خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,179
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
طول عمر انواع چرخ خیاطی

چرخ‌های خیاطی کامپیوتری مدرن تا ۲۵ سال دوام دارند و مشکل خاصی پیدا نمی‌کنند. چرخ‌های قدیمی و غیرکامپیوتری از این هم مقاوم‌تر بوده و دهه‌ها کار می‌کنند. برخی از چرخ‌های خیاطی دستی قدیمی، ۷۰ یا ۸۰ ساله هستند و همچنان کار می‌کنند. اگر می‌خواهید دوام چرخ‌تان بالا رود، دائما از آن مراقبت کنید. برای نگهداری چرخ حیاطی‌تان باید به موارد زیر توجه کنید:

۱. تمیز نگهداشتن چرخ خیاطی

گردوغبار دشمن ماشین‌آلات است. بنابراین تاجایی که می‌توانید چرخ خیاطی‌تان را از گردوغبار دور و آن را تمیز نگهدارید. در ضمن مراقب باشید قسمت ماکو را دایما از گردو خاک پاک کنید و هنگام دوخت، از نخ با کیفیت استفاده کنید. همچنین پس از دوخت لباس، کمی کرک و پرز درون چرخ و البته اطراف آن جمع می‌شود. می‌توانید کرک‌های داخل چرخ خیاطی را با جاروبرقی تمیز کنید. همیشه پس از هر بار دوخت، چرخ‌تان را کاملا تمیز کنید.

۲. تعویض مرتب سوزن چرخ خیاطی

سوزن چرخ خیاطی پس از مدتی استفاده فرسوده و کند شده و باعث به هم پیچیده شدن نخ‌ها، دوخت نامرتب بخیه‌ها، کشیدگی در پارچه و در نهایت صدمه به چرخ خیاطی می‌شود. بنابراین پس از تمام کردن دوخت یک لباس، سوزن آن را عوض کنید. همچنین موقع دوخت لباس، به وزن و نوع پارچه توجه کرده و سوزن مناسب آن را انتخاب کنید.


معرفی انواع چرخ خیاطی

 
  • تشکر
Reactions: yeganeh yami

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,179
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
۳. سرویس سالانه انواع چرخ خیاطی

هر سال باید تمام بخش‌های چرخ خیاطی‌تان را بررسی کنید تا اگر قطعه‌ای نیاز به تعویض دارد، عوض شود و طول عمر چرخ خیاطی‌تان بالا رود. سرویس چرخ را به دست تعمیرکارهای حرفه‌ای و آگاه بسپارید. تعمیرکار ناشی، چرخ‌تان را خراب‌تر می‌کند.

چرخ خیاطی مانند هر دستگاه دیگر به روغن‌کاری مرتب نیاز دارد. اگر با چرخ خیاطی خشک و بدون روغن مشغول کار شوید، نه تنها دوخت خوب و تمیزی نخواهید داشت، بلکه به قطعات مختلف چرخ خیاطی صدمه می‌زنید. روغن‌کاری مناسب، باعث روان بودن دوخت می‌شود. در ضمن حتما از روغن مخصوص چرخ خیاطی استفاده کنید.

توجه. برخی از چرخ‌های خیاطی به بخش روغن‌کاری خودکار مجهز هستند و شما مجبور به روغن زدن دستی نیستید. اما باید مراقب باشید این بخش صدمه ندیده‌ باشد و کار خود را مرتب انجام دهد.

امیدواریم با خواندن این مطلب، تا حد لازم انواع چرخ خیاطی صنعتی و خانگی را شناخته باشید. اگر خواندن این مطلب به دوستانتان کمک می‌کند، آن را برایشان ارسال کنید.


معرفی انواع چرخ خیاطی

 
  • تشکر
Reactions: yeganeh yami
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا