خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

هلیا

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/7/20
ارسال ها
243
امتیاز واکنش
860
امتیاز
228
زمان حضور
16 روز 20 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
پارک جنگلی گیسوم واقع در استان گیلان
پارک جنگلی گیسوم کجاست؟
گیسوم یک جنگل فوق‌العاده زیبا، بکر و ۸۰ هکتاری است که در فاصله ۹۰ کیلومتری جاده رشت به آستارا و ۱۵ کیلومتری جنوب تالش قرار دارد و یکی از یکی از روستاهای توابع بخش پره‌سر شهرستان تالش محسوب می‌شود. جنگل گیسوم به‌دلیل وجود یک روستا دقیقا با همین اسم در‌ آن منطقه، نام‌گذاری شده است.
منطقه‌ تفریحی گیسوم صرفا منطقه‌ای جنگلی نیست؛ چراکه در کنار آن، یک فضای بکر ساحلی وجود دارد که از در آنجا می‌توانید ساعت‌ها به تماشای دریا و زیبایی‌های آن بنشینید. وجود جنگل و دریا کنار هم که هرکدام دنیایی از زیبایی را در خود جای می‌دهند، منطقه‌ گیسوم را به یکی از جذاب‌ترین و اصلی‌ترین مقصدهای گردشگران تبدیل می‌کند. پتانسیل بسیار بالای این منطقه، حدود ۱۵ سال پیش مورد توجه شهرداری تالش قرار گرفت و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، به‌شکل‌گیری یکی از مناطق بی‌نهایت جذاب تفریحی جنگلی و ساحلی کشور منجر شد.

آدرس جنگل گیسوم
جنگل گیسوم در ۳۰ کیلومتری جاده اسالم خلخال قرار دارد.
مسیر دسترسی به پارک جنگلی گیسوم
برای سفر به گیسوم باید وارد مسیر رشت به آستارا شد. در این مسیر و پس از گرفتن یک فاصله‌ حدودا ۱۴ کیلومتری از رضوان شهر،‌ از طریق جاده‌ بندر انزلی می‌توانید وارد گیسوم شوید.

ساحل گیسوم
گیسوم یکی از معدود مناطق شمال کشور است که جنگل و دریا در فاصله بسیار کمی از هم قرار دارند. جاده مستقیمی که از میان جنگل عبور می‌کند، منظره‌ای بسیار رویایی دارد؛ در دو سمت این جاده درختان زیبای سر به فلک کشیده قرار دارند و در افق آن آبی دریا موج می‌زند. ساحل شنی آرام و زیبای گیسوم برای همه نوع گردشگری جالب و لـ*ـذت بخش است و امکانات رفاهی آن این لـ*ـذت را دو برابر می کند.

امکانات رفاهی و تفریحی در جنگل گیسوم
پارک جنگلی گیسوم یک منطقه‌ جنگلی دریایی است و امکان دسترسی به تفریحات دریایی و جنگلی در آن فراهم شده است. از آنجایی که جنگل گیسوم یک منطقه‌ توریستی بسیار پرطرفدار است، باید حساب شلوغی و ازدحامش را هم کرد؛ چراکه زیاد شدن مسافران جنگل گیسوم، احتمالا به پر شدن آلاچیق‌های آن خواهد انجامید. در نتیجه، حتما با خودتان مواردی مثل زیرانداز و وسایل این‌چنینی را همراه داشته باشید.
علاوه بر اینکه می‌توانید در جنگل‌ گیسوم به پیک نیک و مواردی مثل پیاده‌روی بپردازید، حتی می‌توانید با پیاده روی یا اسب سواری در جنگل تفریح کنید یا به ساحل گیسوم بروید و ضمن تماشای دریای خزر، با جت‌اسکی به دل دریا بزنید! این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در پارک جنگلی گیسوم، خوراکی‌های فوق‌العاده خوش‌مزه‌ای را می‌توانید امتحان کنید. از گوجه سبز و ماهی کبابی گرفته تا بلال کبابی، آش و بسیاری دیگر از خوراکی‌ها را می‌توانید در این منطقه‌ی فوق‌العاده جذاب، مزه کنید. از نظر سوغاتی هم می‌توانید سوغاتی‌های رایج مناطق شمال کشور را در گیسوم خریداری کنید.

حیوانات جنگل گیسوم
جنگل‌ گیسوم از نظر پوشش گیاهی و جانوری نیز یک زیست بوم بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. ساعت‌ها می‌توانید در این جنگل گردش کنید و از تماشای درختان، گیاهان و جانوران متنوع آن لـ*ـذت ببرید. حدود ۷۶ گونه‌ی گیاهی مختلف در این جنگل وجود دارد که البته، با توجه به جنس خاک مناطق شمالی کشور احتمالا این گیاهان را در سایر نقاط شمالی ایران بتوانید پیدا کنید. گونه‌های جانوری جنگل گیسوم نیز از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. جانورانی مثل بز کوهی، گرگ، پلنگ، خرس قهوه‌ای، خرگوش، قرقاول و بیشتر،‌ در این جنگل زندگی می‌کنند و می‌توانید آن‌ها را در منطقه‌ تفریحی گیسوم ببینید. صد البته باید حواستان را حسابی جمع کنید تا از مواجهه با حیواناتی مثل پلنگ، گرگ یا خرس اجتناب کنید.


پارک جنگلی گیسوم

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
  • پوکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi، LIDA_M و moh@mad
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا