خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آمین

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/9/20
ارسال ها
204
امتیاز واکنش
273
امتیاز
148
زمان حضور
2 روز 4 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
طراحی دکوراسیون مغازه
نکاتی در طراحی دکوراسیون مغازه:
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که مغازه هایی با اجناس مشابه چرا فروش متفاوتی دارند؟
یکی از عوامل موثر در این مساله اين است که صاحب یک از این دو مغازه با نکاتی در مورد طراحی دکوراسیون مغازه آشناتر است.
در اين مقاله تلاش خواهیم کرد تا چند نکته کلیدی و مهم در رابـ*ـطه با طراحی دکوراسیون مغازه را با یکدیگر مرور کنیم.
مهم‌ترین نکته‌ای که در طراحی دکوراسیون مغازه بايد مدنظر داشته باشید، توجه به جزئیات طراحی است؛
اينکه اجناس چگونه چیده شوند که مشتری را جذب کنند
و برای اینکه مشتری زمان بیشتری را در مغازه بماند ، ترکیب اجناس چگونه باشد ؟



نقش ویترین در طراحی دکوراسیون مغازه
ویترین همان عاملی است که تعیین می‌کند مشتری به داخل مغازه شما خواهد آمد يا خیر.
مشتریان بر اساس اجناسی که در پشت ویترین می‌بینند،
درباره پسندیدن يا نپسندیدن کل اجناس مغازه شما تصميم خواهند گرفت.
پس بهتر است همیشه نسبت به سلیقه عمومی و آن چه که مشتریان به دنبال آنها هستند آگاهی داشته باشيد.
بعضی وقت ها طراحی يک دکور زيبا و چشمگیر برای ویترین
تأثیر بیشتری در جذب مشتری نسبت به دکور داخلی خود مغازه دارد.



طراحی ورودی در دکوراسیون مغازه
اولین قسمتی است که مشتری با آن مواجه می شود و در آن قدم می گذارد .
در واقع این قسمت از 5 تا 15 قدم اول مغازه ی شماست که بسته به فضای مغازه اندازه آن مشخص می شود.
در واقع ورودی ، اولین برخورد مشتری با محیط مغازه است.
  • استفاده از لامپ و نوزپردازی مناسب
  • رنگ
  • صفحه نمایش nv تبلیغات کار
    باعث می شود ذهنیتی اعم از با ارزش بودن و گران بودن مغازه در ذهن مشتری ایجاد کند.
    از آنجا که این قسمت محل عبور مشتریان است باید سعی شود که آن ها وارد مغازه شده و آن ها را از دست ندهید.


دکوراسیون مغازه

 

آمین

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/9/20
ارسال ها
204
امتیاز واکنش
273
امتیاز
148
زمان حضور
2 روز 4 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
تاثیر چیدمان محصولات در دکوراسیون مغازه
باید سعی شود محصولات پرفروش تر و جذاب تر ، بیشتر در معرض دید مشتری قرار گیرند
و محصولاتی که مشتری کمتری دارند در قفسه های پایین تر قرار گیرند.
چراکه نحوه چیدمان محصولات هم در طراحی دکوراسیون مغازه از اهمیت خاصی برخوردار است
همچنین دسته بندی مناسب محصولات در دکوراسیون مغازه نه تنها تأثیر زیادی در فروش بیشتر دارد
بلکه به مشتری کمک می کند تا به راحتی بتواند محصول مورد نظر خود را در فروشگاه شما بیابد.




توجه به طراحی قسمت راست در دکوراسیون مغازه
بر اساس تحقیق که در بین مغازه داران و خرده فروشان انجام شده است؛
90 درصد مشتریان زمان که وارد یک مغازه می شوند به صورت ناخودآگاه ابتدا به سمت راست مغازه نگاه می کنند.
به همین دلیل ، اغلب به آن “دیوار قدرت “می گویند. زیرا بالاترین تأثیر را در برداشت اول بر روی مشتری می گذارد .
بنابراین باید به آن توجه زیادی شود.
اجناسی که در اين سمت قرار دارند و اولین نگاه‌های مشتری به آنها می‌افتد
تأثیر قابل‌توجهی روی دید کلی مشتری نسبت به مغازه و دکوراسیون مغازه خواهد داشت.
پس بايد اجناسی روی اين دیوار قرار گیرند که بتوانند مشتری را جذب کنند؛
برای مثال: اجناس جدید يا خيلی خاص يا اجناسی که تقاضای بالایی برای آنها وجود دارد را می‌توان روی این دیوار قرار داد.




طراحی مسیر حرکت مشتری
مسیر حرکت مشتری بسته به طرح کلی دکوراسیون مغازه متفاوت خواهد بود.
کاری که شما باید انجام دهید این است که مسیر حرکت مشتری را با طراحی دکوراسیون مغازه تنظیم کنید.
پس از اینکه متوجه شدید مشتری شما به کدام سمت تمایل دارد، باید مسیری را برای هدایت مشتری به سمت بازدید سایر اجناس فراهم کنيد.
مسیر را طوری طراحی کنيد که محصولات شما به بیشترین حد ممکن در معرض دید مشتریان قرار گیرند.
اين کار احتمال خرید را افزایش میدهد .
هیچ روش قاطعی برای ایجاد مسیر وجود ندارد
و متناسب با مساحت و نقشه مغازه می‌توان مسیرهای متعددی را ارائه کرد.
به عنوان مثال میتوان :
  • از مسیرهای دورانی به سمت راست استفاده کرد.
  • مغازه را به چند قسمت تقسیم کنید و هر بخش را با رنگ يا اجناسی خاص مشخص می‌کنند.
نکته حائز اهميت اين است که دکوراسیون مغازه بايد طوری باشد که مشتری کل مسير را طی کند.
يکى از ترفندها اين است که در پايان مسير، کالايی خاص و جذاب قرار داده شود
تا مشتری را برای طی کردن کل مسير تشويق کند.


دکوراسیون مغازه

 

آمین

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/9/20
ارسال ها
204
امتیاز واکنش
273
امتیاز
148
زمان حضور
2 روز 4 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
مشتری در مغازه مبلغ را مستقیما یا از طریق دستگاه کارت خوان پرداخت می کند.
بنابراین بخش صندوق باید حساب شده طراحی گردد و یک نقطه توقف خوب و هدفمند باشد.
بنابراین با توجه به اینکه اکثر مشتری ها ابتدا به سمت راست مغازه برای دیدن تمایل دارند.
بهترین قسمت انتخابی برای پرداخت هزینه اجناس جلوی مغازه و سمت چپ می باشد.
این کار ذهنیتی در مشتری ایجاد می کند که اگر از قسمت چپ دیدن نکرده باشد
بتواند مجدد آنجا را نیز برای مشاهده انتخاب کند .



محصولات مهم را در فضاهای استراتژيک قرار دهید
  • هنگامی که محصولات را طبق اصولی که یاد گرفتید چیدمان کردید ،
    قطعا دوست دارید تا نظر خریدار را جلب کند
    نه اینکه از آنها رد شده و به بخش بعدی برود.
    یکی از کارهایی که در این زمینه می‌توان انجام داد،
    استفاده از علامت‌ها یا تابلوهای فصلی است که به‌ اصطلاح نوعی «سرعت‌گیر» محسوب می‌شوند و مشتری را به بررسی بیشتر تشویق می‌کنند.
  • روش دیگری که در این رابـ*ـطه وجود دارد این است که محصولاتی در وسط راهروها قرار داده شود؛
    بدین ترتیب وقتی مشتری به این کالاها می‌رسد
    با خود فکر می‌کند که به آنها نیاز دارد یا خیر و احتمال خرید بالا می‌رود.
    معمولاً در اطراف این کالاها، اجناس مرتبط با آن قرار می‌گیرند تا احتمال فروش بالاتر رود.
    همچنین توصیه می‌شود که هر هفته یا به‌طور منظم بخشی از چیدمان تغییر کند
    تا برای مشتریان تکراری نشود.
  • نکته آخر اینکه :
    می‌توان محصولات پرطرفدار را در قفسه‌های میانی که در سطح چشم قرار دارند گذاشت
    و سایر محصولات را در قفسه‌های بالاتر یا پایین‌تر جای داد.


برای دکوراسیون مغازه متفاوت راحت بودن مشتری را در اولویت قرار دهید
  • تحقیقات نشان داده است که افراد، به‌ویژه خانم‌ها،
    راهروهای شلوغ و برخورد با دیگران در اين راهرو را دوست ندارند.
    پس بايد اطمینان حاصل کرد که فضای کافی برای مشتریان در بین راهروها وجود داشته باشد
    تا از بروز مشکل فوق جلوگيری شود.
    اگر فروشگاهی بزرگ داريد، حتی می‌توانید صندلی‌هایی را در برخی نقاط قرار دهيد
    که مشتری بتواند به استراحت پرداخته و درنتیجه مدت بيشتری را در آنجا بماند.
    در ضمن صندلی‌ها بايد طوری قرار گیرند که مشتری همچنان بتواند کالاها را ببیند و به خرید آنها فکر کند
    طراحی دکوراسیون مغازه و فروشگاه فرآیندی دنباله‌دار است.

  • هر فردی سلیقه خاص خود را دارد و نمی‌توان قالب خاصی را برای طراحی دکوراسیون مغازه‌ها ارائه داد.
    کاری که می‌توان کرد اين است که مشتری‌ها را بیشتر بشناسید
    تا متوجه شوید به چه چیزهایی علاقه دارند و از چه چیزهایی خوششان نمی‌آید،
    الگوی حرکتی و رفتار آنها را زیر ذره‌بین قرار دهید
    و به توجه به آنها چیدمان‌های مختلفی را طراحی کرده و بهینه‌ترین آنها را انتخاب کنيد.


دکوراسیون مغازه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا