خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
خودروی زرهی KF41 لینکس – Lynx زره‌ پوشی اهل آلمان است که می‌تواند جایگزینی لایق برای M2 برادلی افسانه‌ای در نیروی زمینی ارتش آمریکا باشد.

آلمان از دیرباز تا به امروز همواره از برترین سازندگان خودروهای زرهی اعم از تانک، نفربر و… محسوب می‌شود. تولیدات زرهی این کشور در رده‌بندی‌های مختلف اگر رتبه نخست نباشد، حداقل در بین چند گزینه اول قرار دارند. کشوری که در جنگ جهانی دوم با ساخت تانکی همچون تایگر ۲ عرصه را بر زرهی متفقین تنگ کرده بود، این روزها نیز تانکی همچون لئوپارد ۲ که از نظر کارشناسان برترین تانک دنیا محسوب می‌شود را ساخته است.

و اما زره‌پوش KF41 لینکس که یک خودروی رزمی پیاده نظام یا اصطلاحا IFV محسوب می‌شود، نظر نیروی زمینی ارتش ایالات متحده آمریکا را به خود جلب کرده و می‌توان انتظار داشت تا این خودرو به عنوان جایگزینی برای خودروی رزمی پیاده نظام M2 برادلی – Bradley وارد خدمت شود.



لینکس محصول کمپانی امنیتی و دفاعی معظم آلمانی راین متال – Rheinmetall است که با همکاری شریک همیشگی خود یعنی کمپانی هوافضا،‌ امنیتی و دفاعی آمریکایی ریتیان – Raytheon (که بزرگترین سازنده موشک در دنیا محسوب می‌شود) قصد دارند KF41 را برای پیشنهاد به ارتش آمریکا آماده کنند. چرا که ارتش قصد دارد هزاران خودروی برادلی خود را با زره‌پوشی جدیدتر و بهتر که قابلیت کنترل از راه دور نیز داشته باشد جایگزین کند.

و اما بد نیست اشاره‌ای به برادلی نیز داشته باشیم. نخستین نمونه این خودرو از سال ۱۹۸۱ وارد خدمت در نیروی زمینی ارتش آمریکا شد و ضمن قابلیت حمل نفر، محافظت زرهی و توان آتش بالایی داشت تا دوشادوش تانک‌های اصلی میدان نبرد در نوک خط پیکان حمله قرار گیرد. این توانمندی یک نقطه عطف تاریخی در زمینه تهاجم زرهی بود، چرا که دیگر پیاده نظام نیز می‌توانست پا به پای ستون زرهی حرکت کرده و پیشروی کند نمی‌شد.


خودروی زرهی KF41 لینکس می‌تواند تازه نفس‌ترین عضو ارتش آمریکا باشد

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
برادلی یک خودروی به شدت پر افتخار است و اولین حضور رزمی آن به عملیات توفان صحرا حین جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ بازمی‌گردد که به طور گسترده با نیروهای عراقی درگیر شد و شکار چندین تانک را نیز در کارنامه سراسر افتخار و درخشان خود دارد. این خودرو بار دیگر در سال ۲۰۰۳ نیز به جنگ در عراق بازگشت و سپس در جنگ علیه داعش نیز حضور یافت.

در طول این سال‌ها برادلی بروزرسانی و ارتقاها بسیاری دید و سامانه‌های پیشرفته گوناگونی در کنار زره بسیار قدرتمندتری روی آن نصب شد. گرچه برادلی همچنان قابل تکامل و ارتقا است، اما ارتش تصمیم دارد تا این خودرو را بلاخره پس از ۳۰ سال خدمت با نمونه‌ای جدیدتر که از بنیاد طراحی مدرن دارد جایگزین کند.

راین متال آلمان یک کمپانی پیشرو در زمینه زرهی است که ردپای آن در خودروهای زرهی فعلی آمریکا نیز دیده می‌شوند؛ برای مثال توپ ۱۲۰ میلی‌متری تانک آمریکایی M1A2 آبرامز – Abrams ساخت این کمپانی است. حال نیز راین متال قصد دارد KF41 را به عنوان جایگزین برادلی به ارتش پیشنهاد دهد.

لینکس یک زره‌پوش مجهز به شنی یا همان زنجیر است که می‌تواند روی هر سطح هموار و ناهمواری حرکت کرده و ۸ سرباز با تجهیزات کامل رزم را درون خود حمل کند. این خودرو به برجک لنسر ۲.۰ – Lancer 2.0 مجهز است و سلاح اصلی آن نیز یک توپ خودکار ۳۵ میلی‌متری است. توپ لینکس نسبت به توپ M242 برادلی که ۲۵ میلی‌متری است، بسیار قدرتمندتر و دوربردتر است و می‌تواند با زره‌پوش‌های امروزی نیز درگیر شود.


از آنجا که KF41 جدیدترین IFV ساخته شده در دنیا محسوب می‌شود، همچنان وارد خدمت در هیچ ارتشی نشده و تنها یک دستگاه از آن برای نمایش و ارزیابی ساخته شده است. البته به تازگی در سال میلادی جاری ارتش مجارستان قرارداد خرید این خودروها با راین متال را امضا کرد.

لینکس ۴۴ تن وزن دارد که ۱۴ تن سنگین‌تر از برادلی ۳۰ تنی است. این خودرو گرچه سنگین‌تر و بزرگتر است،‌ اما به لطف نسبت نیرو به وزن ۲۶ اسب بخار در ازای هر ۱ تن، خودرویی چابک‌تر است؛ این نسبت در برادلی ۲۱ به ۱ است.

لینکس‌هایی که وارد خدمت در ارتش آمریکا شوند متفاوت از آن‌ چه هستند که مجارستان دریافت می‌کند. چرا که به احتمال زیاد برای آمریکا دو موشک ضد زره دوربرد نیز کنار توپ ۳۵ میلی‌متری روی برجک نصب کنند، درست مانند کاری که آمریکا با برادلی‌های خود کرده است. بدین ترتیب IFV می‌تواند زره‌پوش‌ترین تانک‌ها را نیز شکار کند. برد بالاتر موشک نسبت به توپ اصلی تانک و همچنین هدایت پذیر بودن موشک در مقایسه با گلوله توپ که فاقد هدایت است، به IFV شلیک اول در مقابل تانک را می‌دهد.

همچنین احتمال دارد سامانه دفاع فعال نیز روی خودرو نصب کنند. این سامانه‌ها با پویش ۳۶۰ درجه محیط، هر گونه پرتابه اعم از راکت، نارنجک و موشک ضدتانک و حتی گلوله‌های انرژی جنبشی ضدزره را سریعا کشف و با شلیک یک پرتابه دیگر آن را پیش از رسیدن به تانک در فاصله امن نابود می‌کنند. تمایز و قابلیت دیگری که KF41 لینکس بایستی داشته باشد امکان انجام عملیات به صورت بدون سرنشین و کنترل از راه دور است.

در صورتی که ارتش از تصمیم خود باز نگردد، پروژه یافتن جانشین برادلی در سال ۲۰۲۱ و یا ۲۰۲۲ به طور رسمی آغاز می‌شود و هر خودرویی به ویژه لینکس که انتخاب شود، تا ۲۰۵۰ در خدمت نیروی زمینی ارتش ایالات متحده آمریکا باقی خواهد ماند.


خودروی زرهی KF41 لینکس می‌تواند تازه نفس‌ترین عضو ارتش آمریکا باشد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا