خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Goli Pakseresht

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
7/10/20
ارسال ها
165
امتیاز واکنش
1,996
امتیاز
163
زمان حضور
13 روز 18 ساعت 53 دقیقه
نویسنده این موضوع
کشور اسکاتلند در شمال غرب اروپا واقع شده و به همراه چند کشور دیگر از جمله انگلستان و ولز بخشی از بریتانیا به شمار می‌آید. این کشور تقریبا یک سوم شمالی بریتانیای کبیر را تشکیل می‌دهد و مساحت آن در حدود ۷۸ هزار کیلومتر مربع است. پایتخت کشور اسکاتلند شهر ادینبورگ بوده و بزرگ‌ترین شهر آن نیز گلاسکو است.






زبان رسمی اسکاتلندی‌ها، انگلیسی است اما تعداد کمی از مردم آن به زبان اسکاتلندی نیز صحبت می‌کنند. آب و هوای این کشور معتدل اقیانوسی بوده و با تغییرات فراوانی همراه است. این کشور در مقایسه با انگلستان دمای پایین‌تری را دارد. مذهب غالب مردم این کشور مسیحیت است که به دو گروه کاتولیک و پروتستان تقسیم می‌شود. اسکاتلند کشوری با ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی جذاب است.



کوهستان های شمالی «Rorschach»؛ سورین رکیتان


جزیره اسکای، ۹۹۳ متر بالاتر از سطح دریا؛ رابرت وایت


پارک جنگلی ملکه الیزابت؛ سپاستین لوگرینگ


پل قدیمی هرمینگیت در دانکلد؛ آنگاس کلاین


اسکاتلند دوست داشتنی

 

Goli Pakseresht

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
7/10/20
ارسال ها
165
امتیاز واکنش
1,996
امتیاز
163
زمان حضور
13 روز 18 ساعت 53 دقیقه
نویسنده این موضوع
اسکاتلند سرزمین یونیکورن‌ها یا اسب‌های شاخدار

در بیشتر کشورها حیوانات ملی کمی بیشتر از یک پدیده طبیعی تاریخی و جغرافیایی است. در استرالیا کانگوروی قرمز در آفریقای جنوبی غزال آفریقایی. اسپانیا گاو را دارد، هند برای ببرهای بنگال سلطنتی احترام قائل است. کانادایی‌ها برای سگ‌آبی، آمریکای‌شمالی و روس‌ها برای خرس قهوه‌ای اوروسیایی جشن می‌گیرند. اندونزی؟ اژدهای کومودو. افغانستان؟ پلنگ‌برفی. اسکاتلند؟ خوب آن‌ها از یک زمانی به بعد بیشتر در حفظ دنیا تلاش کردند.

همه این‌ها ممکن است برای یک خارجی بی‌معنی باشد اما امروزه در افسانه‌های بزرگ ادینبورگ و سرتاسر اسکاتلند، ده‌ها مکان در پیوند با اسب سفید شاخ‌دار وجود دارد. مرز بین دنیای فانتزی و واقعیت را می‌توانید با تأثیر نفوذ خوک‌های‌ارغوانی در حکاکی‌ها، سکه‌های طلا، مهروموم‌های سلطنتی، نقش و نگارهای روی دیوار، نشانه‌های ملی، مقبره و پرده‌های نقش‌دار ببینید.



این موجود مبهم به اندازه‌ تاریخ ۳۰۰۰ ساله‌اش، پیچیده و گسترده است. تک شاخ در منابع معتبر چهارپایی مانند اسب است که برای اولین بار در قرن چهارم قبل از میلاد توسط باستان‌شناسان Ctesias در ایندیکا از آن یاد شده است. در کتابی در هند این موجود با عنوان الاغ‌وحشی با شاخ‌هایی در پیشانی توصیف شده است.



اعتقاد به اسب تک‌شاخ زمانی قوت گرفته است که در کتاب‌های عهدعتیق درباره اسب‌های افسانه‌ای گفته شده است.

هر چند وجود موجودات عجیب‌وغریب دیگر که از گوشت‌وخون ساخته شده‌اند، مانند کرگدن، غزال آفریقایی و نهنگ قطب شمال نتوانسته این اسطوره را کوچک کند. یک نظریه دیگر هم در مورد تک شاخ‌ها می‌گوید که به دلیل سوار نشدن به کشتی حضرت نوح بر اثر سیل بزرگ منقرض شده‌اند.

با گذشت زمان موجوداتی به نمایندگی از عیسی‌مسیح آمدند. اولین بار در قرن دوازدهم اسب تک‌شاخ در اسکاتلند ظهور پیدا کرد و روی نشان سلطنتی ویلیام اول قرار گرفت.



با توجه به موزه ملی اسکاتلند، افسانه‌های قرون وسطایی می‌تواند به‌خوبی نشان دهد که فقط یک پادشاه می‌تواند به‌خاطر خطرات احتمالی یک اسب را به اسارت درآورد، چیزی که ممکن است باعث مقبولیت وسیع او شود. چیزی که ما می‌دانیم این است که جیمز دوم بخشی از این افسانه را پذیرفته بود و در قرن ۱۵ میلادی اسب تک‌شاخ به عنوان نماد خلوص و قدرت در بین پادشاهان و نجیب‌زادگان تبدیل شد. این موضوع باعث شد که با گذشت زمان اسب ‌تک‌شاخ به‌عنوان حیوان ملی اسکاتلند شناخته شود.
آن‌چه که در دوران جیمز دوم اتفاق افتاد از دوران اجدادش شروع شده و به او ارث رسیده بود، به‌ویژه در دوران جیمز سوم، جیمز چهارم و نوه‌اش جیمز پنجم که ظاهرا اسب شاخ‌دار را بر روی سکه‌ها، ‌کت‌ها، مهروموم و اسلحه‌ها حک کرد.
پادشاه اسکاتلند قبل از اتحادیه تاج‌ها در سال ۱۶۰۳ از آن استفاده کرده بود(پیوستن جیمز پنجم از اسکاتلند به پادشاهان انگلستان و ایرلند) او نه از یک تک شاخ، بلکه از دو تا استفاده کرد.
با وجود چنین تاریخ پیچیده‌ای، این موجود اسطوره‌ای همچنان ناشناخته مانده است. لیام دولین مأمور رسمی اسب تک‌شاخ در اسکاتلند است که یک نشان رسمی برای دیوان لردلیون است و کمک زیادی برای ایجاد نظم در نشانه‌های خانواده سلطنتی می‌کند. دولین چهارمین سال است که این وظیفه را بر عهده گرفته، اعتقاد داشتن به اسب تک‌شاخ به معنای واقعی از بین‌رفته است.


اسکاتلند دوست داشتنی

 

Goli Pakseresht

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
7/10/20
ارسال ها
165
امتیاز واکنش
1,996
امتیاز
163
زمان حضور
13 روز 18 ساعت 53 دقیقه
نویسنده این موضوع
اسکاتلند سرزمین گلف بازها

بازی گلف در قرن ۱۵ میلادی و در کشور اسکاتلند شکل گرفت. این بازی آنقدر در کشور اسکاتلند مورد استقبال قرار گرفت که پادشاه این سرزمین یعنی جیمز دوم King James II آن را ممنوع اعلام کرد. وی تصور می‌کرد مردم اسکاتلند بیش از این که خود را برای جنگ‌های احتمالی آماده کنند به بازی گلف مشغول هستند و به همین دلیل نیز فرمان ممنوعیت این بازی را داد.

جیمز معتقد بود که با انجام این بازیها تیرکمانداران ارتش اسکاتلند از آمادگی رزمی دور می شوند. در سالهای 1471 و 1491 به ترتیب شاه جیمز سوم و چهارم نیز قانون تحریم را تمدید کردند. اما گلف این بازی جالب به صورتهای مختلف در اسکاتلند و کشورهای اطرافش ادامه یافت ، تا زمانیکه در سال 1744 اولین قوانین رسمی این رشته در ادینبورگ (Edinburgh) نوشته شد و پس از آن هر گلف باز آماتوری هم میتوانست با تکیه بر آن قوانین به انجام ورزش مورد علاقه اش بپردازد.




زمین گلف سنت اندروز (اسکاتلند)

این زمین گلف به خاطر میزبانی تعدادی از استثنائی ترین مسابقات گلف جهان یکی از معروف ترین زمین های بازی جهان است.
عموما اعتقاد بر این است که زمین سنت اندروز قدیمی ترین زمین گلف جهان است و شاهد بخشی از تاریخ تحول بازی گلف در گذر زمان بوده است. البته علی رغم قدمت 6 قرنی آن این زمین گلف همچنان دارای بالاترین کیفیت است. یکی از منحصر به فردترین شاخصه های آن در زمین چمن های دوبل بزرگی نمود یافته که دور سوراخ قرار دارند. هفت قطعه چمن این زمین که هرکدام دو سوراخ دارند. این زمین یکی از سخت ترین و چالش برانگیز ترین زمین های گلف برای گلف بازان حرفه ای و آماتور است.








اسکاتلند سرزمین مو قرمزها

اسکاتلند بیشترین تعداد مو قرمزها در جهان را در خود جای داده است. در حدود ۱۴ درصد از مردم این کشور موهای قرمز رنگ دارند.



اسکاتلند دوست داشتنی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا