خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آمین

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/9/20
ارسال ها
204
امتیاز واکنش
273
امتیاز
148
زمان حضور
2 روز 4 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
معماری رفتارگرا چیست؟
موضوع معماری رفتارگرا توصیفی درباره ی مطالعه سیستماتیک در رابـ*ـطه بین محیط فیزیکی، رفتار انسان و اقدمات طراحی محیطی برای حل مشکل در خلال معماری و برنامه ریزی شهری است. مطالعات رفتارگرایی محیطی در معماری رویکردی معاصر در رابـ*ـطه با اهداف انسانی سنتی در معماری است. دیدگاهی درباره طراحی و محیط است که ارزش ها، نیازها و ترجیحات کاربران در اولویت فرایند طراحی است. فلسفه ی طراحی معماری رفتارگرا و اهداف آن اثربخشی، تامین نیازهای انسانی و حذف عناصر استرس زاست. این سبک بر این باور است که طراحی خوب و ساختمان های مناسب در نهایت به نحوی بایستی باشد که به سمت انسانی، زنده، توانا و آزاد هدایت کند. رفتارگرایی به عنوان رویکردی روانشناسانه بر پایه ی مشاهده رفتار مردم است که درباره ی محرک ها در محیط و پاسخ های رفتاری نسبت به محرک هاست.


نمونه های معماری رفتارگرا
معماری، هنری است که ترکیبی‌از بیان، فنآوری و رضایت بخشی نیاز های انسانی است هدف از معماری ساخت مکان هایی است که مردم احساس انسان بودن، سرزنده بودن و رضایت بخشی را داشته باشند. در کلام ویترویوس، معماری هنری است که ابزار، قدرت، ظرافت، رفتار انسانی، فنآوری و زیبایی را ترکیب کرده است. نمونه های معماری رفتارگرا از آن جمله اند:
غرفه اسپاراواکس، مادرید، اسپانیا.
اسکله ی مواج، تورنتو، کانادا.
میدان مرتفع، کپنهاگ، دانمارک.
ویلا ساوای.
خانه فاورنث (خانه ی شیشه ای).


معماران معماری رفتارگرا
علوم اجتماعی به نیاز برای کسب دانش درباره ی رفتار انسانی در رابـ*ـطه با معماری،‌ برنامه ریزی شهری و علاقه مندی دانشجویان برای فعالیت در این رشته واکنش نشان داده است به نحوی که رشته هایی نظیر روانشناسی، جامعه شناسی، مردم شناسی و حتی رشته های جغرافیا واحدهایی درباره نقش محیط فیزیکی در رفتار ارایه شده است که مباحث از آن جمله اند: روانشناسی محیطی، جامعه شناسی شهر و محیطی، جغرافیایی اجتماعی یا رفتاری، مردم شناسی شهری و غیره. برخی از معماران که در زمینه معماری رفتارگرا فعالیت دارند از آن جمله اند:
میس وندرو در به کارگیری ادراک بینایی تاکید داشت.
لوکوربوزیه که بر حس بینایی تاکید داشت .
یوهانی پالاسما که بر فلسفه و روانشناسی تاکید داشت.


معماری رفتارگرا

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا