خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

هلیا

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/7/20
ارسال ها
243
امتیاز واکنش
860
امتیاز
228
زمان حضور
16 روز 20 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
دریاچه چورت واقع در استان مازندران
دریاچه چورت با تمام کوچکی اش آینه ی تمام قدی است از تمام زیبایی هایی که طبیعتی بکر می تواند در خود جای دهد. گه گاه که هنگام صبح مه رقیقی روی سطح آب پرسه می زند و صدای آواز پرندگان به آرامی به گوش می رسد، مسحور آرامش و سکوت آن می شوید. دریاچه میانشه همیشه زیبا و دیدنی ست اما پاییز آن چیز دیگری استتوفان رنگ و رنگ است که برپا در دیده می کند، منظره ای ست که به سختی می توان از آن چشم برداشت طوفان رنگ و رنگ است که بر چشم غوغا می کند، منظره ای ست که به سختی می توان از آن چشم برداشت.

دریاچه میانشه نزدیک به روستایی به نام چورت واقع شده است و از این رو آن را دریاچه چورت نیز می نامند. این دریاچه ی جوان، قریب به صد سال پیش متولد شده است. زلزله و رانش زمین در سال ۱۳۱۸ خورشیدی مسیر دریا شدن را بر چشمه ها می بندد. اما چشمه ها پشت تلی از خاک، دریاچه‌ای به غایت زیبا می شوند و در میان کوه‌های اخرایی و تاش‌هایی از هزارها رنگ پاییزی یکی از بدیع ترین جاذبه های گردشگری و طبیعت گردی استان مازندران را بوجود می آورند.

دریاچه چورت ( یا میانشه ) به وسعت دو و نیم هکتار، در بخش چهاردانگه شهرستان ساری و در فاصله ی ۱۰ کیلومتری روستای چورت حد فاصل ساری تا کیاسر در استان مازندزان واقع شده است. در فصل‌های گرم با پایین رفتن سطح آب درخت‌هایی که پیش از این در محل شکل گیری دریاچه قرارداشتند آرام آرام سر از آب بیرون آورده و منظره ای سحر آمیز، زیبا و تکرار ناشدنی پدید می آورند. اگر حال و هوای پیاده روی در جنگل داشتید شک نکنید که قدم زدن در جنگل های انبوه اطراف دریاچه خاطره ای فراموش ناشدنی برایتان رقم خواهد زد.
عبور از مسیر رسیدن به دریاچه چورت خودش می تواند به اندازه گشت و گذار در کنار دریاچه لـ*ـذت بخش باشد. سرشار است از رنگ و زیبایی و هوایی بی نظیر. بلاخص اگر از روستا تا دریاچه را با نیسان بروید هم کلی می خندید و هم هوایی پاک را استشمام می کنید. اما پیش از آغاز سفرتان به سمت دریاچه، به ویژه اگر قصد اقامت شبانه در اطراف آن را دارید، حتما از وضعیت آب و هوایی اطلاع کسب کنید چرا که هنگام بارندگی مسیر گل آلود می تواند مشکلات زیادی برایتان ایجاد کند.
به شما توصیه می کنیم که از شنا کردن در دریاچه خودداری کنید و درصورتی که در دریاچه شنا می کنید حتماً به این نکته توجه داشته باشید که اطراف و حتی کف دریاچه را پوشش گیاهی جنگلی شامل درخت و بوته در برگرفته است.


دریاچه چورت

 
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا