خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,849
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
بسمه تعالی

"تعریف ثبات شخصیت و راه رسیدن به آن"

منبع:نمناک


تا کنون در زندگی با افرادی مواجه شده اید که دارای شخصیت با ثبات و محکمی هستند؟ این افراد در تصمیمات خود راسخ بوده و دچار تزلزل نمی شوند. این افراد معمولا نزد دیگران محبوب بوده و افراد دیگر برای ارتباط با آنها تمایل بیشتری دارند. ثبات شخصیت یکی از مؤلفه های مهم در موفقیت و رفاه حرفه ای و عاطفی می باشد.

ثبات شخصیت نوعی سبک زندگی است که افراد در آن با تصمیمات و تفکرات مناسب، رفتاری ثابت و با نوسانات روحی متوسط تعیین می گردند.

ویژگی های افراد دارای ثبات شخصیت

افراد دارای ثبات شخصیت معمولا به انتخاب خود اطمینان دارند، به تصمیمات خود احترام می گذارند و تلاشی برای تغییر آن نمی کنند. این افراد با اعتماد به نفس بالای خود واکنش مناسبی در شرایط بحرانی نشان می دهند، زودرنج نیستند و شخصیت متزلزلی ندارند.

آنها در عواطف و احساسات خود دارای ثبات هستند و برای دیگران ارزش قائل می شوند. افراد با ثبات شخصیت مهمولا رفتارهای آنی و بدون فکر ز خود بروز نمی دهند و به خودشان آسیب نمی زنند.

مفهوم بی ثباتی شخصیت

شخصیت بی ثبات یعنی فرد در رفتار و احساسات خود ثباتی نداشته باشد. افرادی که ثبات شخصیتی ندارند ممکن است مبتلا به اختلال شخصیت مرزی باشند. آنها نسبت به انتخاب خود دچار شک و دودلی می شوند، دمدمی هستند و از طرد شدن می ترسند.

این افراد علاوه بر اعتماد به نفس پائین، با کوچکترین اتفاقی عصبانی شده و خشم خود را بروز می دهند و چنانچه در رمان98 اشاره کرده ایم آنها در بیشتر مواقع حالت افسرده بوده و در نشان دادن احساسات خود افراط می کنند. به طور کلی می توان گفت نوسانات شدید در شخصیت، عاطفه و احساسات از ویژگی های بارز بی ثباتی شخصیت است.

شخصیت بی ثبات در کدام اختلال ها دیده می شود؟

اختلال شخصیت مرزی نمونه ای از اختلالاتی است که دارای شخصیت بی ثبات می باشد. در این اختلال فرد در رفتار خود تعادلی ندارد و در یک شرایط ممکن است شخصی را دوست داشته و در موقعیت دیگر نسبت به او احساس تنفر داشته باشد.

افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی، به هویت، وفاداری ها، اهداف و ارزش های خود مطمئن نیستند و در اعتماد کردن به دیگران با مشکل مواجه هستند. آنه روابط متزلزل و رفتارهای خطرناکی دارند. همچنین واکنش و عصبانیت آنها غیر طبیعی است و ممکن است به خود آسیب برسانند. این افراد از طرد شدن نزد دیگران هراس داشته و احساس پوچی می کنند.

راه رسیدن به ثبات شخصیت

شخصیت با ثبات و قوی یکی از خصوصیاتی است که بسیاری از افراد تمایل به داشتن آن دارند. برای رسیدن به یک شخصیت با ثبات نیاز به تلاش، تمرین و گذشت زمان می باشد.

پذیرش واقعیت و اشتباهات فردی

در ابتدا باید واقعیت را همانطور که هست پذیرفته و از انکار اشتباهات خودداری کرد. سپس با تقویت اراده در انجام کارها، هدف مشخصی برای زندگی و راههای رسیدن به آن را تعیین نمود.

ثبات شخصیت یعنی نباید حرفی که نمی توانید به آن عمل کنید را نزنید. افکار مثبت را تقویت و از افکار منفی دوری کنید چرا که افکار منفی اراده را سست می کند.


تعریف ثبات شخصیت و راه رسیدن به آن

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,849
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
تفکر عمیق

با کمی تفکر می توان رفتاری را که موجب ثبات شخصیت می شود را یافته و آن را تقویت کرد. البته نباید خود را تحت فشار قرار دهید زیرا ممکن است نتیجه مطلوب نگرفته و حتی نسبت به قبل بی ثبات تر شوید.

با تفکر عمیق ذهن خود را تقویت کرده و کنترل بیشتری روی آن داشته باشید. برای تفکر عمیق، نیاز به نشستن در محیط ساکت و تنفس عمیق است. ذهن خود را از مسائل متفرقه خالی کرده و روی تنفس خود متمرکز شوید. شاید در ابتدا انجام این کار سخت باشد اما با کمی تمرین، مهارت خواهید یافت. تفکر عمیق به مدت 15 دقیقه در طی روز، به شناخت ابعاد شخصیتی شما بسیار کمک می کند.

تعین اهداف

استواری در طول زندگی بسیار خوب استاما تعیین اهداف، به موفقیت در ثبات شخصیت بیشتر کمک می کند. به طور مثال اگر کاهش وزن یکی از اهداف شما است در زمینه رژیم غذایی (مصرف غذاهای سالم) و ورزش ثابت قدم باشید.

تقویت نیروی اراده

بدون تقویت اراده نمی توان شخصیب با ثباتی داشت. برای دستیابی به ثبات نیاز به عزم راسخ است. راهکارهایی برای افزایش قدرت اراده ی خود داشته باشید. شاید انجام این روشها دشوار به نظر برسد اما در راستای رسیدن به هدف، باید خود را به تلاش کردن مجاب کنید، حتی اگر این مسیرها به موفقیت ختم نشوند.

به طور مثال در زمینه تغذیه سالم، ثابت قدم و استوار باشید تا در زمان گرسنگی، غذاهای سالم را انتخاب کنید. از گرفتن در موقعیت هایی که مجبور به اعمال قدرت بر تصمیم خود هستید دوری کنید.مثلا هنگام گرسنگی به خواروبار فروشی نرفته و ساده ترین روش برای رفع گرسنگی را انتخاب نکنید.

اعمال تغییرات به طور آهسته

انجام کارها در یک زمان باعث تحت فشار قرار گرفتن شما و در نتیجه خستگی می شود. به جای برداشتن گامهای بلند، تغییرات را آهسته اعمال کنید. به طور مثال اگر انجام کاری را در طول یک هفته به اتمام می رسانید، این کار به صورت عادت روزمره در می آید، پس از اتمام کار در پایان هفته، کار دیگری را آغاز کنید.

مشخص کردن مرزها

تعیین حدود و مرزها به ثبت رسیدن شخصیت را ممکن و ساده تر می سازد زیرا پس از آن برای عملکرد خود حدود مشخصی داشته و این جمله را خواهید گفت:"من می خواهم ثابت قدم شوم". با تعیین حدود و مرز،برای چگونگی رسیدن به اهداف و تعیین زمان خود محدودیت قرار می دهید . به طور مثال به جای اینکه بگوئید " من می خواهم از فرزندم قدردانی کنم"، بگوئید" من از فرزندم بابت مرتب کردن اتاق و کمک به شستن ظروف تشکر می کنم".

افزایش انگیزه

بارها در مطالب بخش سبک زندگی نمناک به این مورد مهم اشاره کرده ایم که بدون انگیزه نمی توان در زندگی تغییراتی را اعمال کرد و به جای ثبات شخصیت، ممکن است رفتارهای نه چندان مناسب خود را در گذشته تکرار کنید.

حذف افکار منفی

افکار منفی قاتل قدرت اراده و ثبات شخصیت است. با داشتن افکار منفی شما حداقل تلاش خود را برای حفظ اعمال ثابت خواهید کرد. الگوهای ذهنی خود را تغییر داده و به جای استفاده از افعال نمی توانم و نمی شود از فعال تلاش می کنم و می توانم استفاده کنید.

ثابت ماندن در خواسته ها

همه ما می دانیم که سنگ، بسیار محکم است اما قطره آب با ثبات خود می تواند به آرامی در سنگ رسوخ می کند. برای رسیدن به ثبات شخصیت باید در راستای رسیدن به خواسته ها تلاش کرد.


تعریف ثبات شخصیت و راه رسیدن به آن

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا