خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
رکود حاکم بر سینمای ایران در فقدان مدیریت جدی و کارآمد باعث شده است تا برخی سینماداران به فکر تخریب سینمای خود و تبدیل آن به رستوران بیفتند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شاید انتظار از دولت و به طور مشخص وزارت ارشاد و بخصوص معاونت سینمایی آن در وهله اول برای کمک به سینمای کشور انتظاری بجا و دور از انتظار نبود اما روندی که به سینمای ایران در این 9 ماه گذشته است نشان می‌دهد که گویا سینماگران و اصحاب هنر هفتم آب در هاون می‌کوبیدند.

آنچه که بر سینمای ایران خصوصاً سالن‌های سینما گذشته است آن‌قدر وضعیت وخیمی را پشت سر می‌گذارد که باعث شده است سینماهای کشور یکی بعد از دیگری خبر تغییر کاربری خود را اعلام می‌کنند.

تا جایی که صاحب سینمای شهرک در سعادت آباد گفته بود که احتمال دارد سینمای خود را به رستوران تبدیل کند. البته این صاحب سینما به نکات مهمی دیگری مبنی بر اینکه عده‌ای عامدانه نمی‌خواهند تا سینما باز شود تا سینماداران دیگر مجبور بشوند سینما را ترک کنند نیز اشاره کرد.

دیروز نیز خبر دیگری منتشر شده است که یکی از سینماهای مشهد با هتل معاوضه شده است. این‌طور که یکی از رسانه‌های سینمایی شهر مشهد خبر داده است مالکین این سینما به فکر واگذاری سینمای خود افتادند. البته در ابتدای امر این تعطیلی به خاطر احداث یک پردیس سینمایی بزرگ در این شهر بود اما کرونا و رکود بازار سینمایی نیز به این مشکل اضافه کرد.

یکی دیگر از سینماداران نیز به خبرنگار تسنیم گفت که بسیاری از سینماهای تک‌سالنه شهرستان‌ها و حتی تهران در حال تبدیل سینماهای خود به رستوران و تغییر کاربری‌اند. البته این موضوع سابقاً نیز وجود داشته است اما نه از سر فشار رکود حاکم بر سینمای کشور آن هم در شهری مانند تهران.

تغییر کاربری سینماهای تک‌سالنه کشور در صورتی که ادامه پیدا کند یکی از فاجعه‌بارترین اتفاقات فرهنگی تمام سال‌های اخیر سینمای ایران خواهد بود.

این‌طور که تحقیقات ما نشان می‌دهد وام پرماجرای سازمان سینمایی که به تازگی اعلام شده بود که سینماداران برای اخذ آن مراجعه کنند تازه در مرحله معرفی به سامانه قرار دارد و سینماداران باز هم به این زودی وام‌های خود را برای تسویه حساب با تهیه‌کنندگان دریافت نمی‌کنند.

این در حالی است که مسأله تسویه حساب سینماداران با تهیه‌کنندگان یکی از اصلی‌ترین مسائل و گرفتاری‌های سال جاری برای سینمای کشور است و در صورتی که این مسأله حل و فصل نشود عملاً جدی‌ترین و مهم‌ترین کار سینمایی دولت روی زمین می‌ماند.

حل مشکلات مالی هنرمندان و بهبود اوضاع معیشتی آنان نیز توسط خانه سینما و اصناف با دلسوزی و جدیت چندانی از طرف دولت همراه نیست. تا جایی که اگر به خاطر بیاوریم موضوع بسته‌های معیشتی و رفاه هنرمندانی که از نظر مالی ضعیف‌ترند یکی از جنجالی‌ترین مسائل سینمایی در سال جاری بود.

به تازگی نیز واریزی یک میلیون و 500 هزار تومانی برای هنرمندان توسط صندوق اعتباری هنر صورت گرفته است که در صورتی که امکان تمدید نداشته باشد مانند مسکنی برای کوتاه مدت عمل می‌کند.

امروز نیز خانه سینما در ادامه اطلاعیه‌ای که در آن خواستار تعطیلی همه پروژه‌های تصویربرداری بود، گفته است که دنبال کمک گرفتن برای حل مشکلات مالی هنرمندانیم. البته ناگفته نماند که حل مشکلات مالی برای هنرمندان می‌تواند با کمک گرفتن از خود هنرمندانی که از نظر مالی توان لازم را دارند نیز ممکن شود. ایده این کار می‌تواند تشکیل صندوقی متشکل از سرمایه‌داران و متمولین هنر هفتم ایران باشد.

اینکه چقدر معاونت سینمایی وزارت ارشاد برای شفاف‌سازی پروسه کاری و رفع مشکلات جدی است را می‌توان از حجم اندک مصاحبه‌های منتشر شده با این نهاد فرهنگی فهمید. آقای انتظامی چقدر برای پاسخگویی به سؤالات و انتقادات رسانه‌ها به نحوه عملکردش آماده‌ است؟

ارشاد در این یک ساله خروجی قابل قبولی برای حل مشکلات و مسائل سینمایی و سینماگران نداشته است و برای همین عموم اصناف سینمایی، هنرمندان، تهیه‌کنندگان و سینماداران از وضعیت موجود راضی نیستند.


روزهای برزخی سینما هایی که به رستوران تبدیل می شوند...

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا