خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

KURO TOKA

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
29/8/19
ارسال ها
954
امتیاز واکنش
20,496
امتیاز
418
محل سکونت
卂几|爪乇 ㄥ卂几ᗪ 丂卂Ꮆ卂
زمان حضور
106 روز 4 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع
آیا مثلث برمودا در ایران وجود دارد؟

کویر سوزان #ریگ_جن
کویر ریگ جن (Rig Jen desert) را یکی از اسرار آمیز ترین نقاط کشورمان می نامند و به همین خاطر، برخی ها به آن نام مثلث برمودای ایران داده اند. جایی که در سال های اخیر با استقبال گردشگران داخلی و خارجی مواجه شده و به نظر می رسد با برند سازی بهینه این مقصد، می توان گردشگری بیابان را توسعه داد و سبب رونق مناطق اطرافش نیز شد.
ریگ جن، جاییست که هم ظرفیت های اکو توریسم جالبی دارد و هم مناطق اطرافش، از قابلیت های گردشگری جذاب و جالبی برخوردار است که در شکل زیر مشاهده می کنید و نام برخی ارائه شده است. نام اصلی این منطقه کویری وهم انگیز و پراسرار “ریگ جن” است؛ جن به معنای پوشیده و مخفی. اطلاق کلمه ریگ به این منطقه این تصور را در ذهن شنونده ایجاد می کند که تمام منطقه را شن های روان پوشانده.
در حالی که قسمت عمده آن باتلاق های نمکی و کویرهای مسطح پفکی بوده و به همین خاطر، جایی ناب برای گردشگری در همه فصل های سال به خصوص پاییز محسوب می شود که هوا کمی خنک تر گشته و روزهای وحشتناک داغ تابستان را حس نخواهید کرد.
در اطراف ریگ جن، مناطق گردشگری جذابی وجود دارد. کویر های رسی شرق ریگ جن، جاییست که تورهای گردشگری داخلی و خارجی بسیاری به آن جا می روند تا فضای اسرار آمیز ترین نقطه سوزان ایران را تجربه کنند. کوه زرومند در جنوب شرقی و هم چنین کوه نخجیر در شمال غربی منطقه ریگ جن، دو قابلیت کوهنوردی است که در اختیار گردشگران طبیعت نورد ایرانی خواهد بود.
دشت نخجیر و هم چنین پارک ملی کویر در سمت غربی منطقه ریگ جن در دسترس است که گردش در آن را نیز در صورتی که به این منطقه ترسناک سفر کردید، توصیه می کنیم.
اگر درباره موقعیت جغرافیایی این منطقه میخواهید چیزی بدانید باید عرض کنیم که در واقع در محدوده اقلیمی مرکز کشور بوده و در بخش غربی دشت کویر قرار دارد. شمال آن، جاده نظامی سمنان به معلمان، ارتفاعات کوه گوگرد و شهرستان گرمسار واقع شده است.
گرمسار و استان سمنان، یکی از مقصد های گردشگری جالب کشور به حساب می آیند که توصیه می کنیم در پاییز، سری به پایتخت نان های سنتی ایران بزنید. گسترش ریگ جن از شمال غرب به جنوب شرق است و وسعتی در حدود ۳۸ هزار کیلومتر مربع دارد
گردشگران زیادی به دنبال کشف ناشناخته ها و ایجاد هیجانند و واهمه ای از دل به دریا زدن و خطر کردن ندارند. در این میان اگر با افسانه و شایعه ای در مورد مکان خاصی مواجه شوند چه بسا کنجکاو تر شده و انگیزه بیشتری برای رفتن به مقصد مورد نظر در وجودشان ایجاد شود. یکی از این مکان ها منطقه ای است که بر آن نام “مثلث برمودای ایران” را نهاده اند.
کویر، همیشه جای عجیب و از نظر برخی ها، منطقه ای اسرار آمیز است. سکوت و زیبایی کویر،‌ خیلی ها را عاشق کویر نوردی کرده است و ایران هم، مقصد های کویر نوردی نابی را در اختیار عاشقان اکوتوریسم قرار می دهد. شب های کویر، بسیار نوستالژیک و برای عاشقان نجوم، فرصت های رصد عالی را در اختیارشان قرار می دهد.
رقص ستارگان آسمان کویر، فرصتی ناب است که در کم تر جایی می توان مشاهده نمود. شاهکار خلقت را در کویر. راحت تر لمس خواهید کرد. کویر، ساده است. اما در نهایت سادگی، پر رمز و راز است و راز های ناشناخته ای را در دل خود جای داده. اگر چه کویر زیباست، اما باید با توسعه کویر مقابله کرد.
حتما نام مثلث برمودا را شنیده اید مکانی وهم انگیز که هیچ مسافری از آنجا بازگشت نداشته است. مثلث برمودا که به نام مثلث شیطان هم معروف گشته حدود منطقه ای در ناحیه غربی اقیانوس اطلس شمالی است که گفته می شود شمار زیادی کشتی و هواپیما در این منطقه ناپدید شده اند.
برخلاف مثلث برمودای اقیانوس اطلس، مثلث برمودای ایران در قلب کویر مرکزی واقع شده، منطقه ای کویری و پر از تپه های شنی و باتلاق های نمکی و از صعب العبورترین نواحی دنیا است. افسانه ها و گفته های مردم محلی حاکی از آن است که این سرزمین نفرین شده و پایگاه شیاطین و ارواح پلید گشته. مردمی که در همسایگی این کویر زندگی می کنند می گویند هر کسی وارد این سرزمین
شده زنده نمانده و از نظرها ناپدید شده اند


آیا مثلث برمودا در ایران وجود دارد؟

 
  • تشکر
Reactions: سیده کوثر موسوی
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا