خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

yeganeh yami

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/20
ارسال ها
1,025
امتیاز واکنش
17,402
امتیاز
323
سن
20
محل سکونت
زیر گنبد کبود
زمان حضور
92 روز 19 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
آنتونی سردار بزرگ رومی را چون عاشق دل‌باخته‌ای تصویر می‌کند که آنچنان در دام عشق کلئوپاترا، ملکه مصر، اسیر گشته که سلطنت و لشکرکشی و مسئولیت‌های دیگر خود را در مقام سرداری رومی به هیچ می‌شمارد. و اگرچه ضرورت اقتضا می‌کند که به خاطر سازش با همکار خود قیصر اکتاویوس به روم بازگردد و با خواهر او ازدواج کند، عشق کلئوپاترا بار دیگر باعث می‌شود که همه چیز را ترک کند و به مصر بازگردد. عاقبت رقابت سـ*ـیاسی بین دو سردار رومی منجر به جنگ می‌شود و آنتونی شکست می‌خورد و خودکشی می‌کند. کلئوپاترا هم پس از مرگ دلدادهٔ خود برای این که او را در رکاب قیصر اکتاویوس به اسارت به روم نبرند، دست به خودکشی می‌زند.


مروری بر کتاب
می خواهید آنتونی و کلپوپاترا را بشناسید؟
اجازه دهید داستان را برایتان بگویم؛ داستانی واقعی.
من از ابتدا آن جا بودم؛ شبی که ژولیوس سزار کشته شد و آنتونی راجع به جسد او در بازار سخنرانی کرد...
آنتونیوس و کلئوپاترا یکی از دو تراژدی بزرگ شکسپیر است که با تاریخ روم ارتباط پیدا میکنند, دومی آن " ژولیوس قیصر " است. شکسپیر گرده ی هر دوی آنها را از روی کتاب معروف پلورتارک به نام " زندگی متوازی بزرگان یونان و روم " برداشت. گرچه زمینه ی کار همان بوده شکسپیر با تصرفهای شاعرانه ی خود داستانهای تازه ای پدید آورد, و در واقع این دو فرمانروای دلداده را که تا آن زمان شناخته شده ی تاریخی ای بیش نبودند در صف اول نام آوران عالم قرار داد.
آنتونیوس و کلئوپاترا با آنکه در عالم ادب شعرت تراژدیهایی چون هملت و مکبث را ندارد, در میان آثار شکسپیر از همه شاعرانه تر خوانده شده و کالریج شاعر و نقاد انگلیسی آن را دلپذیر ترین اثر شکسپیر نامیده است...
شکسپیر به‌ آنتونیوس‌ سیمای‌ «شرقی‌ مآب‌» بخشیده‌ است‌ که‌ عشق‌ را برتر از هرچیز می‌شناسد.کلئوپاترا نیز که‌ خون‌ یونانی‌ در تن‌ خود دارد، و پرورده‌ ساحل‌ نیل‌ است‌، از ترکیب‌ حسابگری‌ و شوریده‌ سری‌ شرقی‌ هر دو نصیب‌ می‌برد، و در ادب‌ فارسی‌، گاه‌ «ویس‌» و گاه‌ «شیرین‌» را به‌ یاد می‌آورد. در کلئوپاترا بیشتر از زیبائی‌ آن‌ نیروی‌ سحاری‌ است‌ که‌ «آن‌» خوانده‌ شده‌ است‌. شکسپیر از «جلوه‌های‌ گوناگون‌ بی‌ انتهای‌ وجود او» حرف‌ می‌زند.
پایان‌ کار دو دلداده‌، بطرز عجیبی‌ شبیه‌ به‌ پایان‌ زندگی‌ خسرو و شیرین‌ می‌شود. عشق‌های‌ بزرگ‌ در انتهای‌ خود به‌ هم‌ شبیه‌ می‌گردند.


معرفی کتاب انتونیوس و کلوئپاترا | ویلیام شکسپیر

 
آخرین ویرایش:
  • عالی
Reactions: MINO.S
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا