خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,333
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
قوچان یکی از شهرهای استان خراسان رضوی است. این شهر در ۱۲۰ کیلومتری شمال غرب مشهد (مرکز استان) قرار دارد.[۳] شهر قوچان را در منابع مختلف تاریخی و همچنین بسیاری از مورخان حال حاضر، اولین پایتخت اشکانیان می‌دانند.قوچان به فاصله ۱۲۰ کیلومتری از مشهد مقدس و در مسیر جاده آسیایی و شمال شرقی کشور قرار دارد و محدوده آن از شمال به شهرستان درگز و کشور ترکمنستان و از جنوب به نیشابور و از شرق به چناران و از غرب به فاروج (خراسان شمالی)، منتهی می‌گردد و از معبر گمرک باجگیران به کشورهای آسیای میانه متصل می‌گردد و با عشق آباد مرکز ترکمنستان ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد و همچنین دارای ۲۸ کیلومتر مرز بین‌المللی با کشور ترکمنستان می‌باشد و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۳۵۰ متر و با قرار گرفتن در بین ارتفاعات هزار مسجد و آلا داغ دارای آب و هوای معتدل و سرد می‌باشد که بام خراسان نامیده می‌شود.
قوچان قدیمی‌ترین شهر خراسان بزرگ، قدمتش به حدود ۲۵۰سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد، تپه‌ها و آثار باستانی و تاریخی فراوانی که از زمان حمله مغول به این منطقه به جا مانده با شماره ثبت ملی در خود محفوظ دارد.[۵] از صدر اسلام تا اوایل تسلط قوم [مغول] به اسامی آساآک، آشاک، آرسکا، استوا، خوجان، خبوشان یاد شده‌است، و سلسله اشکانی از ۲۵۶ سال قبل از میلاد تا ۲۲۴ میلادی بر ایران حکومت داشته‌اند. اولین پایتختش در حوالی قوچان امروز بوده‌است.
شهر قوچان در زلزله پیاپی سال‌های ۱۳۱۱و ۱۳۱۲ ه‍.ق در هم ریخت و سیل ۱۳۵۵ ه‍.ش نیز زخم دیگری بر سـ*ـینه مردمان مقاوم و صبور این خطه وارد آورد، و خانه‌های شهر قدیم (قوچان عتیق) را به آوار تبدیل کرد که در همان سال‌های وقوع زلزله، شجاع الدوله محمد ناصر خان حاکم نام‌آور و قدرتمند قوچان، پس از تهیه زمین در حدود ۱۲ کیلومتری شهر زلزله زده، مکانی را برای ایجاد شهر جدید، با بهترین اصول شهرسازی مدرن به شیوه شطرنجی، توسط مهندسین خبره در محل جدید احداث نمود.دشت قوچان و حوزه رود اترک در مجاورت ارتفاعات هزار مسجد، شاه جهان، عامل مهمی در پیدایش تمدنهای پیشرفته حداقل در هزاره چهارم قبل از میلاد و پس از آن بوده و به دلیل اقلیم مناسب و خاک حاصلخیز از گذشته‌های دور تا به امروز مورد سکونت قرار گرفته‌است و به دلیل موقعیت جغرافیایی آن در مسیر جاده آسیایی و ترانزیتی کشورهای آسیای میانه از معبر گمرک باجگیران همیشه مورد توجه بوده‌است.شهرستان قوچان به صورت رسمی پایتخت موسیقی مقامی و مهد کشتی با چوخه کشور می‌باشد که این امر ثبت شده در آثار معنوی و فرهنگی ملی کشور ایران می‌باشد.شهر قوچان به دلیل موقعیت تاریخی از جمله: دارا بودن ۱۴۰ اثر تاریخی و داشتن ۳۲ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲۰ منطقه جذاب گردشگری و موقعیت خاص آن از گذشته مورد توجه بوده است .
شهر قوچان با قدمتی که به ۲۵۰ سال پیش از میلاد می‌رسد، قدیمی‌ترین شهر خراسان بزرگ است. این شهر در گذشته با نام‌های آساآک، آشاک، آرسکا، استوا، خوجان و خبوشان شناخته می‌شد.

شایان ذکر است؛ مردم شهر قوچان یک روز قبل از فرارسیدن نوروز، لباس نو و وسایل پذیرایی می‌خرند و دو هفته قبل از تحویل سال سبزنا (سبزه) می‌گذارند. آن‌ها مراسم کشتی‌گیری را در روز سیزده به در برگزار می‌کنند. این مراسم در گود‌های طبیعی قوچان برگزار می‌شود.​
#تالار_گردشگری_ایران


شهرستان قوچان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,333
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
گفتنی است؛ پوستین‌دوزی، نمدمالی، سفالگری، گلیم‌بافی، چاروق‌دوزی، ساغری، گیوه، کمخت، جاجیم‌بافی، عرقچین‌دوزی و چوخه‌دوزی از صنایع دستی قوچان به حساب می‌آید. ساغری نام نوعی چرم است که کشور ما آن را در سال ۱۶۶۵ میلادی به هندوستان و خاور نزدیک صادر می‌کرد.

امامزاده سلطان ابراهیم نیز تنها بنای باقی مانده از قوچان قدیم است که در شهر کهنه واقع شده است. برخی از کارشناسان معتقد هستند این بنا در دوران سلطان محمد خوارزمشاه ساخته شده است. امامزاده سلطان ابراهیم آرامگاه فرزند امام موسی کاظم (ع) است.​
#تالار_گردشگری_ایران


شهرستان قوچان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا