خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*~sarina~*

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,130
امتیاز واکنش
21,579
امتیاز
418
سن
19
محل سکونت
~شهر فراموشی~
زمان حضور
55 روز 20 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
میوه این درخت طوری‌ست که گویی باغبانی خوش‌ذوق برای شگفت‌زده کردن همسایه ها، آنها را به درخت چسبانده است. ولی واقعاً میوه های درخت جابوتی کابا، به جای شاخه‌ها، بر روی تنه اصلی درخت می رویند؟ نام دیگر این درخت، انگور برزیلی «Jabuticaba»ست. این گیاه، بومی آمریکای جنوبی است و در کشورهایی مانند پاراگوئه، آرژانتین و برزیل می‌روید. این میوه به رنگ بنفش براق است و می توان آن‌ را مستقیما از درخت چید و مصرف کرد. نگهداری آنها در باغ، به مراقبت زیادی نیاز دارد و سالها طول می‌کشد تا درخت میوه بدهد ولی وقتی به سن بلوغ برسد به میزان انبوه میوه تولید می‌کند.:rose:

میوه جابوتیکابا، به عنوان یک میوه اعلی بعد از توت های اکایی پرطرفدار شده که فواید سلامت بسیاری دارد. این میوه بنا به گزارش، منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها شناخته شده و هم چنین تأثیرات دارویی پیشگیرانه ای نشان می دهد. این مقاله را بخوانید تا بیشتر راجع به فواید این میوه مفید بدانید.
آیا می‌دانستید که درخت جابوتیکابا به سختی و آهستگی رشد می کند و ممکن است 4 تا 10 سال طول بکشد تا بار میوه دهد؟
این درخت، بومی جنگل های برزیل است که بخاطر میوه های سیاه شیرینش معروف است. درخت به ارتفاع 12 تا 45 فوت (3 الی 13 متر) رشد می کند و مقدار زیادی بار میوه کروی شکل می دهد. میوه جابوتیکابا در برزیل عموماً برای درست کردن ژله و مربا استفاده می شود. در ادامه، حقایق جالبی راجع به میوه جابوتیکابا:
شکل و اندازه

مشتی از میوه جابوتیکابا به شما حسی از در دست داشتن انگورهای بنفش و سیاه رنگی می دهد. این میوه های آلوشکل قطری بین 5ر1 الی 4 سانتیمتر دارند.
ظاهر متمایز

چیزی که جابوتیکابا را از بقیه متفاوت می کند، جایگاه میوه روی درخت است. برخلاف میوه های دیگر که آویزان از شاخه ها به نظر می رسند، میوه های جابوتیکابا به تنه درخت و شاخه ها چسبیده اند. به تعبیر ساده، آنها به درخت متصل می مانند، درنتیجه یک ظاهر متمایز به این درخت بارور می دهند. همین ظاهر متفاوت درخت جابوتیکابا اغلب اشتباهاً به عنوان یک نقص قلمداد می شود.:rose:


انگور برزیلی چیست؟

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: ~BAHAR.SH~ و 78Sina
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا