خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
تیتوس فلاویوس سزار دومیتیانوس آگوستوس با لقب دومیتیان آخرین امپراتور از خاندان فلاوی بود. او در سال 24 اکتبر سال 51 میلادی در شهر روم زاده شد. دومیتیان در سال 81 میلادی پس از آنکه وسپاسیان درگذشت، بر جای او بر تـ*ـخت نشست. سلطنت او تا سال 96 میلادی ادامه یافت.

بیوگرافی
دومیتیان یازدهمین امپراتور امپراتوری روم ( و سومین و آخرین امپراتور از خاندان فلاویان) به شمار می آید. او کوچکترین پسر وسپاسیانوس، امپراتور وقت روم بود. او برادر دیگری به نام تیتوس داشت که برادر بزرگش در نزد پدر گرامی تر بود و به هنگام مرگ پدر تیتوس جانشین او شد ولی پادشاهی تیتوس تنها دو سال به طول انجامید چرا که در آن سال ها طاعون وحشتناکی در روم پدید آمد و خود تیتوس نیز بر اثر مبتلا شدن به طاعون درگذشت و دومیتیان به قدرت رسید.

دومیتیان امپراتوری بسیار توانا ولی مستبد وستمگر بود. بی رحمی ها و رفتارهای ستمگرانه او باعث بروز نارضایتی‌ های بسیاری از طبقهٔ اشرافی شده بود. رفتار ستمگرانه دومیتیان بعد از شورش ساتورنینوس، فرماندار ژرمانیا (آلمان امروزی) علیه امپراتوری روم، بدتر شد و دومیتیان حس جنون‌ آمیزی همچون نرون نسبت به اطرافیان خود پیدا کرد و او در خفا دستور قتل بسیاری از بزرگان روم را داد و دوران حکومت وحشت در امپراتوری جان روم آغاز شد و این دوران تا زمان مرگ دومیتیان ادامه پیدا کرد.

پس از آنکه همه بزرگان و اشراف زادگان روم از ترس دومیتیان بر جان خویش بیمناک بودند طی توطئه موفقی در 18 سپتامبر 96 میلادی در کاخ امپراتوری دومیتیان را به قتل رساندند. (در 44 سالگی) با مرگ او دودمان فلاوی نیز از بین رفت و بود و نروا آنتونینی به عنوان امپراتور جدید روم جانشین او شد.


دومیتیان امپراتور روم

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا