خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SheRviN DoKhT

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
  
عضویت
24/7/18
ارسال ها
1,441
امتیاز واکنش
26,692
امتیاز
373
زمان حضور
16 روز 12 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
اغلب بر این باورند که شامپانزه ها نزدیک ترین وجه تشابهات را با انسان ها دارند اما آیا می دانستید انواعی از حیوانات کیسه دار هستند که حتی از شامپانزه ها هم شباهت بیشتری به انسان دارند و این شباهت فراتر از آن چیزی است که ما فکرش را می کنیم؟



اگر چه ممکن است هیچ وجه اشتراکی در ظاهر با انسان ها نداشته باشند اما اگر به دستان شان به طور کامل و با دقت نگاه کنید، متوجه این موضوع می شوید که اثر انگشت آن ها کاملا شبیه به اثر انگشت انسان است.


تشابه اثر انگشت کوالا و انسان

کوالا یک حیوان کیسه دار است، یعنی حیوانی که همیشه فرزندش را با خود حمل می کند. چنانچه در بخش سرگرمی نمناک میخوانید این حیوان کیسه دار، اثر انگشت دقیقا شبیه به ما انسان ها دارد که برای تشخیص هویت کاربرد دارد.

اگر از زیر میکروسکوپ اثر انگشت کوالا و اثر انگشت انسان را مشاهده کنید، نمی توانید به راحتی تفاوت آن دو را تشخیص دهید و آن ها را از یکدیگر متمایز کنید.

اثر انگشت انسان، شامپانزه و کوالا یک هدف خاص را دنبال می کند:این پستی بلندی های ریز روی اثر انگشت باعث راحت تر گرفتن اجسام و همچنین حساسیت به لمس می شود. در نتیجه این اثر انگشت ها به ما و این حیوانات کمک می کنند که چیزهای مختلف را بهتر در دست بگیریم.


این گونه، حیوانات می توانند هنگام بالا رفتن از درخت یا پریدن از یک شاخه به شاخه دیگر با دست، بدن خود را کنترل کنند. علاوه بر آن این اثر انگشت حساسیت به لمس را افزایش می دهد و به ما اجازه می دهد که درک بهتری از بافت و شکل اجسام پیدا کنیم.

کوالا ها از اثر انگشت خود برای انتخاب غذا نیز استفاده می کنند و در نتیجه باعث می شود که هر غذایی را نخورند و بین غذاهای مختلف، چیزی را که باید انتخاب کنند. این حیوانات از بین 700 گونه اکالیپتوس، فقط 50 گونه از آن ها را می خورند.


حیوانی که اثر انگشتش مشابه اثر انگشت انسان است

 
  • تشکر
Reactions: Kallinu

SheRviN DoKhT

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
  
عضویت
24/7/18
ارسال ها
1,441
امتیاز واکنش
26,692
امتیاز
373
زمان حضور
16 روز 12 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع


حیوانی که اثر انگشتش مشابه اثر انگشت انسان است

 
  • تشکر
Reactions: Kallinu
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا