خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,179
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
قلعه چنانسی Chateau de Chenonceau فرانسه
قلعه چنانسی، شاید معروف ترین قلعه در لویر ولی باشد. قلعه چنانسی در قرن شانزدهم در عرض رود چر ساخته شد. در زیر قلعه، گذرگاههایی برای عبور قایق ها وجود دارد. بعد از قلعه ورسایلس، چنانسی پربازدید ترین قلعه در فرانسه است که به خاطر باغ های دوست داشتنی اش مورد توجه است. قلعه چنانسی بعد از جنگ جهانی دوم به دلیل آسیب هایی که دید، مرمت و تعمیر گردید.

منطقه لی پوی ان ولای Le Puy-en-Velay فرانسه
منطقه لی پوی ان ولای در جنوب فرانسه به خاطر سه چیز معروف شده است: کلیسای جامع، عدس و درست کردن قیطان و بند کفش. از جاذبه های مورد توجه منطقه لی پوی، معبد مریم مقدس در بالای کوه مونس آنیسیوس می باشد که زائران را قبل از قرون وسطی به سمت خود می کشاند. کلیسای جامع نتردام مشهور ترین جاذبه توریستی این منطقه می باشد.


فستیوال کن فرانسه
هر ساله در ماه می، برترین ها و نخبگان صنعت فیلم سازی دنیا برای شرکت در فستیوال بین المللی کن به این شهر ساحلی واقع در ساحل زیبای فرنچ ریویرا می آیند. در حالیکه نمایش فیلم های جشنواره برای عموم آزاد نیست، اما طرفداران برای دیدن ستاره های مورد علاقه شان هنگام ورود و خروج به سالن های نمایش فیلم، در حین خرید یا تماشای یکی از سواحل زیبای کن، به شهر کن می آیند.

پیست اسکی وال دی ایزر Val dIsere فرانسه
وال دی ایزر یک پیست اسکی محبوب در جنوب شرق فرانسه نزدیک مزر ایتالیاست. پیست اسکی وال دی ایزر میزبان مسابقات اسکی مردان در دو رشته اسکی در سراشیبی و اسکی سرعت در المپیک زمستانی سال 1992 بود. این پیست اسکی همچنین به طور منظم میزبان مسابقات قهرمانی جهان می باشد. در روستای زیبای مجاور این پیست اسکی 1800 سکنه زندگی می کنند که البته در زمستان تعدادشان به 15 کاهش می‌یابد.


گردشگری فرانسه

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: . faRiBa .، Z.A.H.Ř.Ą༻ و Goli Pakseresht

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,179
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
بناهای تاریخی شهر نیمز فرانسه
نیمز شهری در جنوب فرانسه است که زمانی یکی از مهمترین شهرهای این کشور در زمان روم باستان بود. با دیدن مجموعه بناهای مربوط به زمان روم باستان در شهر نیمز، در واقع می توان به اهمیت آن در دوران باستان پی برد. این بناهای تاریخی شامل یک آمفی تئاتر حیرت آور و جالب و یک معبد رومی می باشد که در شرایط بسیار خوبی باقی مانده اند. به همین خاطر اغلب به ریمز، روم فرانسه می گویند.

تالاب کامارگ فرانسه
کامارگ جایی بین دریای مدیترانه و دلتای رود رون می باشد که بزرگترین دلتای رودخانه در غرب اروپا محسوب می شود. تالاب های کامارگ به خاطر پرندگانی که در آن زندگی می کنند، معروف شده است. حدود 500 گونه پرنده شامل فلامینگوی صورتی در این تالاب زندگی می کنند. کامارگ را همچنین با اسب های کوچک سفیدش می شناسند که در تالاب های وسیع پرسه می زنند.


شهر قدیمی لیون فرانسه
ویوکس لیون یا شهر قدیمی لیون، بزرگترین ناحیه باقی مانده از دوران رنسانس در لیون فرانسه است. شهر قدیمی لیون همچنین اولین ناحیه در فرانسه است که تحت پوشش قوانین حفاظت از بناهای فرهنگی قرار گرفت.

شهر بونی فاسیو فرانسه
بونی فاسیو شهری در جنوب شرقی منطقه جزیره ای کورسیکا فرانسه می باشد. ساحل نزدیک شهر بونی فاسیو دارای صخره های سنگ آهکی و گچی سفید است که به اقیانوس یک شکل غیر عادی داده اند. فرسایش صخره ها را به عقب رانده تا جاییکه ساختمان ها به نظر می رسد در حال آویزان شدن از لبه صخره هستند. یک دژ قدیمی که زمانی محل اقامت لژیون فرانسه بود نیز در بونی فاسیو وجود دارد که در حال حاضر به موزه تبدیل شده است.


گردشگری فرانسه

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: . faRiBa .، Z.A.H.Ř.Ą༻ و Goli Pakseresht

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,179
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
پل میلائو فرانسه
پل میلائو یک پل کابلیست که طولانی ترین پل دنیا به طول 343 متر می باشد. پل چهار مسیره میلائو از دره رود تارن در جنوب فرانسه عبور می کند. پل میلائو در سال 2004 افتتاح گردید و یکی از شاهکارهای مهندسی فرانسه به شمار می آید.

صخره های اترتات فرانسه
صخره های اترتات چیزی شبیه وایت کلیف در دوور (Dover) انگلستان است. اترتات صخره های بلند طاق داری هستند که تا قسمت های عمیق انگلستان پیش آمده اند. در سال های گذشته این روستای زراعی جای جذاب و وسوسه برانگیزی برای خلق آثار هنری هنرمندانی چون کلود مونته و نویسندگانی چون گی دو مو پاسان بوده است.


کلیسای جامع ریمز فرانسه
بدلیل اینکه تاجگذاری پادشاهان فرانسوی در اینجا انجام می شد، کلیسای جامع ریمز چون جای مهمی در سلطنت فرانسه به شمار می رفت. ساخت این بنای عظیم و خیره کننده به سبک گوتیک از سال 1211 تا 1375 طول کشید. کلیسای جامع ریمز سالانه یک میلیون توریست را به سمت خود می کشاند.

شهر قدیمی استراسبورگ فرانسه
استراسبورگ یک شهر قرون وسطی است که در گذشته پایتخت آلساک بود. شهر قدیمی استراسبورگ دارای خیابان های باریک سنگ فرش است که دو طرف خیابان، ساختمان های چوبی قرار دارند. به عقیده توریست ها بهترین راه کشف شهر قدیمی استراسبورگ پیاده روی یا دوچرخه سواری در امتداد کانال های شهر است.


تفریحگاه ساحلی دس انگلیز Des Anglais شهر نیس فرانسه
تفریحگاه ساحلی des Anglais در نیس فرانسه احتمالا معروف ترین مسیر پیاده روی را در میان سواحل مدیترانه دارد. این اسم به خاطر حضور توریست هایی انتخاب شد که از شروع قرن هجدهم زمستان ها را در این منطقه سپری می کردند. امروزه این تفریحگاه نه تنها در میان علاقه مندان به حمام آفتاب بلکه علاقه مندان به اسکیت بورد و اسکیت از اولین مقصد های گذراندن تعطیلات است.

شهر آنسی فرانسه
شهر آنسی در کوههای آلپ و در انتهای شمالی دریاچه آنسی قرار گرفته است. این پایتخت تماشایی زمانی بخشی از کشور سوئیس و ساردینیا بود اما در سال 1860 به فرانسه پیوست. شهر قرون وسطی آنسی با کانال های کوچک و نهرهای جاری شده که آب همه آنها تمیز، شیرین و لاجوردی رنگ است، به چند قسمت تقسیم می شود. مهمترین جاذبه آنسی بنایی به نام Palais de IIsle است که در وسط کانال قرار گرفته است.


گردشگری فرانسه

 
  • تشکر
Reactions: . faRiBa . و Z.A.H.Ř.Ą༻

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,179
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
قصر فونتن بلو فرانسه
قصر فونتن بلو که در 65 کیلومتری پاریس مرکزی قرار گرفته است، یکی از بزرگترین کاخ های ییلاقی سلطنتی فرانسه به شمار می آید. در قرن دوازدهم قصر فونتن بلو جایی بود که در آن ناپلئون قبل از اینکه به البا تبعید شود از امپراتوری کناره گیری کرد. مجموعه فونتن بلو پر از ساختمان های پر زرق و برقی است که داخلشان حتی از بیرون پر زرق و برق تر است.

پل قدیمی پونت دوگارد فرانسه
پونت دو گارد یک پل قدیمی رومی است که روی رود گاردون در جنوب فرانسه ساخته شده است. این پل بسیار قدیمی که در حدود 40 سال بعد از میلاد ساخته شده است، بخشی از یک مسیر طولانی است که آب را از چشمه ای در اوزس (Uzes) به مستعره روم، یعنی نیمز می آورد. طول پل پونت دوگارد 49 متر است و طولانی ترین پل در زمان روم باستان به حساب می آمد.


شهر تاریخی کارکازون فرانسه

کارکازون شهری تاریخی و دارای استحکامات قوی در منطقه لانگیودوک-روسیلون است. شهر کارکازون قدمت 2500 ساله دارد و در اواسط قرن سیزدهم به بخشی از فرانسه تبدیل شد. زمانی شهر کارکازون مرکز صنعت منسوجات پشمی فرانسه بود. در قرن نوزدهم با اجرای پروژه بازسازی شهر، کارکازون به یک مقصد معروف توریستی تبدیل شد.

کلیسای جامع چارتز فرانسه

کلیسای جامع چارتز در شهر کوچکی در نزدیکی پاریس قرار دارد که برای اینکه کلیسای جامع باشد خیلی کوچک به نظر می رسد. شبستان وسیع، هشتی های تزیین شده با مجسمه های زیبا و باشکوه و پنجره هایی با شیشه های رنگی، همه جزو نکات برجسته این بنای قرن 12 و سیزدهمی می باشد. بنای کلیسای جامع چارتز یکی از بهترین نمونه های معماری سبک گوتیک فرانسه محسوب می شود.


- شنی پیلا فرانسه
- شنی پیلا واقع در خلیج آرکاچون، طولانی ترین ساحل شنی را در اروپا دارد. این ساحل در سال حدود 4.5 متر به سمت شرق پیشروی می کند. این پیش روی ها باعث از بین رفتن درختان، یک اتصال جاده ای و حتی یک هتل شده است. در نوک - شنی منظره ای دیدنی از ساحل آتلانتیک و ورودی خلیج در یک طرف و یک جنگل بزرگ کاج در طرف دیگر قابل رویت است.

کاخ پاپ فرانسه
جاذبه نخست گردشگری آوینگون، یعنی کاخ پاپ، یکی از بزرگترین و مهمترین بناهای اروپایی است که با سبک معماری گوتیک قرون وسطی ساخته شده است. کاخ پاپ قصری است که پاپ های آوینگون از آنجا فرامین خود را صادر می کردند. البته در یک دوره قصر بین پاپ دوم و پاپ دیگری در آوینون، تقسیم شد. دیوار های این قصر که به ضخامت 3 متر اند، برج های دیده بانی و دروازه های بالارو همه به شکل قلعه مانند این قصر تاکید دارند (یعنی از آن به عنوان دژ هم استفاده می شد).


گردشگری فرانسه

 
  • تشکر
Reactions: . faRiBa . و Z.A.H.Ř.Ą༻

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,179
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
قلعه چمبورد فرانسه
قلعه چمبورد شاهکاری در معماری دوره رنسانس فرانسه است. دستور ساخت قلعه چمبورد در سال 1519 توسط پادشاه فرانکویس اول که در جنگل نزدیک قلعه به شکار مشغول می شد، داده شد. قلعه دارای 440 اتاق است که اکثرشان خالی بودند و خود فرانکویس هم در مجموع کمتر از 40 روز در قلعه اقامت داشته است.

تنگه جرج وردون Gorge du Verdon فرانسه
جرج وردون واقع در جنوب شرقی فرانسه یکی از زیباترین تنگه های رودخانه در اروپاست. عمق این تنگه که بین کاستلان و ماسترس- سنت ماری قرار دارد، 700 متر است. تنگه جرج وردن منطقه ای است که بهترین مناظر رودخانه ای را در آن می توانید تماشا کنید.

جزیره مونت سنت میشل فرانسه
مونت سنت میشل یک جزیره کوچک جزر و مدی است که دورتر از ساحل نورماندی قرار گرفته است. در سنت میشل یک کلیسای بندیکت نورمن که به خوبی باقی مانده، در نوک جزیره وجود دارد که اطراف آن خیابان ها و خانه هایی به سبک معماری شهرهای قرون وسطی قرار گرفته اند. یک گذرگاه جزیره را به زمین اصلی فرانسه وصل می کند.


کاخ ورسای فرانسه
کاخ ورسای را همه با ماری آنتوانت ملکه ی فرانسوی به یاد می آورند که در طول انقلاب فرانسه به دار آویخته شد. قصر سلطنتی در سال 1624 ساخته شد و در طی سال ها به تزئینات آن اضافه گردید. کاخ ورسای در خارج از شهر پاریس قرار دارد و به خاطر تالار آیینه و باغ های زیبایش در دنیا معروف است.

دره چامونیکس فرانسه
دره چامونیکس یکی از قدیمی ترین پیست های اسکی فرانسه است. اولین المپیک زمستانی در سال 1924 در اینجا برگزار شد. دره چامونیکس در نزدیکی مونت بلانت در آلپ فرانسه قرار دارد. در زمستان پیست اسکی چامونیکس اسکی بازان کلاس جهانی را از همه جای دنیا و بخصوص اروپا به اینجا می کشاند. چون پیست چامونیکس سخت ترین سراشیبی ها اسکی را داراست، بسیار مورد توجه اسکی بازان حرفه ای می باشد. در تابستان هم دره چامونیکس بهشت کوه نوردان برای صعود به آلپ است. تله کابین سواری هم در تابستان یک تفریح محبوب است که در پیست چامونیکس امکانات آن مهیاست.


تفریحگاه ساحلی سنت تروپز St Tropez فرانسه
سنت تروپز در فرنچ ریویرا یک تفریحگاه و استراحگاه ساحلی محسوب می شود. زمانی سنت تروپز یکی از استحکامات نظامی، روستای ماهیگیری و تجمع هنرمندان بود. در حال حاضر سنت پروز برای مدل های دنیای مد، ثروتمندان و میلیونر ها یک تفریحگاه عالیست. سواحل سنت تروپز، پر از دوستداران حمام آفتاب، موج سواران، ملوانان و علاقه مندان ورزش های آبی موتوری و قایق سواری است. در خارج از تابستان و فصل اوج مسافر، جشن و مهمانی های سنت تروپز کمتر می شود، ولی می توانید هنرمندان، نویسندگان و فیلم سازان را در این روستای دیدنی و با شکوه ببینید.

برج ایفل فرانسه
برج ایفل سمبل شهر پاریس و یکی از اولین جاذبه های توریستی یا به بیان بهتر نخستین جاذبه گردشگری فرانسه می باشد. برج ایفل توسط گوستاو ایفل به عنوان بنای افتتاحیه نمایشگاه بین المللی معماری پاریس در سال 1889 ساخته شد. ارتفاع برج ایفل 324 متر است که هنوز هم بلند ترین ساختمان پاریس است. از بالای برج ایفل نمای خیره کننده ای از شهر پاریس را می بینید که زیر پایتان قرار گرفته است. از زمان ساخت ایفل تا کنون حدود 200 میلیون نفر از آن دیدن کرده اند. حجم زیاد توریستی که برای دیدن ایفل به پاریس می آیند، برج ایفل را به یکی از پول ساز ترین جاذبه های توریستی دنیا تبدیل کرده است.


منبع : تور های لحظه آخری


گردشگری فرانسه

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: . faRiBa . و Z.A.H.Ř.Ą༻
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا