خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
به نام خدا
قدیمی ترین جشن تولد شناخته شده به ۴۰۰۰ سال پیش بازمی گردد. در مصر باستان تاجگذاری فرعون همان طور که همه می دانند، اتفاق بزرگ و مبارکی محسوب می شده است.
شمع های تولد را در کیک های زیبا و خوشمزه فرو کرده و آنها را روشن می کنیم تا پایان یک سال و آغاز سالی دیگر از زندگی مان را جشن بگیریم. سابقه ی این کار به دنیای باستان بازمی گردد و تمامی مطالعات پیرامون علت این موضوع به پرستش خدایان بازمی گردد.
سنتی چند هزار ساله
قدیمی ترین جشن تولد شناخته شده به ۴۰۰۰ سال پیش بازمی گردد. در مصر باستان تاجگذاری فرعون همان طور که همه می دانند، اتفاق بزرگ و مبارکی محسوب می شده است. دلیل این باور آنها به تبدیل پادشاه از انسان به خدا طی این مراسم مرتبط است. در این مراسم یک خدا متولد می شود. جالب اینکه در آن زمان خبری از کیک تولد نبوده است.
یونانی ها
یونانی ها شمع ها را به دلیل کاملا متفاوت روی کیک قرار می دادند. آرتمیس، دختر زئوس و دوقلوی آپولو الهه ی شکار و ماه یونان بود. یونانی ها کیک هایی عسلی و به شکل ماه به او پیشکش می کردند و شمع ها را به نشانه ی درخشش ماه روی آن قرار می دادند. همچنین بر این باور بودند که دود شمع باعث رسیدن دعاهای آنها به خدایان می شود.
نخستین کسانی که از کیک برای گرفتن جشن تولد انسان های معمولی استفاده می کردند، رومی ها بودند. آنها به مبارکی سالروز ورود دوستان و اعضای خانواده با آرد، روغن زیتون و عسل کیک درست می کردند و این کیک را با پنیر تزیین می نمودند.


چرا در جشن های تولد شمع فوت می کنیم؟!

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
  • عالی
Reactions: -ZAℍЯმ-، yeganeh yami و DIANA_Z

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
البته این روزها صنعت پخت کیک های تولد بیشتر درگیر کودکان است تا بزرگسالان. پخت کیک تولد مدرن از آلمان و در اواخر قرن هیجده میلادی شروع شد. در این مراسم برای هر یک سالی که از عمر یک کودک می گذشت، یک شمع روی کیک قرار می دادند و جالب اینکه شمعی دیگر نیز به امید اینکه این کودک یک سال دیگر در میان اعضای خانواده اش باشد، به شمع های دیگر اضافه می شد. همچنین دعا کرده و شمع ها را فوت می کردند تا به گوش خداوند برسد.
با وجود وسواس مردم نسبت به شکر و رژیم غذایی و ... جالب است که هنوز هم این رسم ادامه دارد. وقتی می دانیم که فوت کردن شمع همه جا را پر از دود مضر می کند و میزان باکتری روی کیک را تا ۱۴ برابر افزایش می دهد و هنوز هم از کیک و شمع دست برنمی داریم، نشان می دهد که چقدر به عزیزانمان و گرفتن جشن برای نفس حضورشان اهمیت می دهیم.
فلسفه شمع جشن تولد روایت های زیادی دارد. برخی میگویند:
عالم خلقت اگر تجزیه شود به چهار عنصر می رسیم: آب…آتش…باد….خاک

براساس باور های گذشتگان اگر موقع دعا کردن این چهار عنصروجود داشته باشند استجابت دعا انجام می شود.
در شمع این چهار عنصر را داریم : موم شمع: خاک, شعله شمع: آتش, دود شعله: باد و موم ذوب شده: آب
و به روایت دیگر میگویند:
استفاده از شعله های شمع با توجه به اهداف متافیزیکی،به گذشته های دور بر می گردد. شمع، نماد و سمبل انسان فعال است. هم از نظر فیزیولوژیکی و هم از نظر روانی، استفاده از شمع در درمان، به طور ناخودآگاه تقلید از شیوه های نیاکانمان است که در طول تاریخ به آن عمل می کردند. در دوران کهن،آتش مظهر بزرگ ترین قدرتی شناخته می شد که زندگی و روح انسان ها را تحت تاثیر قرار می داد.
بنابراین، استفاده از نور شمع برای اهداف متافیزیکی و مدیتیشن برای برخورداری از تأثیرات و جنبه های روانی آن در ارتباط با ذهن و روح انسان می باشد.
شمع خاموش، نمادی از زندگی عادی و سکوت و انزواست که هیچ لطفی ندارد. برای ایجاد تحول و دگرگونی در این زندگی باید آتش معنویت را بر افروخت. آتش سمبل معنویت است. پیمودن مراحل کمال، به تولد دوباره (تولد معنوی) نیاز دارد.
انرژی موجود در شمع با نیروی ارتعاشی و لرزشی خود، افرادی را که در پیرامون شمع حضور دارند تحت تاثیر قرار می دهد.
هر شمع را باید تنها یک بار مورد استفاده قرار داد. چرا؟
زیرا شمع در استفاده ی مجدد، ارتعاش بار اول را ندارد. برای درمان و مدیتیشن، به شمع خاصی نیاز نیست؛ اما هر شمعی باید برای یک نفر استفاده شود.
رنگ های گوناگون شمع
برای استفاده از شمع مانند پارچه و کاغذ، رنگ های مختلفی وجود دارد که برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، آگاهی نسبت به تاثیرات متافیزیکی و درمانی آن از اهمیت خاصی برخوردار است.


چرا در جشن های تولد شمع فوت می کنیم؟!

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
  • عالی
Reactions: -ZAℍЯმ- و yeganeh yami

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
شمع سفید
شمع سفید نماد شفا بخشی وایجاد نیروست.قرار دادن شمع سفید در کنار شمع های دیگر تاثیرات آن را بیشتر می کند.
شمع سیاه
شمع های سیاه، نیرومند ترین و در عین حال محافظت کننده ترین شمع ها به شمار می آیند. شمع سیاه بیشتر در مراسم مذهبی به کار می رود. در مدیتیشن نیز چون دست یابی به روشنایی و آگاهی خلاق در گستره ی ذهن مورد نظر است، استفاده از شمع سیاه بسیار مناسب است. البته استفادهی مکرر از شمع سیاه زمینه را برای افسردگی و استرس های روحی فراهم می کند. در چنین مواقعی می توانید از نور شمع سفید استفاده کنید.
شمع قرمز
شمع قرمز رنگ،نماد عشق،سلامتی و هـ*ـوس و میل است.این شمع با ارتعاش خود،انرژی مورد نیاز بدن را تامین و نیروی دست یابی به اهداف، کنجکاوی و تلاش برای برخورداری از مواهب زندگی مادی را فراهم می کند.
شمع صورتی
شمع صورتی سمبل توانایی، پیروزی، قابلیت و عشق و دوستی است. تمامی انرژی های مربوط به افتخارات، دانایی و شفافیت دل و روح،در درون شمع های صورتی نهفته شده است.
شمع نارنجی
شمع نارنجی نماد نشاط و سرزندگی، شادابی، نبوغ،استعداد و توانایی است. استفاده از این شمع قدرت جاذبه ی اجتماعی را در فرد تقویت می کند.استفاده از شمع نارنجی در مدیتیشن خواسته های روحی را متعادل می سازد.
شمع زرد یا طلایی
شمع زرد یا طلایی بیشتر برای مدیتیشن استفاده می شود.این رنگ نماد شعله و شعله سمبل معنویت محسوب میشود.
شمع سبز
شمع سبز نماد و سنبل رشد، ترقی و توسعه می باشد.انرژی شمع سبز انرژی های جسم و ذهن و روح را متعادل می کند.بازدهی، تولید بیشتر، جوانی و وفور نعمت را باید در انرژی شمع سبز جست و جو کرد.
شمع آبی
شمع آبی زمینه را برای الهام پذیری و شکوفایی استعداد های درونی فراهم می کند، شمع آبی سمبل ایمان به زندگی است.در گذشته از این شمع در مراسم آیینی استفاده می شد.
شمع خاکستری یا نقره ای
این شمع ها نماد و سمبل شفافیت و پاکی سرشت است و موجب می شود نبوغ و استعدادهای سرکوب شده و پنهان آشکار شود.
شمع بنفش
شمع بنفش نماد حالات روحی، قابلیت و ابداع است و انرژی شمع بنفش فرد را به تلاش جدی برای دست یابی به اهدافش وا می دارد.
کیفیت استفاده از شمع
انرژی شمع ابتدا جذب میدان الکترومغناطیسی یا هاله ی نورانی افراد می شود و سپس روی کالبد فیزیکی تاثیر می گذارد. با تنفس های عمیق، اثر جسمی و روحی پرتو شمع تقویت می شود. برای برخورداری از فواید انرژی شمع،آن را باید به شکل هندسی در اطراف شخص مورد نظر قرار داد تا شرایط دینامیکی خاصی را به وجود آورد. تاثیرات ناشی از این شیوه ی قرار گرفتن شمع ها منجر به افزایش قدرت هاله ی نورانی فرد می شود.


چرا در جشن های تولد شمع فوت می کنیم؟!

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Elaheh_A، -ZAℍЯმ-، yeganeh yami و یک کاربر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا