خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهند که برخلاف تصور عموم، فضای خارج از جو زمین به هیچ وجه تاریک و سیاه نیست و بالعکس، نورهای ناشناخته زیادی این فضا را روشن کرده‌اند.

وقتی صحبت از فضای خارج از جو زمین به میان می‌آید، بیشتر ما محیطی فوق‌العاده تاریک و سیاه را تصور می‌کنیم که هیچ نوری در آن دیده نمی‌شود. با این حال دانشمندان می‌گویند که این مسئله صحت نداشته و تحقیقات جدید چیزی خلاف این تصور را ثابت کرده‌اند.

در مقاله تحقیق جدیدی که به زودی منتشر خواهد شد، دانشمندان نشان داده‌اند که فضا پر از نور و روشنایی است؛ این محققان از طرف رصدخانه نوری ملی آریزونا در آمریکا، برای مدت‌ها نورهای اعماق فضا را به کمک تجهیزات ماموریت افق‌های نو یا همان نیو هورایزنز (New Horizons) ناسا مورد بررسی قرار داده‌اند و به نتایج شگفت‌انگیز مقاله خود دست یافته‌اند.

فضاپیمای نیو هورایزنز در ابتدا برای بررسی وضعیت سیارک پلوتون (Pluto) به فضا فرستاده شده بود، اما پس از اینکه ربات مورد نظر ۶ ماه از وقت خود را در اطراف این جرم آسمانی گذراند، دانشمندان ناسا تصمیم گرفتند تا آن را به اعماق فضا بفرستند. گفته شده که این کاوشگر هم‌اکنون از مدار گردشی پلوتون عبور کرده و در فاصله ۶.۴ میلیارد کیلومتری از زمین قرار دارد.

نورهای مرموز فضای خارج از جو زمین
در حالی که کیهان و مخصوصا کهکشان راه شیری ما شامل تعداد بی‌شماری ستاره فوق‌العاده نورانی است، نیو هورایزنز هم‌اکنون در فاصله‌ای قرار دارد که می‌تواند به خوبی تاریکی فضای خارج از جو زمین و بیرون منظومه شمسی را ببیند. این فضاپیما تصاویر مختلفی را از کیهان به زمین مخابره می‌کند و معمولا محققان به هنگام بررسی تصاویر و پردازش اطلاعات برای حذف نورهایی که از منابع نامشخص ثبت شده‌اند، انتظار دارند تا عکس‌هایی فوق‌العاده تاریک و سیاه از اعماق فضا تهیه شود.



وقتی تازه‌ترین تصاویر مخابره شده از نیو هورایزنز پردازش شد و آلودگی‌های نوری موجود در تصاویر که ناشی از حضور ستاره‌های نزدیک به این فضاپیما و کهکشان‌های اطراف هستند از بین رفت، آنچه باقی ماند باعث شگفتی دانشمندان ناسا شد. این دانشمندان می‌گویند که با حذف نورهای آشنا و ناآشنای موجود در تصاویر، همچنان مقدار زیادی روشنایی در این عکس‌ها باقی می‌ماند که منبع اصلی آن‌ها کاملا مشخص نیست.

برخی از ستاره شناسان می‌گویند که این نورها به احتمال قوی ناشی از ستاره‌ها و کهکشان‌هایی هستند که تا به امروز کشف نشده‌اند، اما شاید پدیده شگفت‌انگیز و کاملا متفاوتی باعث روشنایی عجیب فضای خارج از جو زمین شده باشد؛ دانشمندان قصد دارند تا در آینده تحقیقات بیشتر و دقیق‌تری را در این رابـ*ـطه انجام دهند و منبع اصلی این نورهای اضافی را مشخص کنند. با این حال می‌توان گفت که فعلا منبع اصلی نورها مشخص نبود و در حال حاضر راز این مسئله مرموز هنوز کشف نشده است.

منبع: گجت نیوز


فضای خارج از جو زمین سرشار از نورهای مرموز است

 
  • تشکر
  • جذاب
Reactions: ASaLi_Nh8ay و Goli Pakseresht
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا