خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

هلیا

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/7/20
ارسال ها
243
امتیاز واکنش
860
امتیاز
228
زمان حضور
16 روز 20 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
گردنه شلال دان واقع در استان کهکیلویه و بویراحمد
منطقه گردشگری و دیدنی شلال‌دان در مسیر جاده ترانزیتی گچساران به شیراز و حدود پنج کیلومتری شهرستان باشت واقع شده و فاصله آن تا مرکز استان 100 کیلومتر است.
هوای این گردنه در گرمترین روزهای سال خنک و مطبوع است و سرسبزی تپه ماهورهای باشت و گردنه شلال‌دان، گچساران را در موقعیت خوبی به لحاظ گردشگری قرار داده است.
منطقه شلال‌دان با طبیعت زیبا و دل انگیزش با پوشش گیاهی جنگلی وسیع از تپه ماهوری و دره‌های زیبا تشکیل شده است.

وجود تپه‌های پوشیده از جنگل، دره‌ها، طبیعت بکر، درختان سر به آسمان کشیده بلوط، بادام، هوای مطبوع و دلپذیر بهاری، علفزارها و گل‌های زرد و قرمز زیبایی بیش از حد این طبیعت هر تماشاگری را حیران می‌کند.

سایه سار درختان، چمن سبز مخمل گونه، بلندای کوه های اطراف این دشت وسیع جلوه‌های طبیعت بکر و دست نخورده و هوای بهاری یادآور از نیایش طبیعت با خداوند عالم است.

شلال‌دان همه ساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی است که به دلیل طبیعت بکر، آب‌ و هوای مناسب و ایجاد تأسیسات گردشگری استان از جمله حفر چاه آهکی، انتقال خط لوله آب به طول سه کیلومتر، احداث منبع بتونی آب با ظرفیت 200 مترمکعب در ارتفاعات بالادست منطقه، احداث چندین سرویس بهداشتی، احداث سکوی نمازخانه، احداث آب‌خوری در چندین نقطه، تسطیح منطقه، ایجاد پارکینگ،سکوسازی در چندین نقطه از آن و تأمین شبکه برق منطقه «شلال‌دان بر رونق گردشگری آن افزوده است.سایه سار درختان، چمن سبز مخمل گونه، بلندای کوه های اطراف این دشت وسیع جلوه های طبیعت بکر و دست نخورده و هوای بهاری یادآور از نیایش طبیعت با خداوند عالم است.
بارش باران بهاری در چند روز اخیر زیبایی های این منطقه را دو چندان کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: منطقه گردشگری شلال دون میزبان بیشترین مهمان نوروزی در بین جاذبه های طبیعی این استان است.
محمود باقری تعداد گردشگران اقامتی در منطقه شلال دون را 13 هزار و 500 نفر ذکر کرد.
وی بیان کرد: قرار داشتن در جاده ارتباطی شیراز به گچساران، هوای دلپذیر بهاری، طبیعت سرسبز و چشم نواز این منطقه از عوامل استقبال گردشگران از این منطقه است.
فرماندار باشت گفت: احداث مخازن آب، سرویس بهداشتی، سکوی نشیمن و واحدهای فروش محصولات غذایی از امکانات موجود این منطقه است.
سید موسی حسینی افزود: برنامه ریزی لازم برای تامین بهداشت، امنیت، امداد و نجات و نظارت بر نحوه ارایه کالا و خدمات به صورت مطلوبی برای رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی با مشارکت ستادهای نوروزی این شهرستان به صورت مطلوبی در حال اجراست.
گردنه شلال دان در پنج کیلومتری شهر باشت و 100 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
#تالار_گردشگری_ایران


گردنه شلال دان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
  • جذاب
Reactions: FaTeMeH QaSeMi و Z.A.H.Ř.Ą༻
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا