خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آمین

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/9/20
ارسال ها
204
امتیاز واکنش
273
امتیاز
148
زمان حضور
2 روز 4 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
اجزای فضای داخلی
با در نظر گرفتن مبحث زیباشناسی باید بر این حقیقت تاکید کرد تاثیر کلی فضا در
طراحی بسیار مهم تر از یک عنصر یا وسیله خاص مورد استفاده، می باشد و این نکته در
اجزای معماری نیز تصدیق پیدا می کند که در ادامه متن نیز باید در ذهن سپرد.


سقف
سقف به عنوان فضای یکپارچه ای است که گاهی توسط معماران غیرحرفه ای و حرفه ای نادیده گرفته می شود در نتیجه در فضاهایی عمومی و فضاهای اداری معمولابا توده نامتناسب نورپردازی، وسایل تهویه مطبوع و خروجی و.. روبه رو می شویم.
سقف در معماری باروک و قرن 18 مورد تاکید فراوان قرار گرفته است، ورودی زیبا در آن زمان همراه با تزییات فراوان همراه با سقف های طراحی شده با نقاشی ها و سطوح گچکاری پیچیده و تزیینات و ..می باشد.
تعداد اندکی از طراحان مدرن از امکانات طراحی که با سقف می توان پیشنهاد داد استفاده می کنند.
یکی از این فرصت ها امکان ایجاد تاثیرات بافت با چوب می باشد.
البته باید به تاثیر یک سقف گچی ساده که در یک فضای داخلی که به خوبی طراحی شده است احترام گذاشت.
گاهی از سقف سفید گچی برای انعکاس نور و به وجود آوردن فضای منسجم و آرامش بخش استفاده می شود.
در حالی که بیشتر سقف های مدرن سبک هستند، استفاده از مصالح سنگین یا رنگ های قوی می تواند با احساس کسل کننده ایجاد کند، به همین دلیل سقف سفید محبوب ترین سقف می باشد.
از نکات مهم و مورد توجه در سقف سطح بدون لکه، برجستگی،و هموار و صیقل باشد.
تنوع ارتفاع و ارتباط با مقیاس پیش از این مورد بحث قرار گرفته است،
نکته مهم در ارتباط با سقف کوتاهتر برای فضای غذاخوری می تواند بسیار خوشایند باشد و محیط صمیمی ایجاد کند اما چنانچه سقف کوتاهتر فقط بخشی از یک محیط را بپوشاند باعث آشفتگی فضا میشود.
در ساختمان های عمومی معاصر معمولا در زیر فضای داخلی آویزهای سقفی زیر دال بتنی سازه قرار می دهند.
که از این فضای خالی بین دال بتنی و آویز سقفی برای تجهیزات مکانیکی و تورفتگی که در وسایل روشنایی مورد نیاز است، استفاده می شود.



کف
معمولا کف برای فضای داخلی در دو حالت طراحی می شود:
  1. نوع اول به صورت پیوسته بخشی از اسکلت و سازه می باشد
  2. گروه دیگر بعد از تکمیل اسکلت اجرا کامل می شود.
همکاری معماران و طراحان داخلی امکان ایجاد کف های خاصی مانند تخته سنگ، موزاییک ،سنگ ، آجر، بتن و چوب را می دهد.
با اینکه در بیشتر فضاهای داخلی کف در مرحله آخر طراحی میشود و گاهی با توجه به عمر ساختمان ممکن است تغییر کند.
موزاییک و سنگ گاهی به عنوان کف سنگین ساختمان، در ساختمان های تمام شده یا تغییر کاربری داده شده، در نظر گرفته می شود.
این متریال ها به عنوان متریال های زیبا برای پوشش سطح بسیار پرهزینه می باشند.
هنگامی که کاشی های ساده در رنگ های خوب و با بافت مناسب مورد استفاده قرار می گیرند بسیار جذاب هستند اما گاهی با الگو برداری نامناسب از سنگ،آجر، موزاییک و بقیه متریال ها ساخته می شوند که نتیجه آن
محصولی است که از کیفیت نسبت به ماهیت اصلی خود می شود.


اجزای معماری داخلی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

آمین

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/9/20
ارسال ها
204
امتیاز واکنش
273
امتیاز
148
زمان حضور
2 روز 4 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
انواع کفپوش از جهت مقاومت
لینولئوم

  • پوشش های مصنوعی یا ترکیبی معمولا به عنوان طبقه های مقاوم تقسیم بندی می شوند.
    قدیمی ترین نوع لینولئوم می باشد، پوشش کف مقاومی که در اواخر قرن 20 به بازار آمد و شامل آسفالت، آزبست وینیل، لینولئوم، چوب پنبه و وینیل می باشد.
    لینولئوم که از لحاظ هزینه بین آسفالت و وینیل خالص قرار می گیرد، بسیار قوی و مناسب برای استفاد در فضاهای سنگین می باشد.
چوب پنبه
  • چوب پنبه ظاهر زیبایی دارد اما نگه داری از آن دشوار است و دوام و پایداری ندارد.
    اما بقیه موارد با مقاومت بیشتری هستند که برای پوشش کف مناسب می باشند، اقتصادی تر و با شرایط نگه داری آسان تر می باشند و میتوانند در هر ظاهری ارائه ,.داده شوند که برای سازندگان بسیار وسوسه برانگیز است و قادر به مقاومت در برابر آن نیستند.
وینیل
  • وینیل های خالص ، گران ترین کف پوش انعطاف پذیر و بسیار مقاوم هستند همچنین نگه داری آن ها بسیار آسان می باشد.
    پوشش آسفالت کمترین هزینه را دارد به همین دلیل بیشترین پوشش مقاوم کف را شامل می شود.
    کاملا شکننده و سخت می باشند.
  • پنبه نسوز وینیلی بسیار نرم تر و مقاومت بیشتری نسبت به آسفالت دارد.
    نگه داری از آن بسیار آسان تر می باشد اما هزینه بسیار بالایی دارد.
کاشی
  • کاشی های سرامیکی و کاشی های لعابدار تنها برای فضاهای مرطوب مانند حمام مناسب نیستند و برای بیشتر فضاها قابل استفاده هستند.
    برای نصب معمولا سیمان بیشتری نسبت به کف مورد نیاز است به همین دلیل استفاده از این متریال در ساختمان های موجود دشوار است.
  • کاشی لعاب دار مانند سایر مواد طبیعی دارای زیبایی طبیعی هستند و نگه داری از آن ها بسیار آسان می باشد.
چوب
  • کف پوش چوبی درصد بالایی به ویژه در پوشش های مخصوص به کف را شامل می شود.
    علاوه بر چوب بلوط در بسیاری از آپارتمان ها و خانه ها بسیاری از طرح های پارکت های پیش ساخته در انواع چوب ها و رنگ ها و سایزهای متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد.


پنل
دیوارهای پنلی برای صدها سال محبوب بوده اند و چوب طبیعی گرما و ظرافت را افزوده است.
تنها راهی که صنعتگران دوره های قبل قادر به نصب پنل های چوبی بوده اند فریم بندی یا تخته کوبی می باشد.
از آن جایی که پنل های چوبی از چوب سخت ساخته شده بود برای جلوگیری از پراکندگی
و کوچک شدن باید به ابعاد باریک شکسته می شد.
سپس نیاز به جزییات زیبا، مدولار بودن، جزییات حک شده و تناسب پنل ها بهبود بخشیده شد.
بدیهی است هزینه ساختمان سازی و روش اجرا به ندرت اجازه نمایش کیفیت مناسب
پنل ها و تزییات پر زرق و برق را ارائه می دهد و این طراحی تقلید نامناسبی در ساختمان مدرن می باشد.
پنل های چوبی و کف پوش در بسیاری از پوشش های زیبا به راحتی در دسترس هستند
و طیف گسترده ای از پوشش های زیبا و گران را برای فضاهای مهم فراهم می کنند.
از سوی دیگر از پارکتهای پیش ساخته ارزان به عنوان پوشش نهایی برای زیرزمین ،
فضاهای بازسازی شده، و فضاهای پرکاربرد در بسیاری از خانه های امریکا استفاده می شود.
استفاده از مدول های جعلی یا مدول های چاپ شده یا قالب بندی شده و تقلید
بی شماری از متریال به عنوان مثال کاغذ دیواری آجری و…نمونه هایی از تزیینات ضعیفی هستند که یک طراح خوب از آن ها اجتناب میکند.


اجزای معماری داخلی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

آمین

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/9/20
ارسال ها
204
امتیاز واکنش
273
امتیاز
148
زمان حضور
2 روز 4 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
دیوار
هر دیوار خودش به خودی خود یک متریال است و اگر به درستی استفاده شود به متریال دیگری برای پوشش آن احتیاج نیست.
ساختمان های زیبایی که از سال 1960 ساخته شده اند از بافت طبیعی بتن استفاده می کنند و از فریم و قالب بندی که از اشکال مختلف چوب تشکیل شده است، به صورت آگاهانه برای نمایش متریال استفاده می کنند.
در طول قرن 19 کپی کردن در طراحی بسیار رایج بود و بخشی از نگرانی که امروزه در نمایش متریال مطرح است شورشی علیه سنت قبلی می باشد.
در قرن بیستم به عنوان مثال دیوار داخلی آجری بسیار زیبا و مطلوب در نظر گرفت ه می شود اما بسیاری از خانه های قدیمی دارای لایه های گچ کاری و نقاشی یا کاغذ دیواری روی آجرکاری می باشد.



کاعذ دیواری
اگرچه فضای داخلی نباید یک فضای ساده بدون هیچ چیز باشد بلکه باید دیوار طبیعی باشد.
کاغذ دیواری با تزیینات زیاد در الگوهای برجسته و هیجان انگیز موجود است.
اغلب در قرن بیستم کاغذ دیواری شلوغ را بر روی یک دیوار کار می کنند به جای اینکه کل فضا توسط یک الگو احاطه شود.
بسیاری از کاغذ دیواری مانند چرم مصنوعی متریال طبیعی دارند و برای فضاهای عمومی یا هر فضایی که احتیاج به نگه داری آسان و پاکیزگی مناسب می باشد.
نوع خاصی از کاغذ دیواری توسعه یافته است که کاملا بهداشتی و قابل شستشو است.



پوشش های وینیلی
پوشش های وینیلی بسیار بادوام و قوی هستند و مخصوصا برای فضاهای مانند بیمارستان و کریدور هتل مناسب هستند.
به دلیل اینکه پوشش های وینیلی معمولا توسط معماران و طراحان داخلی طراحی می شود در سطح بالاتری برای استفاده ازخانه قرار می گیرند.
با استفاده از ساختار چندلایه بسیاری مواد پوشش دهنده دیوار وجود دارد که این مواد پوشش دهنده گرما و ویژگی صوتی مناسب و تولید بافت می کنند.
ساختار چندلایه در گذشته و اکنون به صورت عمومی به عنوان پوشانده دیوار استفاده می شود.
بودجه مشتری و قدرت تصور طراح تنها مانع برای استفاده از متریال در پوشش دیوار است بعضی از آن ها مانند سرامیک و کاشی موزاییک بسیار پرکاربرد هستند،
برخی مانند چوب پنبه دارای ویژگی صوتی عالی هستند.
به دلایل زیباشناسی یا عملکردی طراح ممکن است تصمیم به استفاده از مواد مانند چرم، فلزات، ورقه های پلاستیکی یا شیشه بگیرد.
هیچ دیواری به خودی خود نباید بدون ارتباط با کل طرح طراحی یا انتخاب شود.

پنجره و درب
در دوران معاصر پنجره و درب به عنوان عناصر دکوراتیو یا بخشی از ترکیبات متقارن طراحی نمی شود و کاملا به عنوان عنصر عملکردی بیان می شود.
پنجره ها
اگر پنجره با دقت نسبت به نور، تهویه ،جریان هوا و دید جانمایی و طراحی شود، نیازی به تزییات غیرضروری است.
یک وسیله ساده مانند سایه بان نور و حریم خصوصی را کنترل میکند.
بیشتر ساختمان ها اگر به تزیینات و اصلاحات پنجره دارند به دلیل اینکه توجه به جانمایی پنجره توسط سازندگان صورت نگرفته است.
بیشترین تزییناتی که استفاده می شود پرده و پارچه بافی می باشد.
اگرچه تفاوت و تمایز بین پرده و پارچه بافی مشخص نیست.
پارچه بافی شامل تزیینات بیشتر و خطوط بیشتر و مزین شده با پارچه می باشد.
پرده از سوی دیگر سبک تر، عملکردی تر و تزیینات کمتری را شامل می شود.
اغلب از متریال سبک استفاده می کنند که حریم خصوصی و ورود نور را کنترل می کند،
پرده به صورت جزیی بر تابش و درخشندگی نور و محرمیت فضا تاثیر دارد.
کنترل کامل یا محرمیت معمولا توسط سایه بان و پره ها عمودی و پرده ها انجام می شود.
سایه بان پنجره بدون قاب بندی و حاشیه های پرتزیین بهترین وسیله برای کنترل موارد ذکر شده می باشد.
از سال 1960 طراحان تلاش کردند عملکرد پنجره ها را محدود کنند اگر پرده ها و سایه بان ها به دلایل عملکردی و زیباشناختی مناسب نباشد،
گچ بری های گرد و کوچک یا پانل های کشویی بسیار موثر می باشد.
ملاحضات ضروری برای پنجره ها باید بر پایه نیازهای عملکردی و زیباشناختی باشد.
اگر یک اعضای معماری به صورت مسنجم عمل کند جزییات پنجره و درب ها به ندرت تاثیر می گذارد.
دیتیل های کم در ساختمان های اداری یا آپارتمان ها معمولا به وسیله پرده ساده پوشیده می شود.
دیوار به دیوار، کف تا سقف، دیواربا پنجره راه های نمایش دادن جزییات هستند.
درب ها
درب ها باید به دقت در ارتباط با نوسان مکان و نیاز عملکردی، ارتفاع، رنگ، متریال، بافت سطح دیوار مجاور یا سایر عناصر طراحی جانمایی شوند.
بیشتر درب هایی که در قرن بیستم استفاده می شود درهای هم سطحی هستند که از سطوح غیرقابل شکستنی از چوب یا فلز را دارند.
حتی در جاهایی که از شیشه استفاده شده است معمولاحداکثر سطح شیشه ای را با فریم ها و قالب ها باز می کنند.
گاهی اوقات درب های ورودی در فضاهای مهم طراحی شده یا تزیین شده است اما معمولا تاکید بر جزییات است نسبت به سطح های تزیینی.


اجزای معماری داخلی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

آمین

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/9/20
ارسال ها
204
امتیاز واکنش
273
امتیاز
148
زمان حضور
2 روز 4 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
جزئیات مربوط به اجزای فضاهای داخلی
جزییات مربوط به اجزا یکی از مهم ترین عوامل طراحی داخلی می باشد.
تمام اجزا معماری باید به صورت جزیی طراحی شود، جزییات کم طراحی را ناکارآمد نشان می دهد.
همنشینی متریال ها در کنار یکدیگر، نحوه اتصال اجزا، نحوه نمایش متریال ها، پله و رمپ از اجزا بسیار مهم در معماری هستند که تاثیر بسیاری چه در فضاهایی نظیر انباری، خانه و فضاهای عمومی دارند.
از زمانی که ویژگی ساختاری فرم های عمودی را در فضا نشان می دهند اغلب به ویژگی غالب در فضاهای داخلی تبدیل شده است، برای مثال موقعیت پله در لابی هتل بسیار برجسته می باشد.
با این حال طراحی پله به طرز شگفت انگیزی محدود شده است.
ارتفاع و خیز پله و ارتباط آن با کف پله ثابت است و تغییرات عمودی عموما بسیار محدود است.
مسائل جزیی شامل مواردی نظیر اینکه آیا پله باز یا محصور است؟
از نظر فرم، تندیس گونه است یا به صورت پویا ( نتیجه استفاده از کف پله بدون خیز) می باشد، متریال پله چوب، سنگ یا فلز معرفی است یا توسط فرش پوشیده می شود.
بسیاری از جزییات، چهره واقعی طراحان را به نمایش می گذارد و بر خلاف پنجره های تولید شده، سویچ های سبک و یا اتصالات لوله کشی ، طراحان را قادر می سازد تا به صورت کاملا شخصی و خلاقانه طراحی کنند.
اجزایی مانند سیستم گرمایشی، لوله های برق، سویچ ها و اتصالات تلفن هیچ انتخابی را به جز انتخاب محدود میان محصولات تولید شده و بهترین مکان در فضا، به طراح ارائه نمی دهد.


نصب و راه اندازی اتصالات
با قرارگیری محصولات بر روی دیوارها یا هر سطح دیگری تا سقف، الگویی ایجاد
می شود، دیوار ممکن است شامل درب، پنجره ،سیستم های برقی، وسایل تهویه مطبوع و گرمایش باشد.
این وظیفه یک طراح است که با طراحی، سازمان دهی و یا از بین بردن و ارائه جزییات با تمام این اجزا برخورد کند.
اغلب اجزای وسیع تری نظیر رادیاتورها را می توان از طریق ساختن یک واحد مجزا به دیوار متصل کرد.
رادیاتور یا دستگاه تهویه مطبوع در محوطه های دقیقی نصب می شوند که ممکن است.
تمام طول پنجره را احاطه کند در عین حال یک سطح اضافی زیر لبه پنجره تولید کند.
با توجه به موقعیت یک محفظه ممکن است که حاوی عناصر قفسه یا ذخیره سازی باشد، بنابراین از فضای کافی برای واحدهای گرمایی باید استفاده کرد.


در فضاهای بزرگ غیرمسکونی اجزا مکانیکی معمولا بزرگ هستند برای مثال نصب و راه اندازی تلفن مورد نیاز در یک دفتر برای چند صد نفر به یک فضای بسیار بزرگ و نصب پیچیده لوله و عناصر دیگر که بر اجزای طراحی داخلی تاثیر می گذارند.
تهویه مطبوع یا واحد گرمایشی برای یک فروشگاه ساده ممکن است نسبتا بزرگ باشد و طراح نیز با تخصیص فضای مناسب و عملکرد مکانیکی این تجهیزات در ارتباط است.
تمام تجهیزات مکانیکی برای ساختمان ها توسط متخصصان مشخص شده اما یک طراح داخلی باید دانش و فهم اولیه برای هماهنگ کردن تخصص های مختلف را داشته باشد.
بسیاری از لوله ها، دودکش ها، دریچه ها که در سیستم لوله کشی قرار می گیرند.
معمولا در معرض دید در فضا نیستند اما نگرانی های واقعی یک طراح محسوب می شود.
تمام اجزا معماری که در طراحی دیده می شوند و جزییات دارند یا پنهان شده اند و.. آن ها نیز در طراحی مرتبط هستند.


اجزای معماری داخلی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

آمین

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/9/20
ارسال ها
204
امتیاز واکنش
273
امتیاز
148
زمان حضور
2 روز 4 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
مبلمان و لوازم جانبی
مبلمان مهم ترین جنبه طراحی فضای داخلی می باشد و بخش مهمی از طراحی به صورت حرفه ای است.
زیرا که شخصی ترین و صمیمی ترین محصول انسانی در ساختمان است.
علاوه بر آن کاملا شخصی است زیرا میتواند از خانه ای به خانه ی دیگر، از یک شخص و نسل به نسل دیگر منتقل شود به همین دلیل معمولا مبلمان از نظر حس فضایی ارزشمند است.
لوازم جانبی بسیار شخصی تر از مبلمان می باشند اما تاثیر کمتری بر فضای داخلی می گذارند زیرا طبیعت آنها نسبت به مبلمان کوچکتر است.
تقریبا هر چیزی که مردم می توانند مالک آن باشند یا جمع آوری کنند لوازم جانبی نامیده می شود از جمله اجزای کاربردی و اجناس تزیینی مانند چینی ،شیشه و سرامیک.

طراحی مبلمان از گذشته تا به امروز
با وجود اینکه در مصر باستان از مبلمان بسیار پیچیده استفاده شده بود اما استفاده از مبلمان در قرون وسطی نادر بود و تنها در دوران رنسانس و در غرب قابل توجه بود.
در بیشتر دوره های پس از آن ، معماری و مبلمان سبک های طراحی داخلی به طور هماهنگی نزدیک هستند.
پیشگامان طراحی و معماری قرن بیستم مانند میس وندروهه، لوکوربوزیه ،مارسل بلور قادر به یافتن مبلمان مناسب معاصر در دهه1930،1929 نبودند.
آن ها بسیاری از مبلمان خود را طراحی کرده اند برخی از آن ها که کلاسیک های مدرن هستند هنوز بسیار مورد تقاضا می باشند.
مبلمان مدرن طراحی شده در کشورهای اسکاندیناوی در قرن بیستم از سنت های پیشرفته ساخت و طراحی در این کشور به وجود آمده است.
آغاز واقعی طراحی مبلمان مدرن در ایالات متحده تنها پس از جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد و بسیاری از آن ها در ابتدا برای استفاده غیرقانونی بودند.
چارلز ایمز،جورج نلسون و ..از طراحان برجسته امریکایی هستند که پیشگام طراحی و ساخت مبلمان هستند.
مبلمان عمدتا از طریق استفاده در فضاهای عمومی یا کارگاهی به عموم مردم معرفی می شد.
بخش بزرگی از تولیدکنندگان مبلمان هنوز با طراحی هیچ مبلمانی تحت تاثیر قرار
نگرفته اند، مبلمانی که تولید می کنند به مدیترانه ای یا ایتالیایی نامیده می شود و هنوز در معرض دید عموم قرار می گیرند.
معیارهای مهم که در طراحی مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد، کارکرد، راحتی،
دوام همراه با ملاحضات زیباشناسی می باشد.


انتخاب صحیح مبلمان
معماران و طراحان داخلی اغلب ترجیح می دهند که در هر جایی که ممکن است مبلمان را بسازند و در دوران معاصر در واقع برخی از بهترین فضاهای داخلی دارای مبلمان متحرک کوچک می باشند.
یک فضای داخلی بدون مبلمان و لوازم جانبی احتمالا ناخوشایند به نظر می رسد.
حس شخص از طریق انتخاب مبلمان مناسب و لوازم جانبی بسیار مهم است.
می توان از مجموعه وسیعی از اشیا تزیینی یا گیاهان به عنوان لوازم جانبی مورد استفاده در فضای خانه، اداری یا عمومی بخشی از ترکیب کلی فضا می باشند بنابراین باید با دقت انتخاب شوند.


اجزای معماری داخلی

 

آمین

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/9/20
ارسال ها
204
امتیاز واکنش
273
امتیاز
148
زمان حضور
2 روز 4 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
دو نوع نورپردازی در فضای داخلی مدرن استفاده می شود:
  1. لامپ رشته ای
  2. فلورسنت.
این حالت تا حدودی قرمزتر از نور روز می باشد، اما شامل تمام طیف رنگی است.
از آنجایی که نور فلورسنت دارای طیف ناهمواری است رنگ ها به نظر تحریف شده می رسد، مخلوطی از نور رشته ای و فلورسنت اغلب بهترین انتخاب برای رسیدن رنگ دقیق می باشد.
بعضی از لامپ های فلورسنت امروز بسیار به نور روز شبیه می باشند و تولیدکنندگان همچنان به بهبود کیفیت لامپ های موجود می پردازند.
هر دو نوع نور می تواند در روشنایی مستقیم و غیرمستقیم در فضای داخلی و یا ترکیب این روش های شاخته شده و به عنوان نیمه مستقیم و یا نیمه غیر مستقیم استفاده شود.


طراحی نورپردازی
طراحان و معماران تلاش می کنند که تا حد ممکن در فضا نورپردازی تولید کنند، روشنایی پایدار و نورپردازی معماری می تواند بسیار کارآمدتر از لامپ های قابل حمل باشد.
یک طراح نورپردازی خوب باید انواع مختلفی از نقاط روشن،سایه هاو چراغ های با تاکید برای جلوگیری از خیرگی ایجاد کرد.
یک سیستم روشنایی کلی مانند یک سقف درخششان می تواند بسیار کارآمد باشد اما فاقد شخصیت و جذابیت می باشد.
اکثر فضاهای داخلی نیاز به انعطاف پذیری خاصی برای عملکردهای مختلف در فضا و زمان های مختلف و روز و شب را دارند.
در محیط های خاص مانند فروشگاه ها و مغازه ها نورپردازی به عنوان یک نمایشگر و ابزار فروش و در فضاهای جشن مانند سالن های نمایش و تئاتر کیفیت نور می تواند.
درخشان و موثرتر از هر جز دیگری از طراحی را داشته باشد.
برخی از تولیدات بدون تنظیمات رسمی صورت می گیرد اما تغییر حالت و تنظیم می تواند توسط نور کنترل شده پیشنهاد شود.
بیشترین تاسیسات در فضاهای داخلی به لامپ های قابل حمل یا ثابت (سقف و دیوار نصب شده) بستگی دارد.
طراحی لامپ ها به ویژه لامپ های روی میز برای خانه ها به صورت چندگانه سبب ایجاد طرح های نامناسب و اندکی طرح خوب شده است.
بسیاری از لامپ های آویز به طور مشابه در طراحی ظریف هستند اما سایه به عنوان یک منتشرکننده عالی نور در برابر درخشندگی است.
بعضی از لامپ ها و سایه ها برای عملکرد خاص طراحی شده اند و بقیه موارد برای روشنایی عمومی استفاده می شوند.



پارچه
سه جنبه اساسی که کیفیت و ظاهر پارچه بر اساس آن تعیین می شود شامل:
  1. تار و پود
  2. بافت
  3. الگو.
انواع پارچه
  • پارچه به صورت طبیعی تا توسط انسان بافته می شود، الیاف های مهم طبیعی از پنبه،پشم، پارچه کتانی و ابریشم تشکیل شده اند.
  • ابریشم از ظریف ترین و مطلوبترین الیاف طبیعی است که در مقابل نور طبیعی و گرما ایستادگی خوبی ندارند و نیاز بیشتری نسبت به سایر الیاف به مراقبت دارند.
  • پشم ماننند ابریشم یک الیاف حیوانی است که با توجه به تارهای آن می توان آن را به پارچه بسیار محکم و زیبایی تبدیل کرد و به همین دلیل در معماری داخلی معاصر بسیار مورد تقاضا و محبوب می باشد.
  • پنبه و کتان هر دو از فیبر گیاهی ساخته شده اند و بسیار محک و انعطاف پذیر هستند.
    با این حال نخل و نخ کشیده به اندازه پشم و یا سایر الیاف مصنوعی محکم نیستند و تمایل دارند که به سمت داخل محدود شوند.
  • الیاف مصنوعی در 20تحت نام های تجاری فراوان هستند و در ترکیبات جدید به طور مداوم توسعه می بایند.
    بعضی از خانواده های اصلی الیاف مصنوعی عبارتند از: الیاف شیشه ای، اکرلیک،نایلون و پلی استرو…
    ترکیبات شیمیایی در فرآیندهای مورد استفاده در تولید الیاف ساخته شده انواع خاصی از کیفیت را امکان پذیر می سازند.
    برخی کشش و استحکام را افزایش می دهند، برخی مقاومت در برابر آتش ،لکه ،کپک، خورشید ، سایش، مقاومت در برابر رطوبت و عوامل ارگانیک و… ارائه می دهند.
  • بسیاری از پارچه ها ترکیبی از چند الیاف هستند، که در جهت بهبودسازی ظاهر و کیفیت بافته می شوند.
یکی دیگر از عوامل انتخاب پارچه مناسب لمس پارچه با دست است، برخی از پارچه ها ساخته شده از الیاف، نسبت به ابریشم در تماس با دست بسیار ناخوشایند هستند.
بافندگی یک هنر باستانی است و تفاوت بین کارگاه های بافندگی اولیه و دستگاه های قدرتمند امروز وجود ندارد.


اجزای معماری داخلی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

آمین

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/9/20
ارسال ها
204
امتیاز واکنش
273
امتیاز
148
زمان حضور
2 روز 4 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
سه مورد رایج در بافندگی عبارتند از :
  1. بافت های ساده که شامل بافت های سبدی شکل هستند
  2. بافندگی شناور که شامل طناب و ساتن
  3. توده های انبوه که شامل پارچه های بریده شده و برش نخورده میشود.
تکنیک های بافندگی که اهمیت کمتری در طراحی داخلی دارند عبارتند از:
  • بافندگی
  • پیچش
  • شکل گیری
  • نمد مالی



الگوی پارچه
الگوی پارچه به ویژه در شرایط معاصر اغلب الگویی طبیعی است، که توسط بافت پارچه حاصل می شود.
هرچند الگوهای نیز با چاپ به وجود می آیند.
در قوانین نساجی سنتی اشاره به الگو معمولا به معنای یک سبک تاریخی می باشد.
و تاریخچه منسوجات از الگوهای اولیه مصری و شرقی تا حال حاضر است.
هر دوره الگوهای مد روز و محبوب را توسعه داده است به عنوان مثال طرح های نساجی
معاصر معمولا انتزاعی یا هندسی هستند، اما الگوهای گل و گیاه بزرگ نیز در قرن بیستم محبوب بودند.
رنگ یکی از جنبه های مهم پارچه در طراحی فضای داخلی می باشد، و رنگ های رنگی را می توان به الیاف غیرقابل استفاده نخ ریسی یا پارچه های بافته شده اضافه کرد.
و پایداری رنگ نگرانی عمده طراحان می باشد زیرا پارچه های محو شده چهره فضا را کسل کننده نشان می دهند.


عناصر طبیعی
هیچ ساخته دست بشری به اندازه عناصر طبیعی داخل طبیعت زیبا نیست.
در نتیجه کار بسیار پسندیده ای خواهد بود اگر از عناصر طبیعی در طراحی های داخلی نیز استفاده شود.
به رغم زیبایی آنها، نمی توان به طور خودسرانه یک گیاه، درخت، سنگ یا آب را به طراحی داخل معرفی کرد.
بیشترین دقت باید برای موقعیت، آب و هوا و ارتباط آن با فضای بیرون به کار رود.
دقت به آب و هوا، نوع گیاه، گل و یا درختی را که با موفقیت رشد خواهد کرد مشخص می کند.
زیباترین گیاه در شرایط بد آب و هوایی طاقت نخواهد آورد و درخت در حال مرگ هم هیچ مزیتی برای زیبایی ندارد.
محل و جهت گیری فضای داخلی به بیرونی یکی از فاکتورهای مهمی برای معرفی عنصر طبیعت است.
در شرایط آب و هوایی گرم، می توان به آرامی فضای داخلی را به بیرونی تغییر داد که استفاده از گیاهان طبیعی، زیبایی به خصوصی به این روند خواهد داد.
در شرایط آب و هوایی سرد، یک دیوار یا مانعی فضای داخلی را با بیرونی مجزا می کند و این انتقال می تواند به صورت بصری شکل گیرد.



تعداد زیادی دستگاه های ساده وجود دارد که می توان گیاه ها و گل های ظریف را تحت شرایط کنترل شده زنده نگه داشت.
گلخانه ها در هر اندازه ای، از یک پنجره کوچک تا یک اتاق، می توانند چهره زیبایی ایجاد کنند اما توجه به این نکته الزامی است که شرایط نگهداری آن ها باید در نظر گرفته شود.
اندازه گیاه یا درختچه نیز باید مورد توجه قرار گیرد به عنوان مثال یک درخت بزرگ در فضای داخلی می تواند زیبایی محصورکننده ای به فضاهای کوچک دهد.
تعداد بالای گیاه یا درخت می تواند بر فضا غلبه کند مگر اینکه فضا از قبل برای گلخانه در نظر گرفته شده باشد.



عناصر طبیعی غیر از گیاهان
عناصر طبیعی غیر از گیاهان و گل ها می تواند در طراحی فضای داخلی استفاده شوند.
از این قبیل می توان به آب، سنگ ها، سنگ ریزه ها و یا محیطی با خاک طبیعی اشاره کرد.
برای فضاهای بزرگ، معمولا ساختمان های عمومی، استخر ها یا مناطق حاوی آب می توانند بسیار زیبا و هیجان انگیز باشند.
در برخی از مناطق زیبای داخلی می توان از آب های گردان یا آبشارهای کوچک استفاده کرد.
گاهی مواقع یک منطقه کوچک از سنگ ریزه ها یا چند گیاه با دقت انتخاب شده، یک زیبایی بی نظیری به طراحی داخل می دهد.
حتی مجموعه ای از سنگ ها، مواد معدنی، چشمه های دریایی و دیگر عناصر طبیعی باعث لمس طبیعت می شود که می تواند طراحی داخلی را زنده کند.


اجزای معماری داخلی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا