خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
هنگام مطالعه بايد صاف بنشينيد و روزنامه يا كتاب و مجله مورد نظرتان را خيلي صاف و مستقيم روبه‌رويتان قرار دهيد. كمي با فاصله از چشم‌ها آن را مطالعه كنيد و به هيچ عنوان زمان مطالعه بخصوص درس خواندن نخوابيد.
در اينجا يك سوال دارم: هنگام مطالعه بايد چگونه بنشينيم؟ يا طرز درست نشستن هنگام مطالعه چيست؟
وضعيت بدن در هنگام مطالعه خيلي مهم و موثر است.
خيلي از افراد در هنگام مطالعه دراز مي‌كشند يا لم مي‌دهند يا راه مي‌روند و در حال قدم زدن مطالعه مي‌كنند يا در ماشين در حال حركت مطالعه مي‌كنند. اين گونه رفتارها در حين مطالعه درست نيست و هر كدام به شكلي از كيفيت مطالعه مي‌كاهد.
دراز كشيدن ايجاد خواب‌آلودگي كرده و راه رفتن تمركز را به هم مي‌زند. شايد بگوييد كه عادت كرده‌ايد و اين‌گونه بهتر ياد مي‌گيريد، اما اين يك عادت غلط است و بايد عادت درست را جايگزين آن كرد.
شايد در ابتدا آسان نباشد، اما اگر به اين گونه عادت تمركز نكنيد از بين مي‌رود. بهترين جا براي مطالعه پشت ميز مطالعه است يا روي مبلي راحت. در يك مدرسه دانش‌آموزان آن دچار افت تحصيلي و افسردگي شده بودند و متوجه شدند كه علت افت تحصيلي و افسردگي دانش‌آموزان لم دادن سر كلاس و كج نشستن هنگام مطالعه بوده و با اصلاح شيوه نشستن مشكل افت تحصيلي و افسردگي به كلي حل شد پس بهترين جا براي مطالعه پشت ميز تحرير است و توجه داشته باشيد كه بايد اصولي بنشينيد، اما اين به معني فشار آوردن به خودتان نيست.
هنگام مطالعه كاملا راحت بنشينيد و بدنتان را سفت نكنيد و خيلي راحت و آرام پشت ميز مطالعه كنيد، ولي اگر روي مبل هم نشستيد براي مطالعه بهترين فاصله كتاب با چشم 30 سانتي‌متر است تا به چشم‌هايتان آسيب نرسد.


آداب مطالعه

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Nargesabd
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا