- عضویت
- 12/9/20
- ارسال ها
- 204
- امتیاز واکنش
- 273
- امتیاز
- 148
- زمان حضور
- 2 روز 4 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
طراحی داخلی هتل
یکی از شاخه های تخصصی طراحی داخلی ، طراحی داخلی مکان پذیرایی و فضا های ویژه خوردن و آشامیدن است.
رستورانها ، کافه ها ، کافی شاپ ها ، بارها ، فست فودها ، سفره خانه ها و … است.
از دیگر شاخه های میهمان پذیریهاست از جمله هتل ها ، متلها ، اماکن تفریحی ، مسافرخانه ها و دیگر فضاهایی که میهمانان برای چند روز یا چند هفته در آن اقامت دارند.
اماکن اقامتی و پذیرایی بزرگ ، معمولا توسط طراحان داخلی یک دفتر به شکل هماهنگ و گروهی طراحی می شوند، طراحی این مکانها با یک مفهوم درست و اصولی توسعه طراحی آغاز می شود که هم موراد مطرح شده به وسیله مشتری و هم جوابهای احتمالی را با ایجاد یک ایده کلی که اجزای پروژه را به صورت یک کل منسجم به هم پیوند می دهد ، تبیین می کند.
طراحی فضاهای مختلف هتل
در صورتی که طراحی نادرست در موقعیت نامناسب انجام شود، حتی اگر طرح موجود به خوبی به پایان رسیده باشد.
موثر و موفق نخواهد بود. طراحی داخلی برای یک رستوران با فضاهایی نظیر آن ، شامل فضایی برای غذاخوری ، موقعیت حوزه های خدماتی و نیز فضاهای پشتیبانی و تدارکاتی می باشد.
طرح و ویژگی های مبلمانها ، جزئیات معماری ، نورپردازی و دیگر جنبه های فرعی ، هریک برای موقعیت فضای خوردن و نوشیدن مهم است .
آشپزخانه در این حوزه بسیار پیچیده و معمولا توسط متخصصین طراحی آشپزخانه هستند طراحی می شود.
طراح داخلی پاسخگوی فضایی است که مشتریان این مکانها از آنها استفاده خواهند کرد
و مسائل مربوط به رفت و آمد را با طرح آشپزخانه هماهنگ می سازد.
فضاهای اقامتی در برگیرنده امکانات کاملی است که میهمان برای یک تعطیلی کوتاه مدت ، جلسه یا همایش کاری در آنجا اقامت می کند.
برخی از طراحان ممکن است امکانات تفریحی از قبیل باشگاه های گلف ، تفرجگاه های مجهز به سونا ، استخر را در این دسته به حساب آورند زیرا بسیاری از آنها شامل شکلی از فضاهای اقامتی هستند.
طراحی داخلی هتل : اتاق ها
باید به طراحی اتاق های میهمان ، که درآمد زایی اصلی یک اقامتگاه را تشکیل می دهد ، توجه خاص و ویژه شود.
البته ، این اتاق ها باید جذاب بوده و برحسب میزان نرخ اقامت پاسخگوی انتظارات مهمانان باشد.
از آنجا که هزینه های مربوط به عملکرد های اساسی بسیار است.
طرح ریزی و جزئیات وسایل مصرفی اتاق ها در رابـ*ـطه با مسائل خدمتکاری و نیز نگهداری بسیار مهم است.
به طور مثال پارچه ظریف رویه صندلی ها در اتاق ها و در یک اقامتگاه تفریحی خانوادگی از جهت نگهداری ، دشوار و پر هزینه خواهد بود.
این نگرش و ملاحظات و موراد مشابه مربوط به دیگر فضاهای عمومی اقامتگاه اجاره ای برای کسی که حرفه ای کار می کند ، بسیار مهم و اساسی است .
یک هتل هم فضایی با کاربری های چند منظوره است نظیر مکانها و فضا های خوردن و نوشیدن ، فروشگاه های شیک و چه بسا بخش های خدماتی مانند سالهای زیبایی ، اتاق های بدنسازی ، سونا ، استخر و فضاهای بازی کودکان که همگی به عنوان فضاهای جمعی و عمومی نامیده می شوند.
یک شرکت طراحی داخلی ممکن است همانند یک دفتر گروهی دارای این مهارت باشد که تمامی این فضاها را طراحی می کند. به عبارت دیگر ، تیمی از طراحان ممکن است در پروژه حضور داشته باشند.
طراحی داخلی هتل : پذیرش
میز پذیرش هتل نمایشگر دو چیز است .
یکی پذیرش مهمانانی که می رسند و دیگری علامت مرکز اطلاعات هتل ، میز پذیرش که شامل دستگاه الکترونیکی وضعیت اتاق ها ، کارتهای هزینه مهمانان و مدیریت به کمک کامپیوتر باشد به یک محیط کاری تمام الکترونیک پیچیده ، شبیه دفاتر تجاری یا میز های رزرواسیون خطوط هوایی می نماید.
در همین راستا ، امکان پذیرش الکترونیکی اطلاعات باید به دلیل مسائل امنیتی و محرمانه هتل ، تحت رویت کمتری نگه داشته شود، ضمنا ، طراح باید در طی گرد هم آوردن کلیه تکنولژی های لازم جهت امر طراحی ، توانایی طراحی شکل مناسب مهمان پذیری را در مجموعه ترکیب میز پذیرش داشته باشد.
طراحی قسمت جلوی یک میز پذیرش می تواند شکل های مختلفی را به خود بگیرد و از مصالح متنوعی ساخته شده باشد.
یکی از شاخه های تخصصی طراحی داخلی ، طراحی داخلی مکان پذیرایی و فضا های ویژه خوردن و آشامیدن است.
رستورانها ، کافه ها ، کافی شاپ ها ، بارها ، فست فودها ، سفره خانه ها و … است.
از دیگر شاخه های میهمان پذیریهاست از جمله هتل ها ، متلها ، اماکن تفریحی ، مسافرخانه ها و دیگر فضاهایی که میهمانان برای چند روز یا چند هفته در آن اقامت دارند.
اماکن اقامتی و پذیرایی بزرگ ، معمولا توسط طراحان داخلی یک دفتر به شکل هماهنگ و گروهی طراحی می شوند، طراحی این مکانها با یک مفهوم درست و اصولی توسعه طراحی آغاز می شود که هم موراد مطرح شده به وسیله مشتری و هم جوابهای احتمالی را با ایجاد یک ایده کلی که اجزای پروژه را به صورت یک کل منسجم به هم پیوند می دهد ، تبیین می کند.
طراحی فضاهای مختلف هتل
در صورتی که طراحی نادرست در موقعیت نامناسب انجام شود، حتی اگر طرح موجود به خوبی به پایان رسیده باشد.
موثر و موفق نخواهد بود. طراحی داخلی برای یک رستوران با فضاهایی نظیر آن ، شامل فضایی برای غذاخوری ، موقعیت حوزه های خدماتی و نیز فضاهای پشتیبانی و تدارکاتی می باشد.
طرح و ویژگی های مبلمانها ، جزئیات معماری ، نورپردازی و دیگر جنبه های فرعی ، هریک برای موقعیت فضای خوردن و نوشیدن مهم است .
آشپزخانه در این حوزه بسیار پیچیده و معمولا توسط متخصصین طراحی آشپزخانه هستند طراحی می شود.
طراح داخلی پاسخگوی فضایی است که مشتریان این مکانها از آنها استفاده خواهند کرد
و مسائل مربوط به رفت و آمد را با طرح آشپزخانه هماهنگ می سازد.
فضاهای اقامتی در برگیرنده امکانات کاملی است که میهمان برای یک تعطیلی کوتاه مدت ، جلسه یا همایش کاری در آنجا اقامت می کند.
برخی از طراحان ممکن است امکانات تفریحی از قبیل باشگاه های گلف ، تفرجگاه های مجهز به سونا ، استخر را در این دسته به حساب آورند زیرا بسیاری از آنها شامل شکلی از فضاهای اقامتی هستند.
طراحی داخلی هتل : اتاق ها
باید به طراحی اتاق های میهمان ، که درآمد زایی اصلی یک اقامتگاه را تشکیل می دهد ، توجه خاص و ویژه شود.
البته ، این اتاق ها باید جذاب بوده و برحسب میزان نرخ اقامت پاسخگوی انتظارات مهمانان باشد.
از آنجا که هزینه های مربوط به عملکرد های اساسی بسیار است.
طرح ریزی و جزئیات وسایل مصرفی اتاق ها در رابـ*ـطه با مسائل خدمتکاری و نیز نگهداری بسیار مهم است.
به طور مثال پارچه ظریف رویه صندلی ها در اتاق ها و در یک اقامتگاه تفریحی خانوادگی از جهت نگهداری ، دشوار و پر هزینه خواهد بود.
این نگرش و ملاحظات و موراد مشابه مربوط به دیگر فضاهای عمومی اقامتگاه اجاره ای برای کسی که حرفه ای کار می کند ، بسیار مهم و اساسی است .
یک هتل هم فضایی با کاربری های چند منظوره است نظیر مکانها و فضا های خوردن و نوشیدن ، فروشگاه های شیک و چه بسا بخش های خدماتی مانند سالهای زیبایی ، اتاق های بدنسازی ، سونا ، استخر و فضاهای بازی کودکان که همگی به عنوان فضاهای جمعی و عمومی نامیده می شوند.
یک شرکت طراحی داخلی ممکن است همانند یک دفتر گروهی دارای این مهارت باشد که تمامی این فضاها را طراحی می کند. به عبارت دیگر ، تیمی از طراحان ممکن است در پروژه حضور داشته باشند.
طراحی داخلی هتل : پذیرش
میز پذیرش هتل نمایشگر دو چیز است .
یکی پذیرش مهمانانی که می رسند و دیگری علامت مرکز اطلاعات هتل ، میز پذیرش که شامل دستگاه الکترونیکی وضعیت اتاق ها ، کارتهای هزینه مهمانان و مدیریت به کمک کامپیوتر باشد به یک محیط کاری تمام الکترونیک پیچیده ، شبیه دفاتر تجاری یا میز های رزرواسیون خطوط هوایی می نماید.
در همین راستا ، امکان پذیرش الکترونیکی اطلاعات باید به دلیل مسائل امنیتی و محرمانه هتل ، تحت رویت کمتری نگه داشته شود، ضمنا ، طراح باید در طی گرد هم آوردن کلیه تکنولژی های لازم جهت امر طراحی ، توانایی طراحی شکل مناسب مهمان پذیری را در مجموعه ترکیب میز پذیرش داشته باشد.
طراحی قسمت جلوی یک میز پذیرش می تواند شکل های مختلفی را به خود بگیرد و از مصالح متنوعی ساخته شده باشد.
طراحی داخلی هتل
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com