خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Melika Kakou

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
عضویت
24/4/20
ارسال ها
351
امتیاز واکنش
7,083
امتیاز
263
محل سکونت
In The Windows
زمان حضور
73 روز 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
بررسی بازی Hyrule Warriors: Age of Calamity
تاریخ: 13/9/99
نویسنده: محمد صادق تواضعی
Hyrule Warriors: Age of Calamity به‌خوبی نکات مثبت داستانی و طراحی ‌Breath of the Wild را در دل خود جای داده تا به یک اسپین آف درخور نام The Legend of Zelda تبدیل شود.


در سال ۲۰۱۷، بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild برای نینتندو سوییچ روانه بازار شد و توانست بازخوردهای بسیار خوبی را کسب کند و به یکی از بهترین تجربه‌های کاربران نینتندو تا به امروز تبدیل شود. یکی از ویژگی‌های آن، ارائه‌ی گیم‌پلی بی‌عیب و نقص درکنار داستانی گیرا و درگیر کننده بود.
ساختان دنباله برای این بازی از دید بسیاری از کاربران، موردی است که تنها از عهده‌ی نینتندو بر می‌آید، اما پس از معرفی بازی Hyrule Warriors: Age of Calamity، مشخص شد که کوئی تکمو (Koei Tecmo) به‌سراغ ساخت یک نسخه مرتبط با Breath of the Wild رفته است. درواقع کوئی تکمو وظیفه ساخت Hyrule Warriors: Age of Calamity را برعهده اومگا فورس (Omega Force) گذاشته است؛ استودیویی که در گذشته مجموعه‌هایی نظیر Dynasty Warriors را توسعه داد و حال به‌واسطه‌ی مهارت خود در توسعه بازی‌های هک اند اسلش و موسو (Musou)، تجربه‌ای متفاوت از جهان The Legend of Zelda را به‌تصویر کشیده است.
از نظر داستانی، Hyrule Warriors: Age of Calamity صد سال قبل از وقایع Breath of the Wild روایت می‌شود؛ جایی‌که کلمیتی گنن (Calamity Ganon) به سرزمین هایرول حمله کرده و قصد دارد آن را غرق در تاریکی کند. ازاین‌رو قهرمان‌های هایرول باید به پرینسس زلدا کمک کنند تا بتواند به‌واسطه‌ی قدرت خود، کلمیتی گنن را مهر و موم کند.
مشکل از جایی شروع می‌شود که پرینسس زلدا هنوز برای آزاد کردن قدرت درونی خود آماده نیست و با مشکلات مختلفی روبه‌رو می‌شوید. ازاین‌رو این شما هستید که در قالب لینک و سایر قهرمان‌های هایرول، باید به پرینسس زلدا کمک کنید تا به هدف خود برسد. یکی از ویژگی‌های داستانی Breath of the Wild، وجود خاطراتی پنهان در قلب هایرول بود که بازیکنان باید آن‌ها را پیدا می‌کردند. این تکه‌های خاطرات خبر از یک اتفاقا دیرینه و قدیمی را می‌داد، جایی‌که پرینسس زلدا به همراه لینک و قهرمان‌های هایرول، در شکست دادن کلمیتی گنن ناکام مانده‌اند.
حال اومگا فورس با استفاده از این خاطرات، داستان قدیمی را در یک تایملاین متفاوت و تا حدی مرتبط با بازی اصلی روایت می‌کند. ازاین‌رو قرار است شاهد داستانی باشیم که ته آن، پرینسس زلدا قرار نیست ناکام بماند، بلکه کلمیتی گنن را به همراه همراهان خود نابود خواهد کرد. در ظاهر، با یک داستان ساده طرف هستیم که قرار است بر موفقیت Breath of the Wild تکیه کند. نکته اصلی این است که تیم سازنده، با اضافه کردن المان‌های جدید درکنار استفاده مناسب از شخصیت‌های دوست داشتنی جهان Breath of the Wild، داستانی را روایت می‌کند که هم دارای لحظات دلنشین و مفرحی است و هم اینکه لحظات غم‌انگیز و ناراحت کننده‌ای را در دل خود جای داده است.
بااین‌حال، نباید از بازی توقع یک شخصیت‌پردازی بسیار دقیق و درگیر کننده را داشته باشید. در هر یک از نسخه‌های The Legend of Zelda، کلیت داستان و ارتباط کاراکترها با یکدیگر موردی است که شما را به‌خود جذب می‌کند و شخصیت پردازی، آن‌چنان نقش مهمی ندارد. ازاین‌رو اومگا فورس هم از این قاعده استفاده کرده و یک اسپین آف بسیار خوب از The Legend of Zelda را در اختیار مخاطب قرار داده است. استودیو اومگا فورس در صنعت بازی‌های ویدیویی خود را به‌عنوان یکی از سازنده‌های خوب بازی‌های هک اند اسلش معرفی کرده است. Hyrule Warriors: Age of Calamity از نظر سیستم مبارزات، یک بازی هک اند اسلش است که هر کاراکتر، به‌واسطه‌ی مهارت‌ها و کومبوهایی که دارد، حسابی بازیکن را سرگرم خواهد کرد. یکی از مواردی که تیم سازنده ازطریق آن می‌تواند سیستم مبارزات بازی‌های هک اند اسلش را جذاب کند، اعمال کومبوهای مختلف است که بازیکن با رعایت زمان‌بندی مناسب، می‌تواند آن‌ها را اعمال کند. به‌عبارتی شاهد یک بازی دکمه زنی بی هدف نباشیم و بازیکن، به خاطر دقت و مهارتی که از خود به‌نمایش می‌گذارد، پاداش کسب کند. این مورد دقیقا در Hyrule Warriors: Age of Calamity رعایت شده است. شخصیت‌های جهان بازی دارای کومبوها و ضربات مختلفی هستند که با اعمال هر کدام از آن‌ها، می‌توانید محدوده ضربه‌زنی خود را تغییر دهید. برای مثال بعضی از ضربات طیف گسترده‌تری از دشمنان را هدف قرار می‌دهد و بعضی دیگر، برای نبردهای نزدیک بهترین گزینه هستند. شخصیت‌های جهان بازی دارای کومبوها و ضربات مختلفی هستند که با اعمال هر کدام از آن‌ها، می‌توانید محدوده ضربه‌زنی خود را تغییر دهید.
انجام موارد ذکر شده باعث می‌شود تا نبردها رنگ و بویی جدی و پویا داشته باشد و بتوانید بیش‌ازپیش از آن‌ها لـ*ـذت ببرید؛ آن هم زمانی‌که هر مرحله اصلی از Hyrule Warriors: Age of Calamity بی‌شمار دشمن را مقابل‌تان قرار می‌دهد و می‌توانید حسابی در هر مرحله هیولاها را به انواع و اقسام روش‌های مختلف، نابود کنید. جدا از ساختار مبارزه‌ای متفاوت هر کاراکتر و تاثیر آن در گیم‌پلی شما، دشمنان هم دارای نقاط ضعف هستند. این نقاط ضعف به‌گونه‌ای نیست که بگویم نیاز به کاراکترهای مختلف دارید، بلکه به‌واسطه‌ی Sheikah Slate لینک در Breath of the Wild، باید ضربات منحصربه‌فرد مینی‌ باس و باس‌های بازی را دفع کنید. برای مثال، به‌واسطه‌ی زنجیر توقف زمان باید جلوی ضربه باس مورد نظر را بگیرید یا ایجاد یک دیوار منجمد شده، بهترین گزینه برای توقف ضربات شارژی مینی باس‌ها است.
تنوع گیم‌پلی و ارائه گزینه‌های مختلف برای نبرد، تنها به موارد ذکر شده ختم نمی‌شود. جاخالی دادن‌ یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که به شما اجازه می‌دهد تا سیستم دفاعی مینی‌باس‌ها و باس‌های بازی را بشکنید. ازبین‌بردن سیستم دفاعی باعث می‌شود تا کاراکتر شما بتواند یک ضربه ویژه را اعمال کند. به‌عبارتی پس از انجام یک جاخالی با زمان‌بندی بسیار دقیق، بازی در حال صحنه آهسته قرار گرفته و به شما اجازه داده می‌شود تا ضربات کارآمدی را اعمال کنید. همچنین استفاده از آذرخش، آتش، باد و آب، دیگر مواردی هستند که در طول هر نبرد به شما اجازه می‌دهد تا آسیب بیشتری را وارد کنید. جدا از مراحل اصلی که در قالب هفت چپتر برای کاربران تدارک دیده شده، مراحل فرعی و فعالیت‌های متفاوتی هم درنظر گرفته شده است که تمامی آن‌ها درکنار هم سبب شده تا Hyrule Warriors: Age of Calamity یک محصول ارزشمند و پرمحتوا باشد. فعالیت‌های فرعی بازی به‌گونه‌ای است که بعضی از آن‌ها مربوط‌به تقویت ارتقای سلاح، بالاتر بردن سرعت سطح بازیکنان، تاثیر بیشتر آیتم بازیابی نوار سلامت و موارد مشابه می‌شود. این در حالی است که بخش اعظم این فعالیت‌ها، انجام مأموریت‌های فرعی با کاراکترهایی است که آزاد می‌کنید. به‌عبارتی Hyrule Warriors: Age of Calamity دارای ۱۸ شخصیت قابل بازی است. ۱۴ عدد از آن‌ها را در جریان خط داستانی بازی آزاد خواهید کرد و چهار عدد دیگر، مربوط‌به انجام مراحل فرعی و همچنین مأموریت‌هایی است که پس از تمام کردن داستان در اختیار بازیکن قرار داده می‌‌شود. ساختار بازی به‌گونه‌ای است که پس از تمام کردن داستان همچنان می‌توانید مشغول انجام بازی شوید و از مأموریت‌ها و از فعالیت‌هایی که تیم سازنده تدارک دیده، لـ*ـذت ببرید. شاید ساختار کلی بعضی از آن‌ها یکی باشد و برای رسیدن به متریال‌های پیش نیاز کامل کردن سایر فعالیت‌ها، نیاز به فارم کردن داشته باشید، اما سیستم مبارزات و تنوع بسیار بالای کاراکترها، باعث می‌شود تا بتوانید مدام از شخصیت‌های متنوعی در تیم خود استفاده و به هیچ‌وجه روند تکراری را حس نکنید. سیستم مبارزات و تنوع بسیار بالای کاراکترها، باعث می‌شود تا بتوانید مدام از شخصیت‌های متنوعی در تیم خود استفاده و به هیچ‌وجه روند تکراری را حس نکنید. از نظر پاداش و ارزش انجام مراحل و فعالیت‌های فرعی هم مراحل فرعی هر کاراکتر باعث می‌شود تا کومبوهای جدیدتری در دسترس قرار بگیرد و نوار سلامت آن‌ها هم افزایش پیدا کند. ازاین‌رو انجام آن‌ها، باعث می‌شود تا درکنار ارتقای سطح به‌صورت خودکار، بیش‌ازپیش قوی‌تر شوند. با این تفاسیر، بازیکنان به‌واسطه‌ی انجام تعدادی از مأموریت‌ها و فعالیت‌های فرعی درکنار مراحل اصلی، می‌توانند تقریبا ۲۴ ساعت خود را سرگرم کنند. البته اگر اهل انجام تمامی فعالیت‌ها و مأموریت‌ها باشید، قطعا Hyrule Warriors: Age of Calamity می‌تواند مدت زمان بیشتری شما را سرگرم کند. از نظر بصری، Hyrule Warriors: Age of Calamity دقیقا از همان طراحی هنری Breath of the Wild استفاده کرده است. استفاده از این مورد سبب شده تا داستان بازی هم‌خوانی بسیار خوبی با Breath of the Wild داشته باشد و کاربران این بازی بتوانند به‌راحتی غرق در زیبایی‌های Age of Calamity شوند. هرقدر که Hyrule Warriors: Age of Calamity از نظر بصری و هنری زیباست، به همان اندازه از نظر فنی می‌تواند عذاب‌آور جلوه کند. Hyrule Warriors: Age of Calamity از نظر افت فریم برای شما کم نمی‌گذارد. بااینکه بازی فاقد باگ است، اما Hyrule Warriors: Age of Calamity از نظر افت فریم برای شما کم نمی‌گذارد. می‌توان گفت بازیکنان در تمامی نبردها افت فریم را حس خواهند کرد، اما هرقدر که مبارزات شلوغ‌تری را تجربه کنید، افت فریم برای شما بیشتر خواهد. ازاین‌رو افت فریم موردی است که از ابتدا تا انتهای بازی، شما را ترک نخواهد کرد. تاثیر مستقیم افت فریم می‌تواند تجربه‌ی بی عیب و نقص گیم‌پلی را تا حدی برای بازیکن خدشه‌دار کند. جدا از طراحی شخصیت‌ها و تنوع بالای آن‌ها برای یک بازی هک اند اسلش، گیم‌پلی بازی فقط به این شخصیت‌ها ختم نمی‌شود. بلکه تیم سازنده مراحل مجزایی را هم برای Divine Beastهای قهرمان‌های هایرول درنظر گرفته است. هر دیواین بیست طراحی خاص خود را دارد و گیم‌پلی متفاوت آن‌ها سبب شده تا بازیکنان یک تجربه کاملا منحصربه‌فرد را کسب کنند. البته نکات قوت طراحی بازی فقط به این موارد ذکر شده ختم نمی‌شود، بد نیست اشاره‌ای هم به سلاح‌های متنوع بازی داشته باشیم. هر دیواین بیست طراحی خاص خود را دارد و گیم‌پلی متفاوت آن‌ها سبب شده تا بازیکنان یک تجربه کاملا منحصربه‌فرد را کسب کنند
تمامی شخصیت‌ها به جز لینک، دارای سلاح و شیوه مبارزه‌ای مخصوصی هستند. برای مثال میفا با نیزه مبارزه می‌کند یا ایمپا دارای کاتانا است. این در حالی است که لینک دارای سلاح‌های مختلفی است و هر سلاح عملکرد متفاوت خود را دارد. ازاین‌رو بازیکنان می‌توانند شیوه‌ی مبارزه‌ای لینک را باتوجه‌به سلاح‌های او، تعریف کنند. انیمیشن‌های اعمال ضربات ویژه و تمام کننده شخصیت‌ها هم از دیگر مواردی است که جزو نقاط مثبت طراحی Hyrule Warriors: Age of Calamity به حساب می‌آید. موسیقی‌های Hyrule Warriors: Age of Calamity هم در سطح خوبی قرار دارند و در طول نبردها یا حتی گشت‌وگذار در مراحل، می‌توانند لحظات خوبی را برای شما رقم بزنند. بااین‌تفاسیر، Hyrule Warriors: Age of Calamity یک اسپین آف بسیار خوب و سرگرم کننده برای مجموعه The Legend of Zelda به حساب می‌آید و اگر افت فریم‌های بی امان بازی نبودند، قطعا با تجربه‌ای بی‌عیب و نقص روبه‌رو می‌شدیم. بااین‌حال اگر از هواداران بازی‌های هک اند اسلش و مجموعه The Legend of Zelda هستید، حتما Hyrule Warriors: Age of Calamity را به شما پیشنهاد می‌کنم.


بررسی بازی Hyrule Warriors: Age of Calamity

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا