خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

DIANA_Z

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/7/20
ارسال ها
724
امتیاز واکنش
4,789
امتیاز
228
زمان حضور
62 روز 21 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
تا ۲ سالگی باید بیش تر از اسباب بازی هایی استفاده شود که علاقه‌مند حسی و حرکتی براي کودکان به وجود آورد . به عنوان مثال جغجغه باعث علاقه‌مند سیستم شنوایی بچه ميشود
بازي و اسباب بازی براي کودکان بسیار مهم است. به طوریکه آن ها بيش ترین ساعتهای بیداری خود را به بازي و فعالیت می پردازند. کودکان زمان بازي را بسیار دوست داشته و این زمان را به هر چیز دیگری ترجیح میدهند.. انتخاب اسباب بازی مناسب و تعداد آن براي بچه ها در هر سنی بسیار دارای اهمیت است.
خود پدر و مادرها هستند که فرزندانی متوقع تحویل جامعه می‌دهند . پیش از حاملگی ميگويند تا منزلمان را بزرگتر نکنیم بچه دار نمی شویم و پس از این که منزل شان را تغییر دادند با امدن کودک اتاق بچه را پر از اسباب بازی ميکنند طوری که جا براي سوزن انداختن هم نیست چه رسد به بازي کردن! ولی جای تعجب است که چه طور پدر و مادرهای امروزی در این عصر ارتباطات هنوز نمی دانند که داشتن اسباب‌بازي زیاد براي بچه ها مناسب نیست.

طبق تحقيقات جدید کودکانی که اسباب بازی های بیشماری دارند پریشان تر هستند و از بازي لـ*ـذت نمی برند. این تحقيق به وسیله پژوهشگران دانشگاه Toledo در اوهایو Ohio در ایالات متحده آمريکا با همکاری ۳۶ کودک نوپا صورت گرفت. در این تحقيق به مدت نیم ساعت تا یک ساعت کودکان با چهار و یا شانزده اسباب بازی در اتاق بازي کردند.
پژوهشگران دریافتند کودکان در محیطی با اسباب‌بازي های کم تر، مدت بیشتری فعالانه در بازي حضور پیدا ميکنند . هنگامی که اسباب‌بازي های کمتری براي انتخاب موجود است ، بچه ها از خلاقیت ذاتی خود استفاده ميکنند تا راه‌های مختلفی براي بازي با یک اسباب بازی پیدا کنند.
به گفتۀ پژوهشگران، بچه ها با اسباب بازی های کم تر، هیجان بیشتری از خود نشان می‌دهند . آنها همچنين بر این باورند که اسباب بازی زیاد باعث عدم تمرکز بچه ها ميشود و آنها نمی توانند بر بازي تمرکز کافی داشته باشند. نداشتن تمرکز کافی باعث ميشود بچه دائم اسباب بازی هایی که در دست دارد رها کند و به سراغ اسباب بازی دیگری برود. آری، به همین سادگی، اسباب بازی بیش تر تمرکز کمتری در کودک ایجاد ميکند . بچه ها در سال های اولیۀ زندگی خود بازۀ تمرکز پایینی دارند. در این سالها بسیاری اسباب بازی ها شرایط را بدتر ميکند و تمرکز بچه ها را کاهش ميدهد .


خرید اسباب‌ بازی‌ زیاد چه تأثیری بر کودکان دارد؟

 

DIANA_Z

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/7/20
ارسال ها
724
امتیاز واکنش
4,789
امتیاز
228
زمان حضور
62 روز 21 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
با اسباب‌بازیهای زیاد چه کار کنیم؟
حال درصورتی که متوجه شده اید که ضروری نیست کودکتان انبوهی از اسباب بازیها را در اتاقش داشته باشد، نگران نشوید. میتوانید رویۀ جدیدی در پیش بگیرید؛ با آگاهی و همکاري کودک، قسمتی از اسباب‌بازي هایش را، که کم تر مورد توجه اوست، جمع اوري و بسته‌بندي کنید و براي چند وقتی دور از دسترسش نگه دارید و پس از چند وقتی آنها را با تعداد دیگری از اسباب‌بازي ها جابجا کنید. با این شیوه، هم از ریخت و پاش های اضافه راحت می شوید، هم توجه کودک را به اسباب بازی هایی که چند وقتی در دسترسش نبوده اند جلب می کنید و باعث می شوید بچه بتواند رابـ*ـطه عمیق تری با آنها برقرار کند. در عین حال، میتوانید برخی از اسباب بازی ها را به دیگران کادو دهید یا آنها را به خانه های بازي خیریه اهدا کنید.


چه اسباب‌بازي هایی برای چه سنی مناسب است؟
ـ گروه بندی مشخصی وجود ندارد ولی تا ۲ سالگی باید بیش تر از اسباب بازی هایی استفاده شود که علاقه‌مند حسی و حرکتی براي کودکان به وجود آورد . به عنوان مثال جغجغه باعث علاقه‌مند سیستم شنوایی بچه ميشود یا اسباب بازی های رنگی که بالای تـ*ـخت بچه نصب ميشود ، قدرت بينايي بچه را علاقه‌مند ميکند . ولی در عین حال باید امن باشد. امن یعنی اینکه تیز و برنده و یا شکننده نباشد و رنگ و جنسش طوری باشد که اسیب های فیزیکی و مسمومیت ایجاد نکند.
از دو سال به بالا اسباب بازی هایی بهترند که در تقویت خلاقیت، مهارت حل مسئله و تمرین براي ایفای نقش های زمان بزرگسالی نقش داشته باشند؛ مانند لگو یا جورچین. اما پدر و مادر هنگامی که می بینند بچه نمی تواند با این اسباب بازی ها کار کند، نباید خودشان این کار را انجام دهند. باید نظارت کنند تا او خودش با این اسباب بازی ها کار کند.


خرید اسباب‌ بازی‌ زیاد چه تأثیری بر کودکان دارد؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا