تنها کاری که می‌کند ایستادن و نگاه کردن است .
پائولو به خاطر همین از هلال می‌خواهد تا او را ببخشد . هلال نمی‌داند جریان چیست ولی می بخشد! در پایان این سفر طولانی ، پائولو به آنچه که نیاز داشته رسیده است . او تجربه‌ای را به دست آورده که با سال‌ها مراقبه کسب نکرده . بنابراین سرخوش از این موضوع به کشورش باز می‌گردد .
الف پائولو کوئیلو ، واژه‌ی غریبی است . انگار که سال‌هاست میشناسی و درکش میکنی و با آن میبینی . در عین حال ، واژه‌ای برای توصیف آن نداری . نمیتوانی کلماتت را جمع کنی و به جمله‌ای ، توضیحی و یا متنی بسنده کنی . الف در قاموس لغات حرف اول است . زیربنای ساخت همه‌ی کلمات . اولین و رساترین حرف برای ساخت هزاران واژه و عبارت . در آثار پائو کوئیلو به معنای سرزمینی است امن برای دریافت‌های معنوی عمیق .
این دریافت اگرچه با رنج همراه است و دردسر زیادی دارد . اما نتیجه‌اش رضایت بخش است . در الف پائولو کوئیلو ، با نکات عرفانی زیادی آشنا می شویم . مهمترین مسئله ، حلول است . براساس عرفان هندی _چه مرتاضان و چه غیره_ هر انسان بارها به شکل انسان یا موجودی دیگر حلول می‌کند . این موضوع وقتی به وجود می آید که شخصی بمیرد و روحش در انسان ، حیوان یا نبات دیگری به دنیا برگردد.
تائویسم و عرفان های نوظهور شرقی و حتی آمریکای لاتین ، این مورد را تصدیق می‌کنند . در اینکه این مسئله درست است یا غلط بحث جداگانه‌ای هست . اما در این رمان ، غیرواقعی جلوه می‌دهد! اینجاست که همان حرف ابتدای مطلب یادآوری می‌شود . الف تلفیقی‌ است از واقعیت و خیال . آیا الف پائولو کوئیلو درک درستی از آنچه رخ می دهد به دست می‌دهد یا نه؟
با توجه به شناختی که از پائولو دارم ، او در آثارش به دنبال معرفی همین است . شناساندن عرفانی از نوع عرفان‌های نوظهور . اینکه هر کدام از ما چگونه با این موضوع ارتباط بگیریم به وسعت دیدمان مربوط است . امیدوارم از خواندن الف پائولو کوئیلو لـ*ـذت ببرید .


معرفی کتاب الف | پائولو کوئلیو

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: نوازش و Saghár✿
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا