خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آمین

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/9/20
ارسال ها
204
امتیاز واکنش
273
امتیاز
148
زمان حضور
2 روز 4 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
دکوراسیون داخلی تجاری و طراحی داخلی
دکوراسیون داخلی تجاری یکی از موارد مهم است که در هر ساختمانی که خرید و فروشی در آن انجام میشود باید در نظر گرفته شود.
از آنجایی که این امر اغلب بافضاهای خرده فروشی اشتباه گرفته می شود باید به این نکته توجه کرد
که تفاوت زیادی بین این دو وجود دارد. طراحان داخلی می توانند در زمینۀ فضای تجاری و خرده فروشی تخصص کسب نمایند و یا یکی از این دو را بعنوان حرفۀ اصلی خود انتخاب کنند و منحصرا در آن زمینه مشغول بکار شوند.
فضای تجاری به خدمات اشاره دارد تا به کالاها و محصولات.
بعنوان مثال یک مغازه را می توان یک فضای خرده فروشی در نظر گرفت.
فضای تجاری می تواند یک هتل، رستوران و یا حتی مطب پزشک باشد.
بر اساس نوع فضای تجاری که طراح داخلی بر روی آن کار می کند، امور می توانند دشوار و یا ساده باشند.



مراحل دکوراسیون داخلی تجاری
تصور کردن
اولین گام در فرآیند طراحی فضای تجاری این است که طراح داخلی فضای کار را مشاهدهکند.
این گام تحت عنوان “مرحلۀ تصور کردن” نیز معرفی می شود که در آن طراح داخلی با صاحب ملک در مورد برنامه های احتمالی به بحث و تبادل نظر می پردازد.
طراح در این مرحله تصور اولیه ای را در مورد ساختمان، چگونگی کارکرد وسایل و مفاهیم شخصی کسب می کند.
در نظر گرفتن نیازهای مشتری
یکی از مهمترین مواردی که طراح داخلی می تواند انجام دهد این است که با مشتری صحبت کند و ایده های مختلف را با آنها در میان بگذارد.
طراح داخلی، طرح های اولیه را بر روی کاغذ و یا با استفاده از برنامه های رایانه ای برای نمایش سه بُعدی آماده می کند.
این امر به صاحبان ملک اجازه می دهد تا دقیقا متوجه برنامه های طراح شوند و بازخورد خود به طرح را پیشنهاد دهند.
این نکته به طراح و صاحبان ملک کمک می کند تا به نقطه نظر مشترکی در این مورد برسند و نیازهای بخصوصِ مشتری نیز در نظر گرفته شود.



شرایط فضای تجاری دکوراسیون داخلی تجاری
طراح داخلی باید شرایط کنونی فضای تجاری را مشاهده کند و در نظر بگیرد.
این امر می تواند در همان روزی که کارمندان و مشتریان در فضا حضور دارند انجام شود.
اگر این فضا، فضایی جدید است که تابحال مورد استفاده نبوده است، طراح می تواند فضایی مشابه را بررسی نماید تا در مورد چگونگی عملکرد آن ایده هایی را بدست آورد.
او باید بداند دقیقا چه نوع خدماتی ارائه می شود، کارمندان در چه مکان هایی رفت و آمد می کنند، و مشتریان چگونه در فضا هستند.
طیِ این مرحله، طراح داخلی می تواند برنامۀ مناسب را مطابق با این فضا طراحی نماید.
این امر تنها زمانی اتفاق می افتد که صاحب خانه طرح نهایی را تایید کند.
برنامه ریزی برای دکوراسیون داخلی تجاری
سپس طراح داخلی باید در جستجوی موارد و خدمات بخصوص باشد تا طرح را عملی سازد.
این مرحله شامل استخدام معمار برای تخریب دیوارها، تعمیر کار برای لوله کشی، و نجار برای ساخت مبلمان می شود.
علاوه بر این، طراح باید بودجه را در نظر بگیرد و برای عملکرد مطابق با آن بودجه برنامه ریزی کند تا در طول پروژه بودجه کافی باقی بماند.


دکوراسیون و طراحی تجاری

 

آمین

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/9/20
ارسال ها
204
امتیاز واکنش
273
امتیاز
148
زمان حضور
2 روز 4 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
بودجه دکوراسیون داخلی تجاری
بودجه یکی از جنبه های کلیدی در پروژه های طراحی می باشد.
طراح داخلی در ابتدای کار به مشتری هزینه های احتمالی را اعلام می کند و مشتریان نیز خواهان این امر هستند که تا انتهای کار، طراح با همین بودجه به کار خود پایان دهد.
آنها حتی ممکن است از پرداختِ هزینه های اولیه نیز امتناع کنند و در تمامی مراحل حضور داشته باشند تا روال کار را مورد بررسی قرار دهند.
این امر تنها یکی از مواردی است که طراح داخلی باید در نظر بگیرد.

دکوراسیون داخلی تجاری چیست؟
طراحی داخلی تجاری نقشی اساسی در موفقیت یک کسب و کار ایفا می کند.
اما طراحی تجاری دقیقا چیست؟




تفاوت بین دکوراسیون داخلی تجاری و مسکونی چیست؟
در حالیکه طراحی داخلی مسکونی بر روی منازل متمرکز است، طراحی داخلی تجاری بدنبال طراحی فضاهایی برای کسب و کار می باشد.
این امر شامل هتل ها و سالن ها، رستوران ها و فضاهای خرده فروشی، ادارات، بانک ها، تئاتر، بیمارستان ها و آزمایشگاه ها، کتابخانه ها، مدارس، کلوب های محلی، اسپاها، مراکز خرید، و هر مورد مشابه دیگری می شود.
آیا این تفاوت واقعا مهم است؟ بله. منازل و مرکز های تجاری باید بصورت های متفاوتی طراحی شوند.
طراحی فضاهای مسکونی با هدفِ ایجاد فضایی گرم و صمیمی برای صاحبان آن طراحی می شود در حالیکه فضاهای تجاری باید عملکرد را افزایش دهند و در
عین حال سبک فضا را جهت درآمد بیشتر ارتقا دهند.
خواه صاحبِ این کسب و کار دارای یک هتل مجلل باشد و یا یک کسب و کار کوچک، مسئولیت طراح داخلی این است که فضا را طوری در نظر بیننده جلوه دهد که کارآمد، درآمدزا، و البته شیک باشد.
از آنجاییکه گسترۀ کار در فضاهای تجاری بزرگتر از فضاهای مسکونی است، طراحان داخلی برای طراحی فضاهای تجاری مسئولیت بیشتری را برعهده می گیرند.


طراحان دکوراسیون داخلی تجاری در واقع چه کاری را انجام می دهد؟
طراحان داخلی فضای تجاری، امنیت و کارآیی طراحی را بدون اینکه از سبک و زیبایی شناسی کار صرف نظر کنند، در اولویت قرار می دهند.
بعنوان مثال، یک هتل مجلل در صورتیکه بخواهد به حداکثر سود برسد، نیاز به فضای کافی برای پذیرایی از تعداد زیادی میهمان دارد.
طراحان داخلی مجرب، می دانند که چگونه بدون طراحی های محدود کننده کار خود را به بهترین شکل انجام دهند.
علاوه بر این، آنها باید مطمئن شوند که همه چیز در راستای ساختار فیزیکی امن و بی خطر می باشد.
آنها به شدت درگیر فرآیند بازسازی و نوسازی می باشند و از نزدیک با تولیدکنندگان و
پیمانکاران در ارتباط هستند تا تصمیمات ساختاری مهم مانند جزئیات معماری، نور،
طراحی سقف و کف، محل قرارگیری پنجره ها، و بروز رسانی های فنی را اتخاذ نمایند.
علاوه بر این، آنها گسترۀ پروژه را مشخص می کنند، طرح های اولیه و برنامه ها را رسم
می کنند، مواد مورد نیاز را انتخاب می نمایند، و وظایف مهمتر دیگری را نیز بر عهده دارند.




وقتی مرحلۀ ساخت و ساز به پایان رسید، طراحان در فرآیند طراحی، ساختار فیزیکی را به ساختاری واقعی و زنده تبدیل می کنند.
طراحان داخلی فضای تجاری سبک های مختلفی را بر اساس نیازهای کسب و کار
مورد نظر انتخاب می کنند و آنها را با طرح های رنگی، مبلمان، پارچه، دیوار، پنجره ها، آثار هنری، اکسسوری، و غیره عملی و واقعی می سازند.
یک طراح داخلی فضای تجاری باتجربه و ماهر می تواند یک کسب و کار معمولی را به یک کسب و کار بینظیر و درآمدزا تبدیل کند.
آنها پروژه ها را سریع پیگیری می کنند، جنبه های مختلف کسب و کار را بررسی می کنند
و با استفاده از توانایی درونی خود فضاهای بزرگ را طوری طراحی می کنند که مشتریان عاشق آن شوند .


دکوراسیون و طراحی تجاری

 

آمین

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/9/20
ارسال ها
204
امتیاز واکنش
273
امتیاز
148
زمان حضور
2 روز 4 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
برخی ترندهای دکوراسیون داخلی تجاری :
دکوراسیون داخلی تجاری امری چالش برانگیز می باشد.
فضا باید کارآمد، مقرون به صرفه، و در عین حال منحصر بفرد و جذاب باشد.
علاوه بر این، انتظارات دائما در حال تغییر هستند بنابراین کسب و کارها نیز باید تغییر کنند.
برای این منظور آنها از طراحان داخلی استفاده می کنند تا نیاز های مشتریان را بررسی کرده و فضا را طبق نظر آنها تغییر دهند.
خوشبختانه برخی از ترندهای جدید موجب شده مشتریان جذب این طراحی ها شوند.



1. تُن های پر رنگ برای دکوراسیون داخلی تجاری
با نمایش زیبایی ذاتی طبیعت، رنگ های پر رنگ و خنک از مُدهای سال جاری هستند.
رنگ های ذغالی و طوسی که با کمی سبز آغشته شده اند را مشاهده نمایید.
آنها را با رنگ عاجی، کهربایی، و خاکستری مایل به قهوه ای ترکیب کنید تا تعادل را حفظ نمایید.
اگر در نهایت احساس می کنید همه چیز بی روح شده است، کمی قرمز تند و یا لیمویی پر رنگ اضافه کنید.
2. مقیاس های بزرگ و طرح های هندسی
طرح های فضاهای کوچک شامل کف هتل ها یا بیمارستان ها می باشد.
این طرح ها به کسب و کارهای مختلف کمک می کند تا هویت شخصی خود را برای مشتریان به نمایش گذارند.


3. شکل ظاهری دکوراسیون داخلی تجاری بر عملکرد اولویت دارد.
در گذشته اولین عاملی که تصمیات برای خرید مبلمان دفاتر را تحت تاثیر قرار می داد هزینه بود.
اما امروزه با تمرکز و توجه بیشتر بر طرح های هندسی، مبلمان محل کار باید در عین مقرون به صرفه بودن، کارآمد نیز باشد.
منتظر ویژگی های بیشتر مانند دسته های قابل تنظیم، و پشتیِ سر برای صندلی ها و همینطور میزهای ایستاده و یا با ارتفاع بلند، در محل کار باشید.
علاوه بر این، مشتریان بدنبال کیفیت هستند و مبلمان تجاری نیز باید این ویژگی را داشته باشند و از مواد مقاوم مانند چوب های روستایی، مواد فلزی، و یا شیشه های حرارت دیده تولید شوند.
4. ترکیبات ناگهانی و عجیب در دکوراسیون داخلی تجاری
امروزه طراحان داخلی در حال گذار از تم هایی با فرمول واضح و جایگزین کردن آنها با انواع مختلف ترکیبات عجیب هستند تا فضاهای کاری را منحصر بفرد سازند.
بعنوان مثال، با افزایش استفاده از کاشی های نامتقارن برای کف که ممکن است
گاهی نیز عجیب بنظر برسد، می توان به سبک های جدید و منحصربفردی دست یافت.


5. دکوراسیون داخلی تجاری دو منظوره
در نتیجۀ تمامی این محدودیت های بودجه که وجود دارد، کسب و کارهای بدنبال راه های جدیدی برای ذخیرۀ سرمایۀ خود می باشند.
طراحان تجاری گزینه های مختلفی را ارائه می دهند که اغلب آنها طراحی هایی چند منظوره می باشند.
بعنوان مثال، پُر کردن قفسه های بایگانی با صندلی های کشویی که برای جلسات فوری و غیرمنتظره بسیار مناسب هستند.
اگرچه صندلی های سالن دسته هایی برای قرار دادن تبلت ها دارند و کارمندان برای کار کردن حتما نباید پشت میزشان بنشینند.
6. دکوراسیون داخلی تجاری سازگار با محیط زیست
با توجه به اینکه شرکت ها تحت فشار هستند تا به تعهدات اجتماعی پایبند باشند،
رغبت فراوانی به سمت استفاده از طراحی های تجاریِ سازگار و دوست دار محیط زیست نیز بوجود آمده است.
در حالیکه استفاده از شیشه عموما به معنی هدر رفت انرژی می باشد، پیشرفت های نوین در طراحی پنجره نشان می دهد.
این امر دیگر مورد تایید نیست و شیشه نیز به مرور زمان به گزینه ای در جهت سازگاری با محیط زیست تبدیل شده است.
استفاده از شیشه های فتوولتائیک را در نظر بگیرید که نسل جدیدی از با نصب آنها، سلول های خورشیدی بصورت مستقیم در سطح پنجره قرار داده می شوند. این امر موجب جذب انرژی نیز می شود.


7. همکاری نه انزوا
در دورۀ افزایش تعاملات و ارتباطات مداوم، دیگر نیازی نیست که کارمندان امروزی در
اتاق های کوچک و بدون نور مشغول بکار شوند.
در نتیجه، فضاهای تجاری در حال حرکت بسمت مشارکت بیشتر، از طراحان داخلی
می خواهند تا در محیط کارشان فضای بیشتری ایجاد کنند.
میزها با پنل های شفاف و کوتاه از هم جدا می شوند و یا حتی این تقسیم بندی ها
بکلی برداشته می شود و محیط کار بصورت دایره ایجاد می گردد تا تعاملات و انتقال دانش بیشتر شود.
البته برای بیشتر فضاهای تجاری بازسازی هایی تا این حد گسترده امکان پذیر نیست.
در عوض، تاکید بر روی ایجاد تغییرات کوچک تر مانند تغییر در دکور مبلمان و یا
رنگ آمیزی فضا می باشد که بدون صرف هزینه های زیاد تغییراتی در فضای کار ایجاد شود


دکوراسیون و طراحی تجاری

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا