خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

DIANA_Z

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/7/20
ارسال ها
724
امتیاز واکنش
4,789
امتیاز
228
زمان حضور
62 روز 21 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
نوزادان باهوش در قیاس با ديگر نوزادان عکس العمل های هیجان انگیزتری در در برابر موسیقی نشان می دهند. کودکان باهوش به مباحث گوناگونی علاقه نشان می دهند.
بسياري از پدران و مادران پیشاپیش رویای پیشرفت کودکان خویش را در سر می پرورانند ولی بیش تر بچه ها صرفا از نظر والدین خویش نابغه هستند. با وجود این بعضی بچه ها حقیقتا دارای نبوغ هستند؛ آیا بچه شما هم جز این دسته است؟ دستورالعمل های محدودی هستند که نبوغ و استعداد بچه ها را نشان می‌دهند که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهد شد.
ویژگی نوزادان باهوش
نوزادی که بهره هوشی بالایی دارد قادر است از ماه پنجم تولد خوشحالی، ناراحتی، اضطراب و استرس را بیش از ديگر نوزادان از لحن و صورت پدر و مادرش بخواند. بدین ترتیب باید مواظب باشید که درحضور این نوزادان از ابراز احساسات منفی و غمگینانه خودداری کنید.

به طور رایج نوزادان از ۹ ماهگی قابلیت تقلید از اطرافیان خویش را دارند. ولی نوزادان باهوش امکان دارد از ۸ ماهگی این رویه را پیش بگیرند. به این ترتیب باید بدانید که نوزادان با چشمانشان رفتارهای شما را اسکن ميکنند و رفتارهایی شبیه شما نمایش می دهند. در این سن و سال است که نوزادان علاقه زيادي به تماشای خود در آیینه دارند.
نوزادان باهوش در قیاس با ديگر نوزادان عکس العمل های هیجان انگیزتری در در برابر موسیقی نشان می دهند. آنها با گوش دادن موزیک های ریتمیک دست، پا و سر خویش را تکان می‌دهند و غالبا بدون هیچ پیش زمينه اموزشی حرکات موزون از خود نشان می دهند.
یادگیری زبان در نوزادان باهوش معمولاً در ۱۵ ماهگی اتفاق می افتد. آنها در این سن قابلیت یادگیری دستور زبان و گرامر را دارند و گاهی میتوانند یکی دو ماه زود تر از دیگر نوزادان با کاربرد کلمه ها اشنا شوند و از آنها استفاده کنند.


کودک نابغه شما این نشانه ها را دارد؟!

 
  • تشکر
Reactions: -ZAℍЯმ-

DIANA_Z

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/7/20
ارسال ها
724
امتیاز واکنش
4,789
امتیاز
228
زمان حضور
62 روز 21 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
ویژگی کودکان باهوش
▪ دامنه لغات پیشرفته: اینکه بچه زود به صحبت بیاید تنها نمی تواند علامت نبوغ و استعداد وی باشد، ولی درصورتی که وی از لغات و جملات پیشرفته بهره بگیرد ، احیانا به همان باهوشی است که فکرش را می کنید. یک بچه ۲ ساله عادی میتواند جمله ای مثل« یک سگ آنجاست» را به زبان بیاورد ولی یک بچه نابغه این جمله را ميگويد :« یک سگ قهوه ای در حیاط پشتی است و دارد گل ها را بو می کند.»
***
▪ فهم مفاهیم پیچیده: بچه ها بسیار باهوش میتوانند مضامین پیچیده را درک کنند، از روابط مختلف سر در بیاورند و انتزاعي فکر کنند. آن ها مشکلات را عمیقا درک می کنند و به راهکار ها می اندیشند.


توجه به جزئیات: یک بچه نابغه شوق فراوانی نسبت به جزئیات نشان می دهد. کودکان بزرگتر امکان دارد بخواهند در مورد جزئیات و نحوه عملکرد یک ابزار اطلاعاتی داشته باشند ولی یک بچه خردسال نابغه میتواند یک اسباب‌بازي را دقیقا سر جای خود قرار دهد و درصورتی که چیزی در جای اصلی خود قرار نگرفته باشد، متوجه می شود.
***
طيف وسیع علاقه مندی ها: بچه ها پراستعداد به مباحث گوناگونی علاقه نشان می دهند. یک ماه امکان دارد از دایناسور ها خوش شان بیاید و ماه بعد به سراغ موضوعات فضایی و... بروند.
***
حفظ اطلاعات: اصطلاح «این گوش در و آن گوش دروازه» در خصوص بسياري از بچه ها صدق ميکند و کودکانی که جز این دسته نیستند، قادر به حفظ دامنه گسترده ای از داده ها بوده و میتوانند بعد ها هم آن ها را بخاطر بیاورند. من جمله نمونه های مشاهده شده در این زمينه میتوان به بچه ۶ ساله ای اشاره نمود که بعد از یک گردش تفریحی در موزه فضایی توانست یک راکت فضایی را دقیقا به تصویر بکشد.


کودک نابغه شما این نشانه ها را دارد؟!

 
  • تشکر
Reactions: -ZAℍЯმ-

DIANA_Z

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/7/20
ارسال ها
724
امتیاز واکنش
4,789
امتیاز
228
زمان حضور
62 روز 21 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
ارتباطات ضعيف در کودک باهوش:
یک کودک نابغه معمولاً برقراری رابـ*ـطه با هم کلاسی هایش را کار دشواری می داند. بچه های باهوش معمولاً از نشستن در کلاس درس خوششان نمی آید، برای این که بودن در چنين کلاسی با درس های ساده را بی فایده و خسته کننده ميدانند و بیش تر به دنبال حرف زدن با اشخاص بزرگتر از خویش هستند. شما میتوانید به بچه خود کمک کنید تا با اشخاص مختلف با هر سنی به آسانی رابـ*ـطه برقرار کنند و مهارت های اجتماعي را به آن ها اموزش دهید.​
***​
استعداد در زمينه هنر و موزیک:​
کودکانی که استعداد غیرعادی در زمينه هنر و موسیقی از خویش نشان می‌دهند اکثر پراستعداد و نابغه هستند. کودکانی که با رعایت پرسپکتیو( تناسب دور و نزديک) نقاشی می کشند، کارشان عالی است یا فهم بالایی از رشته های مختلف هنري دارند، در زمره بچه ها پراستعداد قرار می گیرند.

ذهن عالی و قدرتمند: برخی از بچه ها بااستعداد میتوانند وقایعی را از قبل( زمان کودکی) خویش به یاد بیاورند. به عنوان مثال یک بچه ۲ ساله نابغه امکان دارد حادثه ای را که در ۱۸ ماهگی براي وی روی داده به یاد بیاورد.
***
قابلیت خواندن و نوشتن در سنین پائین: درصورتی که بچه شما بطور غريزي باهوش باشد، احیانا خيلي زود بدون اینکه اموزش رسمی دیده باشد، قابلیت خواندن و نوشتن را پیدا می کند.
***
بچه نابغه پشتکار و اراده زيادي دارد: کودکان نابغه معمولاً در انجام وظایفی خاص پشتکار و اراده دارند و تا آنرا تمام نکرده اند دست از سر آن بر نمی دارند. یکی از متخصصان ميگويد :« کودکان باهوش تمرکز بسيار بالایی دارند، هنگامی که وظیفه ای به این بچه ها محول ميشود تا آنرا با موفقیت به پایان نرسانده اند دست از آن نمی کشند، تلويزيون، بازي های ویدیویی و شبکه های اجتماعي هم نمی تواند تمرکز آن ها را به هم بزند.»
***
تمرکز بالا و طولاني‌مدت: بچه ها را با بی دقتی و بی توجهی می شناسند ولی گروه نابغه میتوانند به مقطع طولانی تمرکز خویش را حفظ کنند.


کودک نابغه شما این نشانه ها را دارد؟!

 
  • تشکر
Reactions: -ZAℍЯმ-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا