خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع

شهر ازمیر


شهر ازمیر ترکیه، شهر ساحلی در دریای اژه است که در دوران باستان به نام اسمیرنا (Smyrna) شناخته می شده است. شهر ازمیر توسط یونانیان کشف شد و بعدها رومی ها ازمیر را تصرف کردند و توسط اسکندر بازسازی شد دقیقاً قبل از اینکه جزئی از امپراطوری عثمانی در قرن پانزدهم بشود و امروزه اماکن باستانشناسی ازمیر شامل آگورا رومی، موزه فضای باز، کادیفه قلعه (Kadifekala) است که در زمان اسکندر کبیر ساخته شده اند. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه با دارا بدن جمعیتی برابر با چهار میلیون نفر است و دومین بندر بزرگ کشور ترکیه بعد از استانبول است. بیشتر از نصف جمعیت شهر ازمیر کمتر از 30 سال سن دارنهد و همین موضوع شهر ازمیر را به شهری پر انرژی تبدیل کرده است و همینطور ده ها هزار دانشجو برای تحصیل در دانشگاه های ازمیر در این شهر حضور دارند. شهر ازمیر در حاشیه کشور ترکیه و در سواحل دریای اژه به سرعن در حال رشد است.

آب و هوای ازمیر

برای سفر به ازمیر لازم دارید که از آب و هوای این شهر با خبر باشید. در شهر ازمیر ترکیه تابستان ها گرم و سوزان، خشک و دارای آسمانی صاف است اما زمستان ها طولانی، سرد، مرطوب به همراه وزش باد می باشد. در طول سال درجه هوا معمولاً بین 3 الی 35 درجه سانتیگراد متغییر است و به ندرت به کمتر از 2- و بالاتر از 38 درجه سانتیگراد میرسد. فصل گرم در ازمیر 3.2 ماه از اواسط خرداد ماه تا اواخر شهریور ماه طول می کشد و فصل خنک در شهر ازمیر 3.9 ماه از اوایل آذر ماه تا اواخر فروردین ماه ادامه پیدا می کند. بهترین زمان برای سفر به شهر ازمیر از اواسط اردیبهشت ماه الی اواخر خرداد ماه می باشد.

جاذبه های توریستی شهر ازمیر

مسجدها و کلیساهای قرن هجدهم که با بلوارهای گسترده، ساختمان های مدرن و مراکز خرید که با کاشی کاری های قرمز مزین شده اند قسمت کوچکی از جذابیت ها و دیدنی های شهر ازمیر می باشند. کلانشهر ازمیر دارای جوی مدیترانه ای است و یک مرکز اصلی برای گذراندن تعطیلات در کشتی های کروز در دریای اژه است. ازمیر دارای مراکز مهم توریستی و تجاری می باشد و به نام ترکیه کوچک نیز شناخته می شود از جمله اماکن دیدنی شهر ازمیر می توان به آسانسور ازمیر و میدان کناک را نام برد.

غذاهای ترکی

بسیاری از بازارها و کافه هایی که در ازمیر وجود دارن در نزدیکی بازار این شهر قرار گرفته اند. در رستوران های شهر ازمیر هم غذاهای بومی ترکیه و هم غذاهای اروپایی و بین المللی می توانید پیدا کنید اما به دلیل قرار گیری شهر ازمیر در ساحل دریای اژه غذاهای دریایی شهر ازمیر بسیار معروف و لذیذ می باشند از جمله غذاهای دریایی خوشمزه در شهر ازمیر می توان به ماهی کبابی، اختاپوس کبابی، گوشت کبابی را نام برد همچنین شهر ازمیر دارای دسرهای بسیار خوشمزه ای مانند لور تاتلیس و شامبالی اشاره کرد.

هتل های شهر ازمیر

شهر ازمیر مملو از هتلهای بیشمار است. هتلهای ازمیر شامل هتل آپارتمانهای کوچک و هتلهای لوکس 5 ستاره بین المللی میشود. در تور ازمیر برای انتخاب از میان تعداد زیاد هتل ها، بهتر است از بین هتل های 3،4 و5 ستاره،هتلی را انتخاب کنید که به مرکز شهر ازمیر و به سواحل دریای اژه نزدیک نزدیک تر باشد. به این دلیل که به مکان های تفریحی ازمیر نزدیک تر خواهید بود. بعد از استقرار در هتل حتما از راهنمای تور ویا هتل بخواهید که نقشه ی گردشگری در اختیارتان بگذارد.

گردش در شهر ازمیر

ازمیر با دارا بودن هزاران سال قدمت نقش به سزایی را در تجارت دریایی ایفا کرده است. ازمیر با دارا بودن تنوع بی نظیری از اماکن تاریخی گردش را برای مهمانان خود بسیار لـ*ـذت بخش می کند و در کنار این اماکن تاریخی و دیدنی بازار کمرالتی (Kemeralti Market) دارای تعداد بسیار زیادی رستوران، کافه، فروشگاه و کارگاه های آموزشی هنری وجود دارند.


جاذبه های گردشگری ازمیر ترکیه

 
  • تشکر
Reactions: parädox

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع

اِزمیر (به ترکی استانبولی: İzmir) یکی از شهرهای ترکیه است. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول و آنکارا از لحاظ بزرگی و دارای موقعیت ممتاز به عنوان شهری تجاری، صنعتی و بندری. جمعیت آن طبق آخرین سرشماری در سال ۲۰۰۸ میلادی ۳٬۷۳۹٬۳۵۳ نفر می‌باشد. این شهر در ساحل دریای اژه قرار دارد. همه ساله ازمیر میزبان تعداد زیادی نمایشگاه و کنگره‌های مختلف صنعتی، تجاری و علمی است. دانشگاه‌های معتبری در این شهر وجود دارد که بارزترین آن‌ها دانشگاه اژه و دانشگاه دوکوز ایلول هستند. ازمیر یکی از جاذبه‌های گردشگری ترکیه نیز به حساب می‌آید. سراسر جنوب ازمیر دارای سواحل زیبای ماسه‌ای، آثار تاریخی متعدد از دوره‌های پیشین همانند شهر تاریخی افس یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین شهرهای باستانی در دنیا و آب‌های معدنی در سواحل چشمه و ... همه ساله شمار زیادی گردشگر علاقه‌مند به دریا و آثار تاریخی را به خود جلب می‌نماید. واژۀ ازمیر در گویش قدیمی لین Smurne و زبان آتنی قدیم Smyrna نوشته می‌شد. اکنون نیز یونانی‌ها این شهر را بنام Simirni می‌شناسند.

عصر مفرغ: ۶۵۰۰ تا ۱۰۵۰ پیش از میلاد مسیح

محل شهر قدیمی ازمیر در منطقهٔ کنونی بورنووا واقع شده‌است و در حفاری‌های باستان‌شناسی که اخیراً انجام شده‌است تاریخ سکونت در این شهر به ۶۵۰۰ سال پیش از میلاد می‌رسد که به دوران پیش از تمدن ترووا می‌رسد (جنگ ترووا حداکثر ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بین دو تمدن یونانی‌تبار اسپارت و ترووا روی داد و منجر به نابودی تمدن ترووا شد).

عصر آهن: ۱۸۰۰ تا ۱۲۰۰ قبل از میلاد

در این دوره با حضور تمدن هیتی‌ها در این منطقه و تا زمان تمئن ترووا یعنی تا ۱۲۰۰ سال پیش از میلاد خط و کتابت در این منطقه وجود داشته‌است که با هجوم اقوام بالکانی به این منطقه و منسوخ شدن خط در این دوره سراسر آناتولی مرکزی و غربی مجدداً در ورطۀ تاریکی فرومی‌رود؛ و این تاریکی تا زمان روی کار آمدن شاهان محلی Frigya در ۷۳۰ پیش از میلاد ادامه داشته‌است. عصر آهن تا سال‌های ۶۵۰ پیش از میلاد ادامه داشته‌است.

عصر طلایی: ۶۵۰ تا ۵۴۵ قبل از میلاد

نزدیک به یک قرن دروان طلایی ازمیر قدیم بوده‌است. در این دوران تحت رهبری میلوتوس مناطق مصر، سوریه و لبنان تحت سیطرۀ آنان درآمد. در مناطق سواحل درای سیاه و دریای مرمره کلونی‌های انسانی تأسیس و با پیشرفت روزافزون این تمدن به رقابت با تمدن یونان شرقی پرداخته و در بسیاری موارد از آن پیشی می‌گیرد. بعدها با فتح ازمیر در اواسط قرن ۶ قبل از میلاد این شهر رونق خود را از دست می‌دهد.

عصر زوال: ۵۰۰ تا ۳۰۰ قبل از میلاد

با ترک شدن معبد آتن این شهر به مدت ۲۰۰ سال در خاموشی و انزوا به سر برد. چنین به نظر می‌رسد که این منطقه و سراسر منطقه آناتولی و شهرهای Iyon'i هیچ پیشرفتی نداشته و در مدت ۴۰۰ سال ازمیر شاهد اضمحلال خود بوده‌است. در حدود ۳۰۰ سال پیش از میلاد شاهد تولد ازمیر جدید در دامنه‌های کادیفه قلعه هستیم.

عصر امپراتوری روم: ۳۳۳ پیش از میلاد تا ۳۹۵ بعد از میلاد

بعد از سقوط پاسارگاد توسط اسکندر مقدونی در سال ۳۳۳ قبل از میلاد تمدن یونانی و سرزمینهای شرقی وارد یک دوره رفاه گردید. شهرها شروع به بزرگ شدن نمودند. شهرهای İskenderiye, Rodos, Bergama, Efes هر کدام دارای جمعیتی بالغ بر ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر شدند.

دوران امپراتوری بیزانس

پس از پایان دوران امپراتوری روم عصر بیزانس آغاز می‌شود. در اوایل این دورهٔ عرب‌ها، سلجوق‌ها و سایر ملل برای ازمیر جنگ‌هایی با یکدیگر داشتند که نهایتاً در سال ۶۷۲ میلادی اعراب موفق به فتح ازمیر به قصد ایجاد پایگاهی برای حمله به استانبول گردیدند.

دوران امپراتوری عثمانی

این شهر سال‌های زیر سلطۀ یونانیان و بلغارهای ارتودوکس بوده که در نهایت ترکان عثمانی برای چندمین بار آن را تصرف می‌کنند. تا پیش از تشکیل جمهوری ترکیه، بیشینهٔ باشندگان این شهر یونانی بودند اما پس از کشتار ازمیر و مهاجرت اجباری یونانیان، ترک‌ها در اکثریت مطلق قرار گرفتند.

نقاط دیدنی ازمیر

  • میدان ساعت ازمیر: مربوط به دورهٔ عثمانی است و در قلب شهر ازمیر و در منطقهٔ کوناک قرار داشته و هر روزه مورد بازدید هزاران گردشگر قرار می‌گیرد.
  • آسانسور تاریخی ازمیر: در منطقهٔ کوناک قرار دارد.
  • کادیفه قلعه: با نام قدیمی پاگوس یادگاری از آمازون‌ها و قرن چهارم پیش از میلاد بوده و در دوره‌های امپراتوری یونان، رم، بیزانس و عثمانی دستخوش تغییراتی گردیده‌است و با ۱۸۶ متر ارتفاع، قرن‌هاست که نگهبان دائمی شهر ازمیر و دریای اژه می‌باشد. این قلعه در زمان اسکندر مقدونی توسط یکی از ژنرال‌های او بنام لیسماکوس دوباره‌سازی گردید که آثار آن تا به امروز باقی‌ست.







جاذبه های گردشگری ازمیر ترکیه

 
  • تشکر
Reactions: parädox
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا