خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,849
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
بسمه تعالی

"مراقبت های خانگی از ریه ها در سرما"

منبع:نمناک


زمستان هوای سرد را با خودش به همراه دارد و تغییرات فصلی نیز باعث می شود که شب های خنکی را در پیش داشته باشیم و دیگر خبری از روزهای آفتابی نخواهد بود.

زمستان 99 هم کمی متفاوت است و باید بیشتر مراقب خود باشیم زیرا ویروس کووید 19 هم به سرمای هوا اضافه شده است. در نتیجه باید به دنبال راه هایی برای سم زدایی ریه ها و جلوگیری از سرماخوردگی و سرفه باشیم.

قرار گرفتن زیاد در معرض آلودگی یا هوای سرد، خطر ابتلا به ذات الریه، تب، سرفه و سرماخوردگی و دیگر مشکلات ریوی را افزایش می دهد و می تواند عاملی برای حذف سمومی مثل کربن دی اکسید باشد.

هر چقدر اکسیژن بیشتری هنگام تنفس دریافت کنیم، سلامت ما افزایش پیدا می کند و سیستم ایمنی تقویت می شود. در این قسمت از انجمن رمان98 راهکارهای خانگی و ساده ای را برای جلوگیری از سرماخوردگی و سرفه و افزایش قدرت ریه به شما معرفی خواهیم کرد.


سیر

دو عدد حبه سیر را رنده کرده، در هوای آزاد قرار داده و به مدت یک دقیقه صبر کنید تا اکسید شود و سپس سیر را با یک قاشق چای خوری عسل خام هر روز صبح مصرف کنید. سیر خام به از بین بردن مخاط موجود و اضافی کمک کرده، مسیر تنفسی را آرام کرده و باعث می شود که تنفس بهتری داشته باشید، همچنین عفونت ریه را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

یک فنجان چای

نوشیدن یک فنجان چای معده شما را پاکسازی می کند. برای تهیه این چای ابتدا یک فنجان آب را بجوشانید، سپس سه الی چهار برگ تولسی، مقدار کمی زنجبیل، کمی فلفل سیاه و نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به آب جوشانده شده اضافه کرده و همچنین برای طعم بهتر می توانید از یک قاشق چای خوری عسل خام و یک قاشق چای خوری شکر زرد هم استفاده کنید و دو بار در روز آن را بنوشید.


تنفس عمیق

فواید تنفس عمیق برای سم زدایی ریه ها بسیار زیاد است. پس ابتدا یک محیط را با هوای تازه و تمیز انتخاب کنید که هرگز نباید کیفیت هوا پایین باشد زیرا تنفس عمیق هوای زیادی را وارد ریه ها می کند.

سپس یک نفس عمیق بکشید و از 1 تا 4 بشمارید و نفس خود را حبس کنید. هر روز 10 الی 15 دقیقه این تمرین را تکرار کنید. زمانی که نفس عمیق بکشید، اکسیژن بیشتری وارد سلول ها شده، کربن دی اکسید آزاد می گردد و سیستم ایمنی تقویت خواهد شد.


مراقبت های خانگی از ریه ها در سرما

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,849
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • همچنین می توانید یک قاشق چای خوری آب زنجبیل، یک قاشق چای خوری آبلیمو، آب داغ و یک قاشق چای خوری عسل را برای جلوگیری از سرفه بنوشید.
  • مقداری آب گرم را با کمی پودر زردچوبه و نمک دریا ترکیب کنید و هر روز صبح برای جلوگیری از گلو درد آن را غرغره کنید.

راه های مراقبت در دوران ابتلا به التهابات

اگر دچار سرماخوردگی یا سرفه شده اید، می توانید از راهکارهای ساده ای مثل روغن زرد خردل استفاده کنید و آن را به قفسه سـ*ـینه خود بمالید تا علائم را بهبود ببخشد و همچنین راهکارهای زیر را به کار ببرید:

بخور

اگر از آبریزش بینی و یا سرفه رنج می برید، همیشه بهترین ایده استفاده از بخور است. مقداری آب را در یک کاسه بزرگ بجوشانید و چند قطره روغن نعنا به آن اضافه کنید و سر خود را بپوشانید و داخل آن نفس بکشید، به مدت دقیقه این کار را انجام دهید.


شیرین بیان

اگر از بیماری آسم رنج می برید، یک قاشق غذاخوری شیرین بیان و نصف قاشق چای خوری زنجبیل را در یک فنجان آب بجوشانند و یک بار در روز جرعه جرعه از آن بنوشید. این ترکیب عاملی برای محافظت از ریه هاست.

نکته:

  • از محصولات لبنی مثل پنیر، ماست، شیر و غذاهای سرخ کردنی و سنگین که عامل ایجاد خلط هستند، استفاده نکنید.
  • نکته بسیار مهم این است که در مصرف هیچ روش خانگی و طبیعی هم نباید زیاده روی کنید. پس حتما علائم خود را زیر نظر داشته باشید و اگر احساس کردید قبل و بعد از مصرف آن ها بدتر شدید، حتما به متخصص مراجعه نمایید.


مراقبت های خانگی از ریه ها در سرما

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا