خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SheRviN DoKhT

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
  
عضویت
24/7/18
ارسال ها
1,441
امتیاز واکنش
26,692
امتیاز
373
زمان حضور
16 روز 12 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکات کلیدی تهیه دونات خانگی :

دونات بدون شک یکی از خوشمزه ترین شیرینی های اختراع شده می باشد که کودکان و بزرگسالان عاشق آن هستند البته به این شرط که به خوبی تهیه شود و تمام نکات پخت دونات در آن رعایت شود پس با ما همراه باشید.




مهمترین نکات تهیه دونات:

  1. برای اینکه دونات به خوبی پف کند حتما تابه ای که در آن دونات ها را سرخ میکنید با ارتفاع از سطح شعله نگهداری کنید و به صورت دورانی ظرف را بچرخانید تا به خوبی دونات ها پف کند و از سوختن آن جلوگیری شود.
  2. برای اینکه یک دونات با کیفیت داشته باشید حتما باید آن را در روغنی که دمای مناسبی دارد بپزید یعنی اگر روغن دمای زیادی داشته باشید روی دونات سیاه می شود و درون آن نمی پزد و اگر دمای روغن کم باشد زمان زیادی برای پخت دونات نیاز دارید که این خود باعث جذب شدن مقدار زیادی روغن به دونات می شود پس حتما دمای مناسب که حدود 180 تا 190 درجه هست را انتخاب کنید.
  3. پخت هر طرف دونات باید حدود 60 ثانیه از شما زمان بگیرد اگر کمتر یا بیشتر از این زمان را برای پخت آن صرف کنید یعنی دمای روغن شما مناسب نبوده و از کیفیت دونات شما کاسته می شود پس دمای روغن را جدی بگیرید.
  4. بعد از آماده شدن دونات و بعد از اینکه مقداری دونات سرد شد برای اینکه عطر خوبی بگیرند بهتر است مقدار کمی وانیل یا پودر هل را با مقداری خاک قند مخلوط کنید و روی دونات ها بریزید.
  5. حتما از خمیر مایه تازه استفاده کنید تا دونات به خوبی پف کند.
  6. اگر خمیر مایه در دسترس نبود می توانید به همان اندازه از مخلوط جوش شیرین و آبلیمو استفاده کنید.
  7. خمیر دونات با خمیر بقیه شیرینی ها متفاوت است و باید تا می توانید کاتر زدن آن را خیلی نزدیک به هم انجام دهید چون اگر خمیر دونات جمع شود و سپس پهن شود کیفیتش کمتر می شود پس حتما این نکته را رعایت کنید.
  8. حتما زمان کافی برای استراحت خمیر دونات در نظر بگیرد چون اگر این کار را نکنید هم جلوی پف آن را می گیرد و هم باعث می شود دونات خودش را جمع کند و سفت شود.
  9. اگر بعد از ور آمدن خمیر بقیه مراحل پخت دونات مانند فرم دهی را شروع نکنید و خمیر را بیش از حد استراحت دهید موقع پخت دونات بسیار به خود روغن جذب می کند و چرب می شود.


طرز تهیه دونات خانگی

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼ و Kallinu

SheRviN DoKhT

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
  
عضویت
24/7/18
ارسال ها
1,441
امتیاز واکنش
26,692
امتیاز
373
زمان حضور
16 روز 12 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
طرز تهیه دونات خانگی با 2 روش ویژه:

شیرینی دونات خانگی بسیار خوشمزه می باشد و از جمله محبوب ترین شیرینی ها در جهان می باشد که در کشورهای مختلف با دستور تهیه های گوناگون تهیه می شود ، با نمناک همراه باشید تا با 2 روش تهیه دونات خونگی را برای شما آموزش دهیم.




دستور تهیه دونات خانگی (روش اول):

در دستور تهیه اولیه از مخمر برای تهیه خمیر دونات استفاده شده است.

مواد لازم دونات خانگی

با مقدار مواد ذکر شده می توانید در حدود 8 الی 9 عدد دونات تهیه کنید.



  • شکر 4 قاشق غذاخوری
  • کره به دمای محیط رسیده 50 گرم
  • تخم مرغ 2 عدد
  • نمک به اندازه نوک قاشق غذاخوری
  • مخمر 1 قاشق غذاخوری
  • شیر ولرم یک لیوان (300 سی سی)
  • آرد 500 گرم
  • شکلات تخته ای و ترافل برای تزیین


طرز تهیه دونات :

مرحله 1

ابتدا نصف لیوان آب گرم را درون ظرف مناسبی بریزید و سپس یک قاشق مخمر را اضافه کنید و سپس یک قاشق چایخوری شکر را نیز اضافه می کنیم و هم می زنیم و حدود 15 الی 30 دقیقه در محیط گرم نگهداری میکنیم تا آماده شود.


مرحله 2

یک ظرف دیگر برداشته و 2 عدد تخم مرغ را در آن می شکنیم و با همزن به خوبی هم می زنیم تا رنگ آن عوض شود و سپس 3 قاشق شکر و مقدار کمی نمک را اضافه میکنیم و دوباره شروع به زدن آن می کنیم ( حدود 3 دقیقه) و سپس کره به دمای محیط رسیده را اضافه میکنیم.


مرحله 3

در این مرحله شیر ولرم را اضافه میکنیم و مقداری هم می زنیم و سپس مخمر آماده شده را اضافه میکنیم و دوباره مدتی هم می زنیم و بعد از آن آرد را کم کم از صافی رد می کنیم و به مواد اضافه میکنیم و هم می زنیم، توجه داشته باشید که آرد را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا متوجه میزان کشسانی و غلظت خمیر شوید.


مرحله 4

وقتی غلظت خمیر را مناسب دیدید آن را از ظرف خود بیرون بیاورید و روی تخته کار خود ورز دهید و آن را تا جایی ورز دهید که چسبندگی خود را از دست دهد و به دست و میز کار شما نچسبد.

سپس آن را گرد کنید و درون ظرف که کف آن چرب شده است قرار دهید و سپس مقداری روغن روی خمیر بریزید و روی ظرف را یک پارچه تمیز بکشید و در محیط گرم حدود 45 الی 60 دقیقه استراحت دهید.


مرحله 5

بعد از اینکه خمیر استراحت کرد، بافت خمیر نرم و پوک می شود و مقداری چسبنده می شود و نیاز است که شما آن را از ظرف خارج کنید و روی میز کار که مقداری آرد روی آن است دوباره ورز دهید و توجه کنید که آرد زیاد استفاده نکنید تا بافت آن را سفت نکند.

سپس یک سینی را برمی داریم و مقداری کف آن را چرب می کنیم و سپس با استفاده از قالب مخصوص دونات که وسط آن سوراخ دارد خمیر دونات یک اندازه و یک شکل درست میکنیم البته این کار را هم می توان بدون قالب انجام داد فقط ممکن است اندازه و شکل زیبایی نداشته باشد.در آخر هم روی سینی یک پارچه می کشیم و دوباره حدود 30 دقیقه به خمیر استراحت می دهیم.


مرحله 6

مقداری روغن درون تابه ای می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به خوبی داغ شود و سپس خمیر دونات را درون تابه قرار می دهیم و وقتی یک طرف آن سرخ شد آن را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز بپزد و در آخر کنار می گذاریم تا روغن اضافی آن کشیده شود .


مرحله 7

برای تزیین دونات می توانید از شکلات تخته ای ذوب شده و همچنین از ترافل های رنگی استفاده کنید.


طرز تهیه دونات خانگی

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼ و Kallinu

SheRviN DoKhT

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
  
عضویت
24/7/18
ارسال ها
1,441
امتیاز واکنش
26,692
امتیاز
373
زمان حضور
16 روز 12 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
دستور تهیه دونات خانگی (روش دوم):

مواد لازم درست کردن دونات پفکی



  • آرد:نیم کیلو
  • شکر :100 گرم
  • خاکه قند :200 گرم
  • ماست غلیظ :1 پیمانه سرخالی
  • تخم مرغ :2 عدد
  • روغن آبکرده :100 گرم
  • دارچین :2 ق س
  • بیکینگ پودر :2 ق م
  • جوش شیرین :1/2 ق م
  • نمک :1/2 ق چ


روش پخت دونات خانگی

مرحله اول :

ابتدا در ظرف مناسبی تخم مرغ ها را دانه دانه می شکنیم و روغن و شکر را با آن مخلوط میکنیم و با دور تند هم زن هم میزنیم تا کاملا رنگشان سفید شود.

مرحله دوم :

در ظرف دیگری بیکینگ پودر ، نمک و جوش شیرین را در ماست میریزم و حل میکنیم و این مایه را به مایه تخم مرغ ها اضافه میکنیم و کمی هم میزنیم

مرحله سوم :

سپس آرد را کم کم اضافه میکنیم و با قاشق یا لیسک هم میزنیم تا زمانی که مایه حالت خمیری پیدا کند ، خمیر بدست آمده نه زیاد باید شل و چسبان باشد و نه زیاد سفت و خشک.

مرحله چهارم :

در این مرحله روی خمیر را با سلفون بپوشانید و 2 تا 3 ساعت اجازه بدهید تا خمیر استراحت کند و حجمش دو برابر شود.

مرحله پنجم :

بعد از استراحت کردن خمیر ، روی یک میز یا سطح صاف مقداری آرد می پاشیم و خمیر را روی آن قرار میدهیم . خمیر را با وردنه به قطر 1 سانتی متر باز کنید و با یک قالب گرد و یا دهانه استکان به صورت حلقه حلقه برش میدهیم .اگر هم بخواهید وسط دونات شما سوراخ داشته باشد با یک قالب دایره ای کوچکتر وسط آن را بردارید.

مرحله ششم :

دریک ظرف گود مقداری زیادی روغن بریزید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم داغ شود. سپس دونات ها را طبق حجم ظرف و روغن داخل آن بریزید تا دو طرف آن سرخ شود.

مرحله آخر طرز تهیه شیرینی دونات :

وقتی دونات ها پف کردند و طلایی رنگ شدند از داخل روغن بر میداریم و داخل صافی قرار میدهیم تا روغن اضافه آن گرفته شود. خاک قند و دارچین را هم مخلوط میکنیم و روی دو طرف دونات ها می پاشیم . برای تزیین هم میتوانید از پسته خرد شده و یا شکلات ذوب شده استفاده کنید.


نکات تکمیلی در مورد دونات



دونات جزو کیک و شیرینی - کلوچه و کوکی میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 3 ساعت و
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 5دقیقه میباشد .
دونات را می توانید در وعده صبحانه - میان وعده - دسر - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 10 نفر مناسب میباشد .


طرز تهیه دونات خانگی

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼ و Kallinu

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
مواد لازم پیراشکی

خمیرمایه : ۱.۵ قاشق غذاخوری
شکر: ۱۰۰ گرم
آب ولرم: نصف پیمانه
آرد: ۵۰۰ گرم
نمک: نصف قاشق مرباخوری
آب گرم: ۱ پیمانه
روغن مایع: نصف قاشق غذاخوری

مواد لازم کرم پیراشکی

شیر یا آب جوش: ۱.۵ پیمانه
شکر: ۱۶۰ گرم
آرد: ۹۰ گرم
وانیل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
دستور پخت پیراشکی کرمدار
آب ولرم را در یک کاسه ریخته و شکر را به آن اضافه کنید و آن را در آب حل کنید. خمیرمایه را به محلول آب و شکر افزوده، سپس در ظرف را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه گذاشته تا خمیرمایه ور بیاید. توجه کنید ولرمی آب باید در حدی باشد که دست را نسوزاند ولی با دست حس شود.
بعد از گذشت مدت زمان لازم آرد و شکر و نمک را به خمیر مایه آماده شده اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. سپس کم‌کم آب گرم را اضافه و ورز دهید تا خمیر یکدستی به دست آید. در آخر روغن را به آن افزوده و با هم دوباره مخلوط کنید.
روی سطح صافی مقداری آرد پاشیده و خمیر را ورز دهید تا خمیر نرم و یکدستی داشته باشید. سپس خمیر را درون ظرفی گذاشته و روی آن را با پارچه‌ای تمیز بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در یک محل گرم بماند تا حجم خمیر ۲ برابر شود.
بعد از این مدت زمان، روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را به قطر نیم سانتی متر پهن کنید و با قالب گرد خمیر را قالب بزنید.
روی آنها پوشانده و این بار به مدت یک ساعت خمیرهای قالب زده شده را کنار بگذارید تا حجمش دو برابر شوند. در ماهیتابه روغن ریخته و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. خمیر پیراشکی را در روغن گذاشته تا سرخ شود.
پیراشکی‌های سرخ شده را از وسط برش زده و کرم پیراشکی را به وسط آن تزریق کنید.
طرز تهیه کرم پیراشکی
شیر و شکر و آرد را با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا غلیظ شود، سپس وانیل را افزوده و هم بزنید، سپس حرارت را خاموش کنید.
در طرز تهیه پیراشکی کرمدار مانند شیرینی دونات از خمیر مایه بهتر است استفاده کنید و با اضافه کردن شکر به آن زودتر خمیرمایه عمل می‌آید. زمانی که حباب‌هایی بر روی خمیر زد، خمیرمایه آماده شده است. زمانی که پیراشکی‌ها درون روغن سرخ می‌شوند بهتر است برای پف کردن پیراشکی‌ها با قاشق روغن بر روی آنها بریزید
سیلیکون تراپی، استاندارد طلایی رفع اثرات به جای مانده از زخم
روشی دیگر از تهیه پیراشکی کرمدار
در اینجا می‌خواهیم دستور تهیه پیراشکی کرمدار را که جزو شیرینی‌ها نیز دسته‌بندی می‌شود به روشی ساده و خوشمزه در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید بعد از یادگیری آن را به عنوان میان وعده یا دسر خوشمزه در منزل تهیه کنید و لـ*ـذت ببرید.
مواد لازم
آرد: یک کیلو و ۷۵ گرم
خمیرمایه: ۲۰ گرم
آب: ۵۰۰ تا ۵۵۰ سی سی
شکر: ۳۵۰ گرم
شیر: نیم لیتر
کره: ۵۰ گرم
روغن: ۵۰ گرم
بهبوددهنده: ۵ گرم
نمک: ۱۰ گرم
طرز تهیه پیراشکی کرمدار
برای تهیه پیراشکی به این روش، در ابتدا آرد را داخل کاسه‌ای بریزید و به همراه خمیر مایه و بهبود دهنده هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.
سپس شکر را در آب حل کنید و بعد به آرد بیفزایید، مواد را هم بزنید تا مخلوطی خمیری بدست آید. خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید و مدت زمانی را کنار بگذارید تا ور بیاید. سپس خمیر آماده شده را به صورت گلوله‌هایی مساوی تقسیم کنید که به این کار اصطلاحاً چانه‌گیری می‌گویند.
اکنون چانه‌ها را در حدود چند دقیقه کنار گذاشته تا استراحت کنند و حجمشان دو برابر شوند. در طی این مدت شیر را داخل قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت بگذارید تا بجوشد، بعد ترکیب آرد و شکر را اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا یکدست شود.
حال بعد از استراحت دادن چانه‌های خمیر می‌توانید آنها را داخل روغن داغ شده سرخ کنید و بعد پیراشکی‌ها را روی توری بگذارید تا روغن اضافی آنها گرفته شود.
در پایان پیراشکی‌ها را داخل ظرف مناسبی بچینید و روی آنها را با کرمی که درست کرده‌اید تزیین و سپس سرو کنید.
#همشهری


طرز تهیه دونات خانگی

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا