خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آمین

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/9/20
ارسال ها
204
امتیاز واکنش
273
امتیاز
148
زمان حضور
2 روز 4 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
طراحی داخلی هتل
یکی از شاخه های تخصصی طراحی داخلی ، طراحی داخلی مکان پذیرایی و فضا های ویژه خوردن و آشامیدن است.
رستورانها ، کافه ها ، کافی شاپ ها ، بارها ، فست فودها ، سفره خانه ها و … است.
از دیگر شاخه های میهمان پذیریهاست از جمله هتل ها ، متلها ، اماکن تفریحی ، مسافرخانه ها و دیگر فضاهایی که میهمانان برای چند روز یا چند هفته در آن اقامت دارند.
اماکن اقامتی و پذیرایی بزرگ ، معمولا توسط طراحان داخلی یک دفتر به شکل هماهنگ و گروهی طراحی می شوند، طراحی این مکانها با یک مفهوم درست و اصولی توسعه طراحی آغاز می شود که هم موراد مطرح شده به وسیله مشتری و هم جوابهای احتمالی را با ایجاد یک ایده کلی که اجزای پروژه را به صورت یک کل منسجم به هم پیوند می دهد ، تبیین می کند.

طراحی فضاهای مختلف هتل
در صورتی که طراحی نادرست در موقعیت نامناسب انجام شود، حتی اگر طرح موجود به خوبی به پایان رسیده باشد.
موثر و موفق نخواهد بود. طراحی داخلی برای یک رستوران با فضاهایی نظیر آن ، شامل فضایی برای غذاخوری ، موقعیت حوزه های خدماتی و نیز فضاهای پشتیبانی و تدارکاتی می باشد.
طرح و ویژگی های مبلمانها ، جزئیات معماری ، نورپردازی و دیگر جنبه های فرعی ، هریک برای موقعیت فضای خوردن و نوشیدن مهم است .
آشپزخانه در این حوزه بسیار پیچیده و معمولا توسط متخصصین طراحی آشپزخانه هستند طراحی می شود.
طراح داخلی پاسخگوی فضایی است که مشتریان این مکانها از آنها استفاده خواهند کرد
و مسائل مربوط به رفت و آمد را با طرح آشپزخانه هماهنگ می سازد.
فضاهای اقامتی در برگیرنده امکانات کاملی است که میهمان برای یک تعطیلی کوتاه مدت ، جلسه یا همایش کاری در آنجا اقامت می کند.
برخی از طراحان ممکن است امکانات تفریحی از قبیل باشگاه های گلف ، تفرجگاه های مجهز به سونا ، استخر را در این دسته به حساب آورند زیرا بسیاری از آنها شامل شکلی از فضاهای اقامتی هستند.



طراحی داخلی هتل : اتاق ها
باید به طراحی اتاق های میهمان ، که درآمد زایی اصلی یک اقامتگاه را تشکیل می دهد ، توجه خاص و ویژه شود.
البته ، این اتاق ها باید جذاب بوده و برحسب میزان نرخ اقامت پاسخگوی انتظارات مهمانان باشد.
از آنجا که هزینه های مربوط به عملکرد های اساسی بسیار است.
طرح ریزی و جزئیات وسایل مصرفی اتاق ها در رابـ*ـطه با مسائل خدمتکاری و نیز نگهداری بسیار مهم است.
به طور مثال پارچه ظریف رویه صندلی ها در اتاق ها و در یک اقامتگاه تفریحی خانوادگی از جهت نگهداری ، دشوار و پر هزینه خواهد بود.
این نگرش و ملاحظات و موراد مشابه مربوط به دیگر فضاهای عمومی اقامتگاه اجاره ای برای کسی که حرفه ای کار می کند ، بسیار مهم و اساسی است .
یک هتل هم فضایی با کاربری های چند منظوره است نظیر مکانها و فضا های خوردن و نوشیدن ، فروشگاه های شیک و چه بسا بخش های خدماتی مانند سالهای زیبایی ، اتاق های بدنسازی ، سونا ، استخر و فضاهای بازی کودکان که همگی به عنوان فضاهای جمعی و عمومی نامیده می شوند.
یک شرکت طراحی داخلی ممکن است همانند یک دفتر گروهی دارای این مهارت باشد که تمامی این فضاها را طراحی می کند. به عبارت دیگر ، تیمی از طراحان ممکن است در پروژه حضور داشته باشند.



طراحی داخلی هتل : پذیرش
میز پذیرش هتل نمایشگر دو چیز است .
یکی پذیرش مهمانانی که می رسند و دیگری علامت مرکز اطلاعات هتل ، میز پذیرش که شامل دستگاه الکترونیکی وضعیت اتاق ها ، کارتهای هزینه مهمانان و مدیریت به کمک کامپیوتر باشد به یک محیط کاری تمام الکترونیک پیچیده ، شبیه دفاتر تجاری یا میز های رزرواسیون خطوط هوایی می نماید.
در همین راستا ، امکان پذیرش الکترونیکی اطلاعات باید به دلیل مسائل امنیتی و محرمانه هتل ، تحت رویت کمتری نگه داشته شود، ضمنا ، طراح باید در طی گرد هم آوردن کلیه تکنولژی های لازم جهت امر طراحی ، توانایی طراحی شکل مناسب مهمان پذیری را در مجموعه ترکیب میز پذیرش داشته باشد.
طراحی قسمت جلوی یک میز پذیرش می تواند شکل های مختلفی را به خود بگیرد و از مصالح متنوعی ساخته شده باشد.


طراحی داخلی هتل

 
  • تشکر
Reactions: فاطمـ♡ـه و ASaLi_Nh8ay

آمین

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/9/20
ارسال ها
204
امتیاز واکنش
273
امتیاز
148
زمان حضور
2 روز 4 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
1-طراحی داخلی هتل : میز مراجعه
تعداد افرادی که به طور فعال به قسمت جلویی میز مراجعه می کنند مشخص کننده عرض و عمق سرتاسر آن می باشد.
پیشنهاد شده است که بازای هر کارمند محیط کاری بین 150 تا 215 سانتیمتر و اینکه برای هر 125 تا 150 اتاق یک محیط کاری اختصاص داده شود.
برای هر 125 تا 150 اتاق اضافی نیز یک محیط کاری دیگر باید ایجاد شود. در مواقع مراجعه بیشتر ، تعداد بیشتری کارمند مورد نیاز می باشد.

2-قسمت جلویی میز پذیرش
بعد از درب ورودی هتل محدوده قسمت جلویی میز باید به راحتی قابل دسترس باشد.” راحتی دسترسی در حقیقت اشاره به قابلیت دید دارد.

3-توجه به شرایط خاص مهمان
قسمت جلوی میز باید براساس توانایی استفاده کنندگان مختلف طراحی شده باشد.
باید توجه ویژه ای به این حقیقت شود که مهمانان هتل ممکن است جزو افراد با
ناتوانایی های جسمی یا با صندلی چرخدار باشند.
ارتفاع سرتاسر میز ، سطوح مخصوص نوشتن و برآمدگی باید طوری طراحی شده
باشند که با یک شخص معلول بر روی صندلی چرخدار قابل تطبیق باشد.
4- طراحی قسمت جلو
در طراحی ساده قسمت جلو میز پذیرش هر جایی مانعی باشدکه موجب
محدود شدن فضای دید گشته یا نقاط کور بوجود آورد را باید از بین برد.
بنابراین ، از ایجاد ستون ها ، دیوار های بلند باید اجتناب شود.

5- طراحی داخلی هتل : آسانسور
آسانسور هایی که مهمانان هتل را سرویس می دهند باید به راحتی از قسمت جلوی میز پذیرش قابل رویت باشند.
البته این امر همیشه در هتل های بسیار بزرگ امکان پذیر نیست .

6- متعلقات میز مراجعه
در طراحی ، تجهیزات و وسایلی به طور معمول در قسمت جلوی میز پذیرش به کار گرفته می شوند، نظیر مونیتور های کامپیوتر با صحفه کلید و چاپگر ، پلاک آویز اتاق ، پلاک آویز رزرو کردن ، پلاک آویز اطلاعات ، نمایشگر وضعیت اتاق ، کشو های مخصوصنامه ، کشو های مخصوص کلید ، فهرست الفبایی میهمانان ، مهر زن های کارت هزینه ، نمایش پیام انتظار ، دور نما و دور نویس ، سیستم خبر کننده کارمندان / مهمانان ، سیستم از خواب بیدار کن اتوماتیک ، پانلهای الکتریکی ، فضا های عبور سیم ، سیستم های اعلان خطر و کشو های صندوق و فایل.




طراحی داخلی هتل : لابی
لابی در حال حاضر هم در ساختمانهای بزرگ و برجها قرار می گیرد و هم در هتل ها. لابی تمامی نمای یک ساختمان یا هتل را نمایانگر است .
اینکه این هتل یا ساختمان چه تجهیزات و امکاناتی دارد و چقدر به آن ساختمان و هتل ارزش و بها داده میشود همه اینها در دیدگاه مخاطب تاثیرات به سزایی دارد.
در نگاه اول هر کسی وارد هتل می شود این لابی است که مشخص می کند مسافر می خواهد در آنجا اقامت داشته باشد یاخیر .
در صورتیکه لابی مورد پسند قرار گیرد دیگر مسافر نیازی به بازدید از اتاقها نمی بیند.
رسیدگی به اتاقها صرفا کافی نیست و باعث جذب مشتری نخواهد شد زیرا که در بدو ورود این لابی هتل است که مشتری را به خود جذب می کند.
دکور ، نور ، رنگهای شاد ، هوای مطبوع و همچنین مبلمان راحت ، زیبا و زیبایی های معماری در درجه اول قرار دارند و باید تمام تلاش بشود که در درجه عظمت و زیبایی باشد.
لابی هتل صرفا برای مسافران و جذب آنها نیست بلکه محلی برای قرارهای دوستانه و یا مذاکرات کاری هم هست که باید از نظر نمای ظاهری و مبلمان آبرومند باشد .
در ضمن کنترل هتل در امر ورود و خروج میهمانان از لابی آغاز می شود و باید نقطه جذب ایجاد شود براساس میز رسپشن


طراحی داخلی هتل

 
  • تشکر
Reactions: فاطمـ♡ـه و ASaLi_Nh8ay

آمین

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/9/20
ارسال ها
204
امتیاز واکنش
273
امتیاز
148
زمان حضور
2 روز 4 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
ملزومات محوطه لابی
باید فضای کافی در محوطه لابی باشد تا از ازدحام کسانی که وارد میشوند قصد ثبت نام دارند و کسانی که می خواهند تسویه کنند و خارج شوند تداخل صورت نگیرد و باید حتما
موقع ساخت جایی برای قرار دادن ساکها و وسایل مبذول شود .
همینطور حتما سرویس بهداشتی مجزا مناسبی برای محوطه لابی در نظر گرفته شود .
بهتر است در لابی قسمتی برای سرو داشته باشیم و همچنین مکانی برای صرفا نشستن .
یا مغازه ها و فروشگاههایی که نیازهای مسافران را برطرف کند مثل کافی نت، سرویس تاکسی، سالن آرایش بانوان و آقایون، کیوسک تلفن، داروخانه و وسایل بهداشتی، فروشگاه روزنامه ، مجله، کتاب، شیرینی فروشی، فرش فروشی، بوتیک، اشیا عتیقه، محل رزو بلیط، صندوق پست و همچنین بهتر است در کنار در ورودی لابی ترازویی قرار دهیم تا مسافران قبل از پرواز اجناس و ساکهای خود را وزن کشی کنند .


ابعاد لابی به این نکات بستگی دارد :
  1. موقعیت هتل در شهر
  2. تعداد مسافران ورود و خروج روزانه
  3. آیا این هتل بین شهریست و فقط یک روز اقامت دارند یا بیشتر
  4. آیا فروشگاههای زیادی دارد که باعث جذب مسافران یا مردم شهر میشود
  5. آیا رستوران یا تریای خوب دارد برای جذب مشتری
  6. چند تا اتاق دارد
  7. سالن کنفرانس و سمینار و جشن دارد
  8. آیا مسافران گروهی دارد ؟
پاسخ این سوالات ابعاد و اندازه لابی را مشخص میکند و استاندارد خاصی در نظر گرفته نشده است.


لابی ساختمان
علاوه بر هتل ها برای مجتمع های بزرگ و برج ها هم لابی در نظر گرفته میشود که از دو قسمت تشکیل میشود .
  1. نگهبانی
  2. نشیمن
در ابتدای ورود مهمان ابتدا با نگهبانی هماهنگ میشود و بعد اجازه ورود به واحد داده میشود و یا در همان مکان نشیمن ملاقات صورت میگیرد.
پیشنهاد می شود پوشش کف و دیوارها طوری باشد که مقرون به صرفه باشد و هم زیبایی خود را دارا باشد.


نکات طراحی لابی :
  1. کف : لابی مکانیست برای گذر و بهتر است از پوشش سنگ که فرسایش کمتری دارد
    استفاده شود و نکته قابل توجه این است که در وسعت های زیاد از سنگ سیاهو تیره مثل گرانیت مشکی استفاده نشود .
  2. بهتر است که از فرش و گلیم و گبه استفاده نشود مگر اینکه زیر مبلمان سنگین باشد
    تا از سر خوردگی جلوگیری شود و تغییر مکان ندهد.
  3. وجود پادری برای تمیز کردن کف کفش هنگام ورود ضروریست بهتر است برای پوشش دیوار از رنگ روغنی و کاغذ دیواری استفاده کرد و در لابی های بزرگ از پوشش های چوبی و آینه کاری هم استفاده کرد که همین آینه کاری باعث زیبایی ظاهری و وسعت نور میشود.
  4. اگر لابی کوچک است برای اینکه جلوگیری شود از آسیب دیدن دیوارها بهتر است
    دیوارها سنگ شود تا مواقع اثباب کشی دیوارها آسیب نبیند.
  5. دکوراسیون داخلی لابی باید ماندگاری بالایی داشته باشد و آسیب پذیری کمی تا هزینه ها کمتر شود چراکه محل عبور و مرور است و همچنین پرده ها و مبلمان هم باید از **** باشد که قابل شستشو و با ماندگاری بالایی باشد .
    برای نورپردازی هم می توان از لوسترهای اویز ، سقفی ، آباژورها یا هالوژن های توکار استفاده کرد تا محلی دلپذیر و آرام بخشی را ایجاد کرد.
  6. قرار دادن گیاه های طبیعی و مصنوعی که باعث آرامش بصری می شود.


طراحی داخلی هتل

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: فاطمـ♡ـه و ASaLi_Nh8ay

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,055
امتیاز واکنش
26,343
امتیاز
368
سن
20
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
«طراحی دکوراسیون داخلی هتل، ایده هایی که نباید فراموش کرد!»
وقتی تصمیم می‌گیریم به سفر برویم بعد از مشخص کردن مقصد، باید به فکر محل اسکان خود باشیم. هتل‌ها یکی از گزینه‌های انتخاب محل اسکان برای مسافران هستند. هتل‌ها مکانی هستند که تسهیلات لازم مسافران را در مقصد مورد نظر آنها و یا در مسیر حرکت تامین می‌کنند. برای همه‌ی ما مهم است که هتلی که انتخاب می‌کنیم فضایی آرام و دلنشین داشته باشد.

«طراحی هتل؛ از نما تا طراحی دکوراسیون داخلی هتل»

هتل‌ها در واقع مفهومی غربی و اروپایی از همان کاروانسراهای ایرانی هستند که امروزه با توجه به افزایش گردشگری و سفر رونق زیادی پیدا کرده‌اند، در نتیجه یکی از شاخه‌های طراحی معماری و معماری داخلی در زمینه‌ی طراحی دکوراسیون داخلی هتل‌ است که باید در آن همه‌ی نیازهای مسافران در نظر گرفته شود. با توجه به درجه‌ی هتل که با ستاره مشخص می‌شود، میزان سرویس‌دهی و وجود فضاهای مختلف در آنها متفاوت است. از وجود امکانات کافی در هر اتاق، داشتن امکانات تفریحی در فضای هتل، داشتن نمای زیبا و جذاب هتل تا طراحی دکوراسیون داخلی هتل؛ همه برای جذب مسافران و ایجاد سفری به یاد ماندنی اهمیت دارد.

طراحی دکوراسیون داخلی هتل؛ سلیقه‌ی مشتریان مهم است!
در نگاه اول، معیار انتخاب یک هتل، وجود امکانات مختلف آن است. حالا شما تصور کنید می‌خواهید بین چند هتل که امکاناتی مشابه دارند و یا تعداد ستاره‌های مساوی دارند یکی را انتخاب کنید؛ اینجاست که موضوع طراحی دکوراسیون داخلی هتل اهمیت زیادی پیدا می‌کند. یک متخصص دکوراسیون داخلی باید شناخت کافی از سلیقه‌های مختلف مشتریان، نیازها و فرهنگ آنها داشته باشد تا بتواند از رنگ‌، متریال‌، مدل و سبک طراحی متناسبی برای هتل استفاده کند.
چیدمان اتاق‌های هتل در طراحی دکوراسیون داخلی هتل

مهم‌ترین قسمت در هتل، اتاق‌های آن است چرا که مسافران قرار است بیشتر زمان اقامت خود را در آن بگذراند در نتیجه مهم است که در آن احساس آرامش داشته باشند. در چیدمان وسایل اتاق‌های هتل و همچنین انتخاب سبک و رنگ وسایل باید حساسیت زیادی به خرج داده شود و نباید طراح دکوراسیون صرفا به سلیقه خود توجه کند.
همه‌ی هتل‌ها دارای اتاق‌های یک نفره، دونفره و بیشتر هستند که با توجه به درجه‌بندی‌ خود امکانات مختلفی دارند. برخی از وسایل مانند: تختخواب، میز، صندلی، سرویس بهداشتی، حمام، یخچال، چای ساز و.. جزو امکانات اصلی و ضروری اتاق هتل است. وجود امکاناتی مانند: وجود آینه قدی، سشوار، گرمایش حمام، تلفن، دسترسی به اینترنت، گاوصندوق و.. در هتل‌هایی با ستاره‌های بیشتر وجود دارد.
طراحی دکوراسیون داخلی هتل؛ جزئیات مهم هستند!

برخی از ویژگی‌های طراحی دکوراسیون داخلی اتاق هتل، شاید در نگاه اول به چشم نیاید ولی وجود آنها باعث آسایش بیشتر مسافران می‌شود.

  • با توجه به اینکه تلفن‌های همراه جزو جدانشدنی افراد هستند؛ پریزهای برق و کابل‌های شارژ در دسترس‌ترین مکان‌ها مانند: در کنار کاناپه‌ها، مبل، صندلی و تختخواب قرار بگیرند.
  • طراحی فضایی که مسافر بتواند در حالت استراحت به راحتی تلویزیون را تماشا کند، امکان آسایش بیشتر را فراهم می‌کند.
  • وجود یک مبل در نزدیکی پنجره هتل، در صورت داشتن پنجره، لازم است.
  • جعبه کمک‌های اولیه می‌تواند در بخشی از اتاق هتل جای بگیرد.
  • وجود گیاهان در طراحی دکوراسیون اتاق‌ها حس آرامش را به مسافران می‌دهد.
منبع: چیدانه


طراحی داخلی هتل

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا