خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
پل شیشه ای چین


طولانی‌ترین و مرتفع‌ترین پل شیشه‌ای جهان، پل شیشه‌ای دره بزرگ ژانگجیاجی چین در 20 آگوست سال 2016 به روی عموم باز شد. اگر جرات کنید بر روی آن قدم بزنید منظره‌ای خارق‌العاده از این دره زیبا در چین را زیر پای خود خواهید دید. این پل تنها به عنوان محلی برای پیاده‌روی نیست، بر روی این پل می‌توانید بانجی جامپینگ و zip-lining (سر خوردن بر روی کابل) انجام دهید.

ین پل شیشه‌ای بلند در چین 430 متر طول دارد و عرض آن 6 متر است. این پل در ارتفاع 300 متری سطح زمین بنا شده است. ساخت این پل برای چین 3.4 میلیون دلار هزینه داشته است. هزینه ورودی برای منطقه خوش منظره دره بزرگ ژانگجیاجی چین مبلغ 118 یوان چین است. هزینه ورودی پل شیشه‌ای ژانگجیاجی، 138 یوان چین است. به خاطر محدود بودن تعداد بازدیدهایی که در روز از پل انجام می‌شود، برای راه رفتن بر روی آن باید بلیت خود را حداقل ده روز قبل‌تر رزرو کنید.

ذکر چند نکته در مورد این پله شیشه‌ای چین قابل توجه است:

  • در فصل‌های سرد و هوای زمستانی پل بسته می‌شود
  • تنها 600 نفر در یک زمان اجازه دارند بر روی پل حضور داشته باشند
  • بازدیدکنندگان تنها اجازه دارند کیف دستی و تلفن‌های همراه خود را با کیف مناسبش بر روی پل همراه داشته باشند
  • اگر ناراحتی قلبی، مشکل فشار خون یا ترس از ارتفاع دارید رفتن بر روی پل را به هیچ وجه امتحان نکنید
  • به هیچ عنوان رفتارهای خطرناک مانند دویدن و لم دادن به لبه‌های پل را انجام ندهید

چگونه به پل شیشه‌ای Zhangjiajie چین برویم

برای رفتن به پل شیشه‌ای Zhangjiajie چین باید ابتدا به شهر Zhangjiajie رفته و از آنجا به ترمینال اتوبوس‌رانی Wulingyuan بروید. از آنجا می‌توانید به سمت منطقه خوش منظره دره بزرگ ژانگجیاجی (Zhangjiajie Grand Canyon Scenic Area) بروید.

بسیاری از شهرهای بزرگ چین به مقصد شهر Zhangjiajie پرواز مستقیم دارند. شهرهایی که در تمام طول سال و به طور منظم به سمت Zhangjiajie پرواز دارند شهرهای پکن، شانگهای، گوانجو (گوانگجو)، شیان، چانگشا، شن‌یانگ، کینگ‌دائو و شنزن هستند. مدت پرواز پکن تا Zhangjiajie حدود 3 ساعت و مدت پرواز از شانگهای تا Zhangjiajie حدود 2 ساعت و نیم است. از شهرهای گوانجو و شیان نیز با پرواز می‌توان 2 ساعته به Zhangjiajie رسید. بعضی شهرهای چین نیز پروازهای گهگاهی به این شهر دارند. این شهرها شامل شهرهای چنگدو، چونگ‌کینگ، ژیامن، فوژو، نانجینگ، هنگ کنگ، تیانجین، هانگژو، شانتو، ژوژو، ژنگژو و ووژی هستند.

در حال حاضر تنها قطارهای معمولی به مقصد شهر Zhangjiajie وجود دارد. ولی قطارهای پر سرعت فشنگی از بیشتر شهرهای محبوب توریست‌های تور چین (پکن، شیان، شانگهای، گوانجو و گویلین) به سمت چانگشا (مرکز استان هونان چین) در حرکت هستند. به شما پیشنهاد می‌کنیم با قطار پر سرعت به چانگشا رفته و سپس با قطارهای معمولی به سمت شهر Zhangjiajie بروید. سفر از چانگشا به ژیانگجیاجیه با قطارهای معمولی حدود 5 ساعت و نیم طول می‌کشد.

از فرودگاه یا ایستگاه قطار Zhangjiajie به سمت دره بزرگ Zhangjiajie، اتوبوس مستقیم وجود ندارد، بنابراین شما ابتدا باید به ایستگاه اتوبوس شهر Zhangjiajie بروید. ار فرودگاه تاکسی بگیرید یا اتوبوس عمومی شماره 4 به مقصد Guanliping Zhuanpan را سوار شوید. ایستگاه اتوبوس شهر Zhangjiajie از خروجی ایستگاه قطار Zhangjiajie به سمت چپ، 150 متر به سمت پایین جاده قرار دارد. در ایستگاه اتوبوس شهر Zhangjiajie یک بلیت به سمت ایستگاه اتوبوس Wulingyuan بخرید.

در ایستگاه اتوبوس Wulingyuan خط Wulingyuan به سمت دره بزرگ را سوار شوید (武陵源–大峡谷). طی این مسیر با اتوبوس تنها 30 دقیقه زمان می‌برد. وقتی به دره بزرگ رسیدید مردم و نشانه‌ها را دنبال کنید تا به بزرگترین پل شیشه‌ای چین برسید.

این پل 13 روز بعد از افتتاحش بسته شد. این تصمیم به خاطر استقبال شدید برای راه رفتن بر روی این پل اعلام شد. مسئولان پل اعلام کردند که هیچ شکستگی یا خرابی در پل وجود نداشته است. این پل شیشه‌ای چین می‌تواند تا 8 هزار نفر در روز را میزبانی کند، ولی اعلام شده بود که بعد از افتتاح پل 10 برابر این عدد می‌خواستند از پل بازدید کنند. دولت چین تصمیم گرفته قبل از شروع مجدد به کار پل، این منطقه را برای حجم زیاد بازدیدها بهینه کند. در حال حاضر راه‌اندازی مجدد بزرگترین پل شیشه‌ای چین به زمانی نامعلوم موکول شده است.


پل شیشه ای ژانگجیاجی چین

 

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع








پل شیشه ای ژانگجیاجی چین

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا