خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
بسمه تعالی

"امسال مراقب این بیماری های زمستانی باشید!"

منبع:نمناک

زمستان در راه است و این بسیار مهم است که مراقب خود و اعضای خانواده مان باشیم، از فصل زمستان لـ*ـذت ببریم و مراقب باشیم که سرما نخوریم و به بیماری های رایج زمستانی مبتلا نشویم. اما چه بیماری هایی در این فصل رایج هستند؟

سرماخوردگی معمولی و رایج

زمستان فصل سرما خوردگی های رایج است. ماه های سرد تر عاملی برای سرماخوردگی ما می باشند. ممکن است ما را کلافه کند اما معمولا اتفاق می افتند. بهترین راه برای جلوگیری از سرماخوردگی این است که مراقب پخش شدن جرم ها باشیم ومدام دستان خود را بشوییم.

اگر یکی از اعضای خانواده سرما خورده است، ظرف، غذا و لوازم شخصی را با او به اشتراک نگذارید. تغییراتی را در منزل ایجاد کنید، بخور انجام دهید. غرغره آب نمک هم بسیار موثر خواهد بود.

گلو درد

گلو درد در فصل زمستان عاملی برای کلافگی مخصوصاً در هوای خشک و سرد است و در زمانی اتفاق می افتد که شما در معرض هوای سرد قرار گرفته باشید و بعد، وارد هوای گرم داخل منزل شوید. این تغییر ناگهانی عاملی برای مشکلات گلو درد است.

بهترین راه برای جلوگیری از گلو درد این است که از دستگاه های بخور برای از بین بردن هوای خشک استفاده کنید.


نورو ویروس

از آن جایی که زمستان ویروس های مختلفی دارد، بنابراین باید مواظب آن ها باشید. نورو ویروس یک ویروس شایع است که از طریق غذا ایجاد می شود و در کل سطوح باقی می ماند.

انجام تعامل اجتماعی در فصل زمستان عاملی برای ایجاد این بیماری می باشد. اگر به بیماری نورو ویروس مبتلا شدید، از دیگران فاصله بگیرید زیرا تعداد کمی از همین ویروس ها هم می تواند افراد دیگر را مبتلا کند. از آن جایی که واکسنی برای جلوگیری از این ویروس وجود ندارد، بهتر است دستان خود را به طور مداوم بشویید، ضدعفونی را فراموش نکنید و همیشه تمیز باشید.

درد مفاصل

اگر از آرتریت رنج می برید، ممکن است دچار مشکلاتی مثل درد مفاصل شوید که در فصل زمستان بدتر می شود. بدانید که تنها نیستید و مشکلات در فصل زمستان رایج است و 67 درصد این مشکل به دمای هوا بستگی دارد. متاسفانه هیچ راهی برای جلوگیری کامل از این وضعیت نیست اما می توانید از طریق فعال ماندن، انجام ورزش و مدیریت وزن این درد را کاهش دهید.



امسال مراقب این بیماری های زمستانی باشید!

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay و moh@mad

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیماری رینود

بیماری رینود یک اختلال نادر است و عاملی برای تغییر رنگ نوک انگشتان دست و پا می شود و یک نوع بی حسی در آن ها ایجاد می کند. زمانی که فرد در معرض هوای سرد قرار می گیرد، این وضعیت مشکلات سختی را برایش ایجاد می کند. علائم آن ممکن است شدید باشد و درد و اسپاسم و مشکلات جریان خون را ایجاد کند. معمولاً این بیماری سخت نیست اما گاهی اوقات می تواند کیفیت زندگی شما را کاهش دهد.

برای کاهش علائم بهتر است کمتر در معرض هوای سرد قرار بگیرید، لباس گرم بپوشید. از جوراب، دستکش، گوش گیر و ماسک ضخیم استفاده کنید و بیش از حد در هوای سرد بیرون از منزل نباشید.

تبخال

تبخال یک جوش کوچک یا گروهی از جوش ها می باشد که کنار ل.ب یا اطراف دهان ایجاد می شود. این جوش ها دردناک هستند و ممکن است ظاهر صورت شما را بد کنند و در فصل زمستان به دلیل مشکلات سیستم ایمنی بدتر می شوند.

برای جلوگیری از تبخال های زمستانی به اندازه کافی استراحت کنید، استرس را از خودتان دور کنید و صورت را مرطوب نگه دارید. اگر هم به تبخال دچار شدید، از درمان های موضعی استفاده کنید تا زودتر بهبود پیدا کند.


آنفولانزا

آنفولانزا یک ویروس می باشد که شبیه سرماخوردگی رایج است. گرفتگی و آبریزش بینی، سوزش گلو و فشار سینوسی در آن وجود دارد. معمولاً با تب، حالت تهوع، استفراغ، خستگی، سر درد و عرق سرد همراه است و در فصل پاییز و زمستان افزایش پیدا می کند. آنفولانزا به شدت شیوع دارد و باید از دوستان و اعضای خانواده ای که آنفولانزا دارند، فاصله بگیرید. واکسن های آنفولانزا معمولاً در دسترس هستند که می تواند از این وضعیت سخت جلوگیری کند. اگر به آنفلوآنزا مبتلا شدید، حتماً خودتان را قرنطینه کنید.

گلو درد استرپتوکوکی

گلودرد استرپتوکوکی وضعیتی است که در آن گلو و لوزه ها بر اثر وجود گروهی از باکتری ها به نام استرپتوکوکوس دچار مشکل می شوند. این وضعیت با گلو درد معمولی متفاوت است و به آنتی بیوتیک نیاز دارد و درد بسیار شدیدی در گلو احساس می شود که هنگام بلع حس می کنید که یک چاقوی تیز در گلوی شما وجود دارد. با شستن دست ها، تمیز نگه داشتن محیط اطراف و دوری از افراد بیمار در اعضای خانواده می توانید از این وضعیت جلوگیری کنید. در صورت ابتلا به چنین شرایطی هم به پزشک مراجعه کنید تا با داروهای تجویز شده، علائم آن را بهبود ببخشید.



امسال مراقب این بیماری های زمستانی باشید!

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay و moh@mad

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
خشکی و ترک پوست

از آن جایی که رطوبت محیطی در فصل زمستان کاهش پیدا می کند، بنابراین ممکن است با خشکی پوست مواجه شوید. این وضعیت روی دست و پا رایج تر است زیرا بیشتر در معرض هوای سرد قرار می گیرد. اگر پوستتان ترک خوردگی شدید دارد و به خونریزی افتاده، احتمالاً درد زیادی را تحمل می کنید که می تواند عاملی برای عفونت هم باشد.

در چنین شرایطی باید به پزشک مراجعه کنید تا زخم ها و قرمزی ها را بهبود ببخشد تا وضعیت تشدید پیدا نکند. برای جلوگیری از پوست خشک، حتماً دستان خود را مرطوب کنید که تا حدی آن را بهبود می بخشد. دوش آب داغ نگیرید، در معرض آب داغ قرار نگیرید و پوست خود را در هوای سرد بپوشانید.

آسم

آسم وضعیتی است که جریان هوا را مسدود می کند و نفس کشیدن را سخت خواهد کرد. هوای زمستانی علائم آسم را بدتر می کند زیرا خشکی و سردی هوا عاملی برای علاقه‌مند ریه ها می باشد. آسم می تواند عاملی برای اسپاسم عضلانی باشد و در نتیجه کنترل تنفس سخت تر می شود. برای بهبود علائم آسم بهتر است که کمتر در بیرون از منزل باشید و فعالیت خیلی سخت را در هوای سرد انجام ندهید. یک برنامه منظم برای خود تان بچینید و فشار به خودتان وارد نکنید.


عفونت سینوسی

عفونت سینوسی برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، آلرژی های فصلی و مشکلات سینوسی دارند هستند، بیشتر ایجاد می شود. فصل زمستان هم به دلیل وجود ویروس های مختلف می تواند این عفونت را زیاد کند که شامل علائم آبریزش، گرفتگی بینی، سردرد، فشار و درد در ناحیه صورت، گلو درد و سرفه می باشد.

اگر علائم بیشتر از 10 روز طول کشید، با پزشک مشورت کنید. ممکن است تب هم بر اثر عفونت سینوسی بیشتر از سه روز طول بکشد که در چنین حالتی می توانید از پاشویه استفاده کنید و با قرص و دارو راه تنفس را باز کنید و یا دوش آب گرم بگیرید.

مسمومیت کربن مونوکسید

کربن مونوکسید یک گاز بدون بو و بدون رنگ است و در صورتی ایجاد می شود که شما در یک محیط تهویه نشده، مدت زمان طولانی نفس بکشید. زمستان معمولا مستعد ایجاد مسمومیت کربن مونوکسید است زیرا این گاز از طریق دستگاه های گرمازا ایجاد می شود.

بهتر است از دستگاه های شناساگر کربن مونوکسید در محیط خانه استفاده کنید و همچنین دو بار در سال باطری های مربوط به این دستگاه ها را شارژ کنید و بیش از حد در یک مکان بدون تهویه قرار نگیرید.



امسال مراقب این بیماری های زمستانی باشید!

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
عفونت گوش

عفونت گوش معمولاً به خودی خود ایجاد نمی شود و بعد از سرماخوردگی فصلی، آنفولانزا یا بیماری های دیگر خودش را نشان می دهد. عفونت گوش باعث تجمع مایعات در گوش می شود و شامل گوش درد، خارج شدن مایع از گوش یا مشکلات شنوایی است. در چنین حالتی اگر علائم بیشتر از یک روز یا بیشتر طول کشیدند، به پزشک مراجعه کنید.

بهترین راه جلوگیری از عفونت گوش این است که مراقب باشید تا سرما نخورید و به بیماری های دیگر مبتلا نشوید. ورزش کردن، تمیز کردن سطوح و دستان تان، محدودیت در معرض قرار گرفتن افراد بیمار به جلوگیری از این وضعیت کمک می کند.

برونشیت

برونشیت التهابی در لوله های نایژه ایجاد می شود که هوا را از ریه ها به قسمت های دیگر می برد. برونشیت یک بیماری مزمن است و باعث می شود که افراد مدام سرفه کنند، مخاط زیادی تولید شود، احساس خستگی، تنگی نفس یا ناراحتی در قفسه سـ*ـینه جزء علائم آن است. در چنین شرایطی اگر علائم فرد با تب همراه بود یا بیش از سه هفته طول کشید یا هنگام خواب شدیدتر شد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید. آلودگی هوا عاملی برای ایجاد برونشیت است.


ذات الریه

ذات الریه به التهاب شدید ریه ها گفته می شود که باعث سرفه های مداوم و خشک می گردد، درد عضلانی و خستگی را هم ایجاد می کند. اکثر موارد مبتلا به ذات الریه به دلیل میکروب های محیطی، باکتری و ویروس به این مشکل دچار می شوند. ویروس باکتری در فصل زمستان بیشتر است.

ذات الریه باکتریایی با آنتی بیوتیک درمان می شود اما ذات الریه ویروسی معمولاً خود به خود بهبود پیدا می کند. افراد بالای 65 سال و افراد با سیستم ایمنی ضعیف یا بیماری های خود ایمنی معمولاً دو بار در سال واکسن ذات الریه را تزریق می کنند زیرا بیشتر در معرض خطر هستند. از آن جایی که آنفولانزا می تواند عاملی برای ذات الریه باشد، واکسن آنفولانزا هم پیشنهاد می شود.

آلرژی زمستانی

اگر آلرژی شما در نزدیکی فصل زمستان یا در خود فصل زمستان بدتر شد، احتمالا دچار آلرژی زمستان شدید که به دلیل آلرژن ها و آلودگی های محیطی در این فصل ایجاد می شود و علائمی مثل گرفتگی بینی، آبریزش بینی، سرفه، خارش و قرمز شدن چشم ها را به همراه دارد.

برای مبارزه با این آلرژی ها معمولاً توصیه می شود که در معرض هوای خیلی سرد و خشک قرار نگیرید و گرد و غبار خانه را از بین ببرید و همچنین می توانید از داروهای بدون نسخه برای بهبود آلرژی استفاده کنید.


امسال مراقب این بیماری های زمستانی باشید!

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع

بیماری چشم صورتی یا التهاب ملتحمه

چشم صورتی که به آن التهاب ملتحمه هم گفته می شود، زمانی اتفاق می افتد که فرد دچار عفونت و آلرژی می شود. ورم، قرمزی و التهاب همراه با ترشحات چسبناک و سفید رنگ در چشم ایجاد می شوند. این بیماری در فصل زمستان رواج بیشتری دارد. بسیار مهم است که در مکان های عمومی بهداشت را رعایت کنید، از بالش شخص دیگر استفاده نکنید، مراقب وسایل شخصی خود باشید، آن ها را با کسی به اشتراک نگذارید، دستان خود را قبل از لمس چشم حتماً بشویید و اگر هم به این مشکل مبتلا شدید، به چشم پزشک مراجعه کنید که معمولاً درمان آن با آنتی بیوتیک شروع خواهد شد.

میگرن

میگرن به دلیل تغییرات فصلی می تواند بدتر شود و افزایش پیدا کند. سردرد های میگرنی در فصل زمستان افزایش پیدا می کنند زیرا هوا سرد و خشک است و برای جلوگیری از مشکلات می توانید به اندازه کافی مخصوصاً در ماه های سرد، سر خود را بپوشانید و آب بنوشید زیرا اگر آبرسانی به خوبی انجام نشود، به اندازه کافی نخوابید، به طور منظم ورزش نکنید و غذای کافی و سالم نخورید، احتمال بدتر شدن میگیرن وجود دارد.


سیاه سرفه

سیاه سرفه در فصل زمستان رواج بیشتری دارد و یک نوع عفونت باکتریایی جدی می باشد که نوزادان و کودکان را درگیر می کند. این بیماری شبیه به سرماخوردگی رایج است اما با گذشت زمان سرفه ها بدتر می شوند. سیاه سرفه معمولاً به دلیل کمبود واکسناسیون اتفاق می افتد . این بیماری شیوع دارد و در فصل زمستان وضعیت بدتر می شود. سیاه سرفه می تواند تا 10 هفته به طول بیانجامد که اگر بدون درمان بماند، عاملی برای ذات الریه و بیماری های جدی می شود و هرچه سریع تر باید به پزشک مراجعه کرد که معمولاً پزشک درمان آنتی بیوتیکی را پیشنهاد می دهد.

این درمان ها می تواند زمان ابتلا به بیماری را کاهش دهد و شیوع آن را کمتر کند. نوشیدن آب به اندازه کافی، استراحت، گرم نگه داشتن بدن، دوری از مواد آلوده ، گرد و غبار به بهبود این وضعیت کمک خواهد کرد.

افسردگی زمستانی

افسردگی زمستانی یا بیماری اختلال احساسی فصلی ، یک نوع حس ناراحتی، بدبختی و بیچارگی در این دوران ایجاد می کند زیرا شما به اندازه کافی نمی توانید مانند ماه های گرم سال در بیرون از منزل اوقات خود را سپری کنید. اگر در این دوران احساس افسردگی کردید، نمی توانستید بخوابید و یا در اجتماع باشید، بدانید که علائم افسردگی زمستانی دارید.

ورزش منظم ، رژیم غذایی سالم، تعامل اجتماعی متناسب به شما کمک می کند در ماه های سرد زمستانی هم احساس خوبی داشته باشید. اگر این علائم را داشتید به پزشک یا روانشناس مراجعه کنید. یک درمان تخصصی وضعیت شما را بهبود می بخشد. بیشتر در معرض نور آفتاب قرار بگیرید، از روشنایی روز استفاده کنید، همچنین داروهای تجویزی پزشک در این زمان می تواند وضعیت های ناتعادلی مواد شیمیایی در بدن را بهبود ببخشد.


امسال مراقب این بیماری های زمستانی باشید!

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا