خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

.Mahdieh

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/9/18
ارسال ها
659
امتیاز واکنش
9,860
امتیاز
263
سن
23
محل سکونت
⇇کره ی خاکی⇉
زمان حضور
7 روز 16 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
اقتصادنیوز : در بیست و هشتمین مرحله از حراج اوراق بدهی دولتی نرخ سود موثر رکوردی دیگر را از خود به جای گذاشت. این سومین هفته متوالی است که نرخ سود رکورد می زند.

به گزارش اقتصادنیوز، در بیست و هشتمین مرحله از حراج اوراق بدهی دولتی نزدیک به 2 هزار و 200 میلیارد تومان اوراق از دولت خریداری شد. مهمترین اتفاق در این هفته رسیدن نرخ سود موثر معاملات به بالاترین حد خود از ابتدا تا کنون بوده است. این سومین هفته ای است که شاهد رکورد زنی های نرخ سود در بازار اولیه حراج اوراق بدهی هستیم.
از آنجا که هدف از دادو ستد دولت در این بازار تامین کسری بودجه است سوال آنجاست که تا چه اندازه این هدف محقق شده ؟‌ و در همین رابـ*ـطه حجم اوراق دادو ستد شده در این بازار نیز در هفته های اخیر چه تغییراتی داشته است؟
رکورد نرخ سود در سومین هفته پیاپی
هفته بیست و چهارم با حجمی در حدود 137 میلیارد تومان اوراق داده وستد شد. این رقم در محدوده کمترین ارزش های معامله شده هفتگی در این بازار بوده است. این رقم در حراج های هفته های بیست و پنجم به بعد با افزایشی جدی مواجه شد.
با توجه به رقم ثبت شده در هفته بیست و هشتم اوراق محاسبه می شود که به طور میانگین در سه هفته اخیر 3 هزار و 210 میلیارد تومان اوراق توسط بانکها و بورس از دولت خریداری شده است.
در کنار این افزایش ارزش معاملات، در مرور این سه هفته سه رکورد در نرخ سود موثر اوراق به ثبت رسید.در هفته اخیر این نرخ به حدی معادل با 21.52 درصد رسیده است که بالاترین نرخ سود موثر در تمام هفته های برگزاری حراج بوده است.بنابراین می توان یکی از مهمترین دلایل افزایش ارزش معاملات در هفته بیست و پنج به بعد را همین رکورد های نرخ سود موثر در سه هفته اخیر دانست.
کاهش سهم بانکها در خریداوراق بدهی
بررسی آمار های این بازار در سه هفته گذشته نشان می دهد که به مرور سهم بازار سرمایه از این خرید بیشتر بوده است. در همین خصوص مجموع ارزش اوراق خریداری شده در بازار پولی 4 هزار و 840 میلیارد تومان بوده و همین رقم برای بازار سرمایه 35 هزار و 100 میلیارد تومان محاسبه می شود . بنابراین از این حراج هفتگی 58 درصد سهم بانک‌ها بوده و 42 درصد باقیمانده به بازار سرمایه اختصاص دارد.
این در حالی است که سهم محاسبه شده بانکها تا چند هفته پیش 61 درصد و سهم بازار سرمایه 39 درصد ثبت شده بود.به عبارت دیگر در سه هفته گذشته سه واحد در صد از سهم کل بانک ها در تامین کسری بودجه دولت از این طریق کم شده و به سهم بازار سرمایه افزوده شده است.
کسری بودجه دولت تا پایان سال
قرار است که دولت بخشی از کسری بودجه خود را از این مسیر تامین کند. در مجموع 83 هزار میلیارد تومان از این مبلغ تا کنون به خزانه دولت واریز شده است. از آنجا که کل مبلغ سیاستگذاری شده 125 هزار میلیارد تومان تا آخر سال بوده محاسبات نشان می دهد که 42 هزار میلیارد تومان دیگر از کسری بودجه باید از این طریق تامین شود. با توجه به آن که تا پایان سال 14 هفته دیگر باقی مانده بنابراین اگر دولت بتواند در هر هفته 3 هزار میلیارد تومان اوراق به فروش برساند می تواند به این هدف گذاری نائل آید.


رکورد نرخ سود شکست!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا