خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,114
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
روبین ریانا فنتی (‎/riˈænə/‎ ree-AN-ə؛ زاده ۲۰ فوریه ۱۹۸۸) خواننده، بازیگر و بازرگان باربادوسی است. ریانا در سنت مایکل زاده شد و در بریج‌تاون، باربادوس پرورش یافت. وی توسط تهیه‌کننده موسیقی ایوان روجرز آمریکایی که او را برای ضبط نسخه‌های آزمایشی موسیقی به ایالات متحده آمریکا دعوت کرده بود کشف شد. در سال ۲۰۰۵، پس از اینکه که قرارداد خود را با دف جم رکوردینگز امضا کرد به ایالات متحده نقل مکان کرد. پس از انتشار دو آلبوم استودیویی اول خود، موسیقی خورشید (۲۰۰۵) و دختری مثل من (۲۰۰۶)، که هر دو تحت تأثیر موسیقی منطقه کارائیب قرار داشت، شناخته شد و شهرت قابل توجهی کسب کرد و در جدول بیلبورد ایالات متحده به اوج خود رسید. سومین آلبوم استودیویی ریحانا با نام دختر خوب بد شد (۲۰۰۷)، عناصر بیشتری از رقص پاپ را در خود جای داده بود که باعث شهرتش گردید و جایگاه خود را به عنوان سمبل **** و شخصیت برجسته در صنعت موسیقی ثبت کرد. پس از انتشار ترانه بین‌المللی «چتر»، وی اولین بار جایزه گرمی را بدست آورد. ریانا سبک‌های موسیقی پاپ، رقص و آر اند بی را در چهار آلبوم استودیویی بعدی خود، درجه آر (۲۰۰۹)، بلند (۲۰۱۰)، تاک دت تاک (۲۰۱۱) و ناعذرخواهانه (۲۰۱۲) اضافه کرد که موفقیت‌های بین‌المللی در نمودارهای جهانی را به همراه داشت و آلبوم ناعذرخواهانه اولین آلبوم شماره یک او در ایالات متحده شد. هشتمین آلبوم استودیویی او، ضد (۲۰۱۶) تبدیل به دومین آلبوم شماره یک در بیلبورد ۲۰۰ شد. وی علاوه بر فعالیت انفرادی، با هنرمندانی همچون دریک، امینم و کالوین هریس همکاری داشته‌است.
ریانا با فروش بیش از ۲۵۰ میلیون آلبوم و تک‌آهنگ، یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی در جهان است. وی دارای ۱۴ تک‌آهنگ شماره یک و ۳۱ تک‌آهنگ در ده رتبه برتر ایالات متحده است. افتخارات وی شامل ۹ جایزه گرمی، ۱۳ جوایز موسیقی آمریکا، ۱۲ جایزه موسیقی بیلبورد و ۶ رکورد جهانی گینس است. فوربز نام او را در بین ده فرد مشهور پر درآمد در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ قرار داد؛ از سال ۲۰۱۹، او ثروتمندترین موسیقی‌دان زن است و ارزش خالص آن ۶۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده‌است. مجله تایم او را به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد با نفوذ جهان در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ معرفی کرد. صرف نظر از موسیقی، ریانا به دلیل مشارکت در اهداف انسانی، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در صنعت مد مشهور است. او بنیانگذار سازمان غیرانتفاعی (Clara Lionel Foundation) است. نام تجاری برند آرایشی وی، فنتی بیوتی است. همچنین او در سال ۲۰۱۸ به عنوان سفیر آموزش، جهانگردی و سرمایه‌گذاری توسط دولت باربادوس منصوب شد.
روبین ریانا فنتی متولد ۲۰ فوریه ۱۹۸۸ در شهر سنت مایکل در کشور باربادوس است. مادرش «مونیکا» یک حسابدار بازنشسته و پدرش «رونالد» سرپرست یک انبار بود دو برادر به نام‌های «روری» و «راژاد» و همچنین دو خواهر ناتنی و یک برادر ناتنی دیگر از طرف پدرش دارد. وی در یک خانه ۳ اتاقه به همراه خانواده‌اش در شهر بریج‌تاون زندگی می‌کرده و معمولاً روزها به همراه پدرش در یکی از خیابان‌های شهر مشغول فروش لباس می‌بود. علاقه ریانا به موسیقی از دوران کودکی شروع شد و از همان دوران به موسیقی «رگی» علاقه شد و در هفت سالگی خوانندگی نیز می‌کرد.
ریانا در دوران دبیرستان موفق به تشکیل گروهی موسیقی نیز می‌شود، در دسامبر ۲۰۰۳ بود که ریانا با ایوان روجرز آشنا می‌شود. روجرز از وی دعوت کرد تا جلوی او نیز آهنگی اجرا کند. ریانا دو آهنگ، یکی از خواننده استرالیایی، سمنتا سنگ و یکی دیگر، آهنگی از ماریا کری را اجرا می‌کند. اجرا و خوانندگی ریانا روجرز را تحت تأثیر قرار داده و این شد که از ریانا دعوت می‌کند و در نهایت نیز ریانا به همراه مادرش به شهر کانکتیکت در آمریکا می‌روند تا بتواند با کمک روجرز چند آهنگ نمونه ضبط کند. روجرز همچنین برای ریانا یک مدیر برنامه و یک وکیل نیز استخدام می‌کند. در اواخر ۲۰۰۴ بود که تصمیم بر این شد که نمونه آهنگ‌های وی را برای شرکت‌های بزرگ موسیقی ارسال کنند که در این راستا چهار نمونه آهنگ به کمپانی‌های مختلف ازجمله دف جم ارسال شد. مدیر وقت این شرکت جی زی بود، بعد از شنیدن صدای ریانا با شک و تردید از وی دعوت به حضور در شرکتش کرده تا جلوی وی نیز یک آهنگ را شخصاً اجرا کند. ریانا در فوریه ۲۰۰۵ برای اجرا مقابل جی زی به نیویورک، مقر شرکت دف جم رفته و سه آهنگ را اجرا می‌کند. پایان این مسافرت به نیویورک با بستن قراردادی با شرکت دف جم پایان می‌پذیرد.
ریانا به مدت چهار ماه با «ممفیس بلیک» همکاری داشته و در عین حال مشغول ضبط آلبوم نخستش نیز بوده‌است. اولین آلبوم وی با نام موسیقی خورشید در ماه اوت ۲۰۰۵ روانه بازار می‌شود. این آلبوم توانست رتبه دهم در بیلبورد ۲۰۰ را از آن خود کرده و گواهینامه طلایی‌ای را نیز از انجمن صنعت ضبط موسیقی آمریکا دریافت نمود. موسیقی خورشید همچنین موفق به فروش بیش از دو میلیون کپی در دنیا شد و بازخوردهای متفاوتی را نیز دریافت کرد. مجله رولینگ استون امتیاز ۲/۵ از پنج را برای این آلبوم در نظر گرفت. یکی از تک‌آهنگ‌های این آلبوم به نام «اگه این عشقه که تو می‌خوای» نتوانست موفقیت خوبی بدست آورد، اما با این وضعیت در کشورهایی چون استرالیا، ایرلند و نیوزلند تبدیل به یکی از آهنگ‌های محبوب شده بود.


بیوگرافی ریحانا | خواننده

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه




بیوگرافی ریحانا | خواننده

 
  • تشکر
Reactions: Ghazaleh.A
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا