خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

هلیا

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/7/20
ارسال ها
243
امتیاز واکنش
860
امتیاز
228
زمان حضور
16 روز 20 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
جنگل مشه واقع در استان اردبیل
جنگل مشه منطقه سرسبز، زیبا و دیدنی در اردبیل است. این جنگل از مناطق دارای پتانسیل گردشگری بالا در شمال غرب کشور محسوب می‌شود. جنگل مشه از جاذبه‌های گردشگری اردبیل در 25 کیلومتری این شهرستان قرار گرفته است. مسیر دسترسی به آن از شهر نمین در زمان کوتاهی میسر است. از زیبایی طبیعی و جنگل‌هایی با طبیعت بکر در شمال غرب ایران می‌توان به جنگل مشه، جنگل فندقلو و پارک‌جنگلی مشکین‌شهر اشاره کرد.جنگل مشه دارای آب و هوای معتدل است. جنگل در محدوده گردشگری و تفریحی واقع شده که در آن امکانات گوناگونی مانند استخر آب گرم و پیست اسکی نیز قرار دارد. برای گردش و تفریح در محدوده شمال غرب ایران جنگل مشه گزینه مناسبی است. اگر امکانات جانبی دیگر را در کنار زیبایی‌های خیره‌کننده جنگل مشه قرار دهیم، قطعا سفری به این منطقه خواهیم داشت. امکاناتی چون پیست اسکی، استخر آبگرم، کلبه‌های چوبی و امکانات رفاهی دیگر که به مدد همت عمو فرج در دل جنگل آماده گردشگران است.در داخل این جنگل سرسبز و زیبا چشمه آبگرم مشه سویی نیز قرار گرفته. این چشمه دارای آب معدنی است. به علت خواص درمانی آن اهالی و گردشگران از آن استفاده می‌کنند.گردشگران بسیاری برای استفاده از آب‌های معدنی چشمه‌های آبگرم به شمال غرب ایران سفر می‌کنند. بیشتر چشمه‌های آبگرم ایران در این محدوده قرار گرفته است. چشمه‌های پر آب منطقه در شهر سرعین است. اما چشمه‌هایی مانند مشه سویی به علت قرارگیری در مناطق زیبایی مانند جنگل مشه طرفداران خود را دارند.
تفرجگاه جنگل مشه
محدوده تفرجگاهی زیبای جنگل مشه در تمام فصول مناسب گردشگری است. مسافران و اهالی منطقه به عنوان منطقه‌ای تفریحی از این منطقه دیدن می کنند. همچنین پیست اسکی که در 4 فصل باز است. این منطقه پربازدید و محلی برای تفریح دوستداران اسکی است.
بومگردی جنگل مشه
در مسیر بین آستارا در استان گیلان و شهر اردبیل (از سمت آستارا به اردبیل) بعد از پل سفید رود در سمت چپ جاده، روستایی به اسم گیلاده یا گیلده قرار دارد. اگر در این محدوده از شیب نسبتا تند جاده منتهی به روستای گیلده بالا بروید به معدن سنگ خواهید رسید. تا معدن سنگ مسیر ماشین‌رو وجود دارد. اهالی روستا برای گردشگران امکاناتی مانند ماشین‌های مناسب تهیه کرده و خدمات مناسبی ارائه می‌کنند. پس از رسیدن به محدوده معدن سنگ راه جاده‌ای زیبا و پر فراز و نشیبی در دل جنگل مشه دیده می‌شود. یکی از بی‌نظیر‌ترین مناظر در شمال غرب ایران در دل این جنگل سبز قرار گرفته است.
کلبه‌های چوبی جنگل مشه
در میان جنگل مشه خانه‌های ییلاقی زیبایی قرار گرفته. خانه‌های معروف عمو فرج. کلبه‌های چوبی میان جنگل انتهای مسیر گردشگری در جنگل مشه است. در این محدوده پس از جنگل نوردی مفرح یک فنجان چای مهمان عمو فرج هستید.چشمه‌های آبگرم میان جنگل نیز قسمتی از این بومگردی است. از تفریح در استخر آبگرم و نهار در کلبه‌های چوبی لذ.ت ببرید ولی بخاطر داشته باشید قبل از تاریکی مسیر برگشت را طی کنید.
جاذبه‌های جنگل مشه
جنگل مشه در نزدیکی گردنه حیران قرار دارد. در داخل جنگل نیز زیبایی‌هایی مشابه طبیعت گردنه زیبای حیران می‌بینید. بومگردی جنگل مشه با کلبه‌های چوبی، زیبایی طبیعی آن و شرایط ویژه طبیعی این منطقه از جنگل مشه نقطه‌ای مناسب برای گسترش اکوتوریسم ساخته است. اگر طبیعت بکر و جنگل نوردی از علایق شماست سفر به این منطقه زیبا را از دست ندهید.

#تالار_گردشگری_ایران


جنگل مشه

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا