خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SheRviN DoKhT

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
  
عضویت
24/7/18
ارسال ها
1,441
امتیاز واکنش
26,616
امتیاز
373
زمان حضور
16 روز 12 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
آیا تا به حال ،صبح ها با کمردرد بیدار شده اید؟ بسیاری از افراد، از چنین ناراحتی هایی رنج می برند، که همیشه به سختی بیدار میشوند و درد دارند. دلایل بسیار زیادی می تواند برای این اتفاق وجود داشته باشد ولی نگران نباشید تمریناتی هستند که می توانید با انجام آنها، درد کمر خود را کاهش دهید علاوه بر اینکه باید با پزشک مشاوره کنید، در این بخش از سلامت نمناک می خواهیم دلیل اینکه چرا از کمردرد شبانه رنج میبرید را به شما ارائه دهیم علاوه بر این ،در مورد چگونگی جلوگیری یا کاهش این درد نیز برخی از ایده ها را برای شما آورده ایم.



شایعترین علل کمردرد شبانه و بهترین راه های درمان آن


کمر درد شبانه چه علت هایی دارد

علتهای درد کمر در موقع خواب، می تواند موضعی یا کلی باشد ؛ این ناراحتی می تواند فقط در شب هنگام یا آخرین ساعت های روز اتفاق بیافتد برای بسیاری از مردم حتی ممکن است در طول روز بدتر هم شود. اگرچه، برای درمان این درد نیاز به دانستن علائم آن وجود دارد این علل را می توان به یک لیست تبدیل کرد:

یک تشک بد از علت های اصلی ایجاد کمردرد شبانه

مقصر اغلب کمر درد های شبانه، تشک شما است. اگر تشکتان کیفیت پایینی دارد و به درستی از بدن شما حمایت نمی کند، می تواند منجر به:

  • فرم بد بدن بعد در هنگام خوابیدن شود.
  • عضلات فرسوده شود.
  • غیر طبیعی قرار گرفتن ستون مهره ها شود.
بسیار مهم است که یک تشک خوب و مناسب برای بدن تان، نه خیلی نرم و نه خیلی سخت و سفت داشته باشید. هر دوی این علائم،یعنی نرمی و سفتی تشک می تواند باعث ایجاد فشار عضلانی بر بدن شود . پس بنابراین باید از آنها اجتناب کرد ، اگر باور دارید که این موضوع یکی از علل ناراحتی می باشد، پیشنهاد می کنیم که یک تشک جدید که مناسب ساختار بدن شما است را خریداری کنید. بسیار مهم است که مطمئن شوید، تشکی که تهیه می کنید،از ستون فقرات شما پشتیبانی می کند و عضلات را تحت فشار قرار نمی دهد.

کمردرد شبانه به دلیل استفاده از یک بالشت بد


آنچه در مورد کمردردهای شبانه باید بدانید

درست مانند داشتن یک تشک بد، استفاده از یک بالشت بد هم می تواند باعث ایجاد کمردرد در رختخواب شود. اگر بالشت شما مقصر باشد، ممکن است که متوجه شوید که بیشتر از دردهای ستون فقرات و شانه ها هم رنج می برید. اگر بالشت شما گردن و سرتان را به خوبی نگه نداشته است و یا فاصله بین شانه گردن و سر را پر نمی کند، پس بالشت دچار مشکل است.مهم است که خیلی ضخیم و سفت و سخت نباشد از سوی دیگر نباید بالشت بیش از حد نازک و نرم باشد ،که به اندازه کافی از گردن محافظت نکند.


علل اصلی کمردرد شبانه

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay و parädox

SheRviN DoKhT

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
  
عضویت
24/7/18
ارسال ها
1,441
امتیاز واکنش
26,616
امتیاز
373
زمان حضور
16 روز 12 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
وضعیت بد فرم بدن در هنگام خواب موجب کمردرد شبانه می شود

اگر فقط در هنگام خوابیدن از کمردرد رنج می برید، احتمالاً علاوه بر تشک و بالشت بد، دلیل دیگر می تواند وضعیت خوابیدن شما باشد.با توجه به فرمی که در آن خوابیده اید،این درد در یک ناحیه خاص متمرکز می شود. بدترین موقعیت خواب برای کمر درد،خوابیدن به روی شکم بدون هیچ بالشت حمایت کننده می باشد. اگر شما روی شکم تان قرار دارید ،سر خود را از روی بالشت بردارید، تا بدن و ستون فقرات به شکل طبیعی خود باشد و در شیب بیش از حد نیز نخوابید، این موقعیت هم گردن شما را برای مدت زمان طولانی بالا نگه می دارد.

این امر خوشایند است و به گردن درد تبدیل میشود و یا درد پشت را نیز تشدید می کند ؛ دلیل این اتفاق این است که عضلات شما تحت فشار قرار می گیرند و به همین دلیل فرصتی برای استراحت ندارند.


علل کمردردهای شبانه چیست

بهترین موقعیت برای خواب خوابیدن به پشت است:به روی کمر بخوابید و دست ها را در کنار خود قرار دهید. این موقعیت نه تنها باعث آرام شدن شما می شود ،بلکه فشار و خستگی را از انـ*ـدام هایبدن شما کاهش می دهد ؛ ایده آل ترین مدل برای خوابیدن بر روی کمر، این است که یک کوسن را زیر انحنای زانو قرار دهید.

خوابیدن بر روی شکم یکی از علل اصلی کمر درد شبانه

اگر شما اصرار دارید که بر روی شکم بخوابید و صورتتان رو به پایین باشد، مطمئن شوید که با انجام این کار،دچار کمر درد نمی شوید.خیلی مهم و ضروری است که یک کوسن را زیر شکم خود ،دقیقاً درمنحی پشت کمر قرار دهید. این کار باعث می شود که فشار ناخوشایند بر ستون فقرات به انـ*ـدام ها را کاهش دهد.

ایجاد کمردرد شبانه به دلیل خوابیدن طولانی مدت


خواب طولانی مدت از علل ایجاد کمر درد

وقتی مردم زیاد می خوابند، حتی اگر حرکت هم بکنند، ستون فقرات و ماهیچه هایشان به دلیل دراز کشیدن طولانی مدت خشک می شود.بعضی اوقات اگر برای مدت زمان طولانی خوابیده باشید، وقتی از خواب بیدار می شوید، احساس خشکی و سختی در صاف کردن کمر خواهید داشت. اگر مشکل این است، پیشنهاد می کنیم سریع بعد از بیدار شدن ، تمرینات کششی سبک انجام دهید این کششها کمک می کنند تا ماهیچه ها شل شوند ، ستون فقرات آرام گردد و جریان خون افزایش یابد. حتی اگر مجبورید به خاطر خستگی و بی خوابی برای چند ساعت مدید بخوابید، بهتر است از خواب طولانی اجتناب کنید، تا از مشکلاتی که درپی دارد احتراز کنید.


علل اصلی کمردرد شبانه

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay و parädox

SheRviN DoKhT

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
  
عضویت
24/7/18
ارسال ها
1,441
امتیاز واکنش
26,616
امتیاز
373
زمان حضور
16 روز 12 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
کمردرد شبانه به دلیل طرز اشتباه پایین آمدن از تـ*ـخت خواب

وقتی که بیدار می شوید، مواظب باشید:

تعدادی از افراد به این نتیجه می رسند که فقط وقتی از خواب بیدار می شوند ، درد دارند. این می تواند به این دلیل باشد که به طرز اشتباهی از تـ*ـخت خواب بیرون می روید و به بدنتان حرکتی تند می دهید. به جای اینکه فوری و با یک حرکت سریع بایستید، خیلی آرام از یک سمت تـ*ـخت بلند شوید. برای انجام این کار، به بـ*ـغل بچرخید و به دست و بازوهای خود تکیه کنید سپس از این نقطه ی اتکا برای بلند شدن آرام استفاده کرده و لبه ی تـ*ـخت بنشینید در این وضعیت می توانید بدون مشکل از جایتان بلند شوید.

عدم ورزش و انجام تمرینات کشسانی از علت های ایجاد کمر درد شبانه


چگونه از بروز کمر درد های شبانه جلوگیری کنیم

اگر خیلی کم ورزش می کنید و یا هرگز فعالیت های کششی انجام نمی دهید، باید بدانید که ماهیچه هایتان کش نمی آیند و به کمک شما نیاز دارند. اگر کارهای کششی نمی کنید و ستون فقراتتان به وسیله ی ماهیچه های ضعیف پشتیبانی می شود، حتما منجر به کمر درد می شود. این درد ممکن است در حالت بیداری و یا خواب قابل توجه باشد.

ما پیشنهاد می کنیم به طور منظم فعالیت های کششی انجام دهید ، مخصوصا قبل از اینکه بخوابید ؛ علاوه بر این، عاقلانه است که تمریناتی برای تقویت کمر خود ، مخصوصا تمرین های حمایتی از ستون فقرات انجام دهید. اگر نمیدانید دقیقا چه کار کنید، با یک فیزیوتراپیست و یا مربی ورزشی مشورت کنید.


علل اصلی کمردرد شبانه

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay و parädox

SheRviN DoKhT

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
  
عضویت
24/7/18
ارسال ها
1,441
امتیاز واکنش
26,616
امتیاز
373
زمان حضور
16 روز 12 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
علاوه بر دلایلی که در بالا ذکر شد، دلایل زیاد دیگری وجود دارند که می توانند علت کمر درد شما باشند برای همه ی آن ها ، بهتر است با پزشک مشورت کنید، تا به روش مناسب آن ها را درمان کنید و درد را کاهش دهید.


بارداری و تاثیر آن در ایجاد درد کمر

حاملگی:زمانی که باردار هستید خیلی از چیزها در بدن شما بدون شک تغییر می کنند، و به دلیل افزایش وزنی که بدنتان باید تحمل کند، قابل درک است که چرا در هنگام خواب کمر درد دارید. کمر درد حاملگی به دلیل رشد لگن و فشاری که بر روی بزرگ سیاهرگ وارد می کند ( رگی که خون بدون اکسیژن را به قلب می برد) است.

سنگ کلیه: سنگ های کلیه به ایجاد دردهای شدید در پهلو و درد قسمت پایینی کمر مشهور هستند.

آندومتریوز:بیماری که در رحم ایجاد می شود و اغلب باعث درد شکمی، پایین کمر و ناحیه ی لگن می شود. آندومتریوز اغلب شبها باعث درد شدید می شود.

اگر کمر درد شما حتی بعد از به کار بردن این راهنمایی ها، کمتر نشد و در حقیقت بدتر شد، حتما به پزشک خود مراجعه کنید ؛ این مقاله صرفا آموزنده است و حق اینکه نسخه دارویی بنویسد و یا اینکه چیزی را تشخیص دهد ، ندارد. بهتر است اگر هر کدام از انواع کمر درد را دارید ، با پزشک خود مشورت کنید.


علل اصلی کمردرد شبانه

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay و parädox
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا