خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
کامبوج

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که کامبوج کجاست؟


کامبوج در جنوب شرق آسیاست. از آنجایی که کشور کامبوج تحت تاثیر فرهنگ چینی و هندی قرار دارد، همراه با سه کشور دیگر در این منطقه با عنوان ایندوچاینا شناخته می‌شود. در تور ایندوچاینا می‌توانید علاوه بر دو کشور دیگر، از تماشای دیدنی‌های کشور کامبوج لـ*ـذت ببرید.




1. سیِم ریپ (Siem Reap) و معابد آنگکور در کامبوج (Angkor)
معابد آنگکور در کامبوج از حیرت‌انگیزترین مناطق تاریخی دنیا هستند. این معابد خیلی بهتر از آن است که نام معابد فوق‌العاده را بر آنها بنهیم. از بین این بناها کدام را انتخاب ‌می‌کنید؟ آنگکور وات (Angkor Wat)، بزرگ‌‌ترین بنای مذهبی دنیا؛ بایون (Bayon) یکی از عجیب‌‌ترین معابد، با نمای آجری عظیم؛ یا معبد تا پروم (Ta Prohm)، جایی که طبیعت بکر مانده است. سفرتان به سیِم ریپ کامبوج هیجان‌انگیز خواهد بود. در این منطقه مجموعه‌ای از رستوران‌ها و کافه‌های فوق‌العاده پیدا ‌می‌کنید. این ناحیه نقطه اصلی برای سیاحت در میان معابد است. آن سوی روستاهای شناور بر روی دریاچه تونله ساپ یا دریاچه بزرگ (Tonlé Sap)، تجربه‌های مختلفی در انتظار شماست: از فعالیت‌های پرآدرنالین مانند سواری با دوچرخه کواد و زیپ‌لاین گرفته تا سرگرمی‌های فرهنگی مانند کلاس‌های آشپزی و پرنده‌نگری.



جاذبه‌های گردشگری کامبوج

 
  • تشکر
Reactions: parädox

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع

2.پایتخت کامبوج: پنوم پن (Phnom Penh)

پایتخت کامبوج شهری شلوغ اما جذاب است. این شهر از تاریکی گذشته بیرون آمده و رو به سوی آینده دارد. پنوم پن یکی از قابل توجه‌‌ترین شهرهای رودخانه‌‌‌ای در منطقه کامبوج است. این شهر در کمال تعجب بسیار سطح بالاست: هتل‌های امروزی، غذاخوری‌های ساده و راحت و کافه‌های غیررسمی ‌که آماده پذیرایی از گردشگرهای خارجی هستند. اگر دنبال تجربه‌های احساسی عمیق هستید از موزه ملی یا زندان تیول اسلنگ (Tuol Sleng) دیدن کنید: نمادهای بهترین و بدترین دوران تاریخی کامبوج. پنوم پن زمانی مروارید آسیا خوانده ‌می‌شد و امروز بار دیگر شروع به درخشیدن کرده است.




3. سواحل سیهانوکویل (Sihanoukville)

شهرت سیهانوکویل به خاطر هندوئیسم است، اما جاذبه اصلی این منطقه را سواحل درخشانش ‌می‌سازند. از مرکز سیهانوکویل تا ساحل پرطرفدار اُترس (Otres) فقط یک راه کوتاه فاصله است. علیرغم خطر توسعه، این ساحل هنوز مسیر ماسه‌‌‌ای آرام و بسیار زیبایی است. ساحل سُخا (Sokha) مرکزی‌‌تر و زیباتر است، بخش شرقی و کوچک این ساحل به ندرت شلوغ ‌می‌شود. جاذبه گردشگری اصلی این منطقه ساحل سرندیپیتی (Serendipity) است. این ساحل به ساحل اُچیوتیال (Occheuteal) ‌می‌رسد. این منطقه در میان محلی‌ها طرفداران زیادی دارد و شب‌ها مهمانی‌دوست‌ها در آن دور هم جمع ‌می‌شوند.




جاذبه‌های گردشگری کامبوج

 
  • تشکر
Reactions: parädox

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع

4. باتم‌بنگ (Battambang)

این شهر کامبوج واقعی را نشان ‌می‌دهد. باتم‌بنگ در کنار رودخانه سانگ‌کر (Sangker) قرار دارد و یکی از بهترین شهرهای باقی‌مانده از دوران استعمار است. در خیابان‌های مغازه‌های فرانسوی کسب و کارهای مختلفی ‌می‌بینید: از کافه‌های مخصوص تجارت‌های کوچک تا گالری‌های هنری. آن سوی شهر، در حومه، انبوهی از معابد کهن قرار دارد. این معابد با معبد آنگکور تفاوت دارند و جمعیت در آن‌ها کم است. از دیگر جاذبه‌های این شهر «قطار بامبویی» است: یک وسیله حمل و نقل منحصر به فرد که فقط در این منطقه ساخته ‌می‌شود. اگر بخواهیم باتم‌بنگ را در یک کلمه خلاصه کنیم باید بگوییم این شهر مسحورکننده است.


5. استان کامپوت (Kampot)

در استان کامپوت شهرهایی با حال و هوای خاص و جاذبه‌های زیاد ‌می‌بینید: پارک‌های ملی، پاگوداهایی در غار و سواحل مختلف. در این شهر در‌ هاستل، مناطق توریستی کنار رودخانه یا هتل‌های امروزی استراحت کنید؛ شاهکارهای معماری فرانسوی را ببینید یا با قایق پارویی و پدالی در رودخانه زیبا بگردید. شهر کِپ (Kep) منطقه آرام‌‌تری است و یک بازار فروش خرچنگ دارد. در پارک ملی کِپ و در جزیره خرگوش (Koh Tonsay) کوه‌پیمایی کنید. ماجراجویی‌های دیگری هم در منطقه حومه شهر در انتظار شماست: بازدید از بناهای تپه بوکور (Bokor) یا سیاحت در مزارع مشهور کشت فلفل در کامپوت.



6. استان مُندالکری در کامبوج (Mondulkiri)

شالیزارها و نخل‌ها صفت مشخصه چشم‌اندازهای کامبوج است. در انتهای این مناظر تپه‌های کوتاه و منطقه بکر شرق مُندالکری قرار دارد. این منطقه محل سکونت اهالی بونُنگ (Bunong) است. یکی از بزرگ‌‌ترین جاذبه‌های این منطقه حیات وحش آن است. هنگام کوه‌پیمایی در جنگل‌های حفاظت‌شده سیِما (Seima) شانس پیاده‌روی با فیل‌ها یا تماشای دیوک‌ها و گیبون‌ها را پیدا ‌می‌کنید. به این ‌‌ترکیب آبشارهای خروشان، زیپ‌لاین در جنگل و دوچرخه کواد را هم اضافه کنید تا ماجراجویی‌تان کامل شود.


7. سواحل جنوبی کشور کامبوج، بهشت آسیا

سواحل رو به توسعه کامبوج یادآور تایلند در سال‌های دهه 1980 است. کو رانگ (Koh Rong) و کو رانگ سانلوئم (Koh Rong Sanloem) بهشت‌هایی در آسیا هستند. روستای کو تاک (Koh Tuch) در کو رانگ قطب سفرهای هیپی و مرکز مهمانی است. کو رانگ سانلوئم فضایی آرام‌‌تر دارد و مناطق توریستی دوردستش مورد علاقه خانواده‌هاست. در این منطقه خلیج‌های ساکت و کم‌عمقی ‌می‌بینید. به جز این‌ها جزایر دیگری هم در خط ساحلی وجود دارند، از جمله مجمع‌الجزایر کو سداک (Koh Sdach) و منطقه بزرگ و تقریبا توسعه‌نیافته کو کانگ (Koh Kong).






جاذبه‌های گردشگری کامبوج

 
  • تشکر
Reactions: parädox

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع

8. شهر کراتی (Kratie)

کراتی دروازه ورود به آب‌های زلال رودخانه ایراوادی (Irrawaddy) و تماشای دلفین‌های مکونگ است. این شهر منطقه عبور پر رفت و آمدی میان پنوم پن و کامبوج شمال شرقی یا لائوس جنوبی است. برخی از باشکوه‌‌ترین بناهای دوران استعمار و زیباترین مناظر غروب خورشید را در این شهر تماشا کنید. جزیره کو‌‌ترانگ (Koh Trong) در نزدیکی این شهر قرار دارد. این جزیره مکانی آرام‌بخش برای اقامت در خانه‌های محلی یا گشت و گذار با دوچرخه است. مسیر اکتشاف مکونگ در شمال کراتی قرار دارد. در این مسیر ماجراجویی و تجربه‌هایی در رودخانه اصلی در انتظار شماست: اقامت دسته‌جمعی در خانه‌های محلی، دوچرخه‌سواری و قایق‌سواری.


کراتی دروازه ورود به آب‌های زلال رودخانه ایراوادی (Irrawaddy) و تماشای دلفین‌های مکونگ است.




9. معبد پرهه ویهار (Prasat Preah Vihear)

معبد پرهه ویهار مادر تمام معابد کوهستانی است. این معبد در رشته کوه‌های دانگرک (Dangkrek) قرار دارد. موقعیت این معبد در مرز میان کامبوج و تایلند و محل تنازع است. سنگ‌های این بنا تا صخره کوه کشیده شده‌اند. مناظر شمالی کامبوج از این نقطه فوق‌العاده دیده ‌می‌شوند. در این معبد آثار 300 سال ساخت و ساز را ‌می‌توان دید. این آثار اطلاعاتی را در مورد تغییرات هنر نقش‌برجسته و مجسمه‌سازی در دوره آنگکور به دست ‌می‌دهند. مهم‌ترین نکته در مورد این معبد موقعیت آن است، هرچند موقعیتش از این بهتر هم نمی‌تواند باشد.


معبد پرهه ویهار مادر تمام معابد کوهستانی است.



10. سبک آشپزی خِمِر (Khmer)

سبک آشپزی خِمِر یک ماجراجویی تمام عیار، تازه، و البته ناشناخته است. آموک (Amok) غذای ملی کامبوج است (ماهی پخته‌شده با علف لیمو، فلفل چیلی و نارگیل). غذاهای دریایی کامل و خوراک‌های ماهی در این منطقه زیاد پیدا ‌می‌شوند: خرچنگ‌های منطقه کِپ با طعم فلفل کامپوت. اگر غذاهای خیابانی نباشند انگار در آسیا نیستید، اما در کامبوج دکه‌های فروش غذاها در خیابان زیاد است از نودل (mee) و شُله یا فرنی برنج (bobor) گرفته تا عنکبوت‌های سرخ‌شده و جیرجیرک کبابی. برخی از این غذاها را در سفر به سیِم ریپ هم ‌می‌توانید امتحان کنید.

سبک آشپزی خِمِر یک ماجراجویی تمام عیار، تازه، و البته ناشناخته است.





جاذبه‌های گردشگری کامبوج

 
  • تشکر
Reactions: parädox
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا