خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Niuosha.dkw

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/9/20
ارسال ها
386
امتیاز واکنش
3,432
امتیاز
228
محل سکونت
شهر کتاب
زمان حضور
23 روز 3 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱- گوزن شمالی ایرلندی (Irish Elk)


گوزن شمالی ایرلندی یا گوزن ایرلندی غول پیکر، یکی از بزرگترین گوزن‌هایی بوده که تاکنون روی کره زمین زیسته است. این حیوان در دوره پلیستوسن و حدود ۴۰۰ هزار سال پیش تکامل یافته و حدود ۵ هزار سال پیش نیز منقرض شده است. این گوزن ۲ متر و ۱۰ سانت قد داشته است. گوزن ایرلندی همچنین دارای شاخ‌های بزرگی هر یک به طول ۳.۶ متر روی شانه هایش بوده که وزن آن‌ها به ۴۰ کیلوگرم نیز می‌رسید.

اصلی‌ترین دلیل انقراض این حیوان احتمالا شکار شدن توسط انسان‌ها (برای به دست آوردن شاخ ها) و یا کمبود مواد معدنی خاص مورد نیازشان بوده است.

ماموت ها
اگر انیمیشن عصر یخبندان را دیده باشید، بدون تردید با ماموت‌های پشمالوکه یکی از جالب‌ترین حیوانات منقرض شده ماقبل تاریخ هستند، آشنا شده‌اید. ماموت‌ها در عصر یخبندان و در بخش‌های شمالی کره زمین وجود داشته‌اند. این حیوانات دارای لایه قطوری از موی قهوه‌ای بودند تا آن‌ها را در برابر سرمای هوا محافظت کند. علاوه بر این، ماموت‌ها دارای عاج‌های بزرگ و منحنی شکلی نیز بودند که به آن‌ها در زمان دفاع از خود و کندن زمین کمک می‌کرد.

ماموت‌ها بسیار بزرگ بوده‌اند؛ به گونه‌ای که قد آن‌ها به ۲.۴ متر و وزنشان به ۸ هزار کیلوگرم می‌رسید. این گونه از حیوانات نهایتا حدود ۱۷۰۰ سال پیش از میلاد مسیح و احتمالا به دلیل شکار شدن توسط انسان‌ها از بین رفته‌اند.

چاقو دندان ها
چاقو دندان یکی دیگر از حیوانات منقرض شده‌ای است که حدود ۱.۶ میلیون سال پیش روی کره زمین زندگی می‌کرده و حدود ۱۱ هزار سال پیش نیز منقرض شده است. این حیوان نیز همچون ماموت در عصر یخ بندان حضور داشته است. این حیوان که شبیه به گربه/ببر است، از نظر رفتاری هیچ ارتباطی با گونه‌های محتلف گربه‌ها و یا ببر‌ها ندارد.

چاقو دندان‌ها شکارچی‌هایی وحشی بوده‌اند که دو دندان به طول ۱۷ سانتی متر داشتند. انقراض این گونه احتمالا با انقراض گیاهخواران غول پیکری مرتبط است که با گونه‌های کوچکتری همچون گوزن‌ها جایگزین شده‌اند

دنکل استخوان ها

دانکل استخوان گونه‌ای از حیوانات منقرض شده قوی، سریع و مشتاق برای بلعیدن هرچیزی بر سر راه خود بوده که حدود ۳۶۰ میلیون سال پیش روی کره زمین زندگی می‌کردند. فسیل این حیوان تاکنون در مراکش، بلژیک، لهستان و آمریکای شمالی یافت شده است. این حیوان قابلیت رشد تا ۱۰ متر را داشته و یکی از شکارچیان برتر عصر خود محسوب می‌شد. این حیوان قادر بود دهان خود را در یک پنجم ثانیه کاملا باز کرده و تمام چیز‌های مقابل خود را ببلعد


حیوانات انقراض شده تاریخ جهان

 
  • تشکر
  • ناراحت
Reactions: ASaLi_Nh8ay و Crazygirl

Niuosha.dkw

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/9/20
ارسال ها
386
امتیاز واکنش
3,432
امتیاز
228
محل سکونت
شهر کتاب
زمان حضور
23 روز 3 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
گرداره ها
مورد پنجم فهرست حیوانات منقرض شده ماقبل تاریخ، گونه‌ای از حیوانات آبزی اره‌ای به نام گرداره است. این کوسه که ۲۹۰ میلیون سال پیش روی کره زمین می‌زیسته، دارای دندانی ۳۶۰ درجه بوده است. این حیوان در زمان حیات خود بزرگ‌ترین آبزی کره زمین محسوب می‌شد. مطالعات اخیر و فسیل‌های یافت شده از این حیوان حاکی از آن است که گرداره بین ۹ تا ۱۲ متر طول داشته است. این حیوان از دندان منحصر به‌فرد خود برای قطعه قطعه کردن شکارش استفاده می‌کرد

بند پهلو ها
بندپهلو به عنوان بزرگترین حشره ساکن کره زمین در تاریخ شناخته شده است. این حیوان که گونه‌ای هزارپا بوده، بین ۳۲۳ تا ۲۹۹ میلیون سال پیش در مناطق شمال شرق آمریکای شمالی و اسکاتلند‌ می‌زیست. به علت یافت نشدن دهان این حیوان، گیاهخوار یا گوشتخوار بودن آن هنوز مشخص نشده است. با این حال مشخص است این حیوان بسیار عظیم بوده و ۱.۸ متر طول و ۴۵ سانتی متر عرض داشته است. بندپهلو بزرگترین بی مهره کشف شده تاکنون است.


جنوب بال ها
جنوب بال یکی از پرندگان ماقبل تاریخ است که فاصله بین بال‌های آن ۲.۴ متر و وزن آن بین ۲.۲ تا ۴.۵ کیلوگرم بوده است. این حیوان حدود ۱.۵ میلیون سال پیش در کره زمین می‌زیسته و شباهت‌هایی با فلامینگو‌های حال حاضر دارد. جنوب بال از ماهی ها، حشرات و سایر گوشت‌ها تغذیه می‌کرد. این گونه از حیوانات منقرض شده در اصل پالیده خوار (تغذیه کننده از طریق پالایش آب دریا) بوده‌اند و از دندان‌های خود برای جدا کردن پلاتکنون‌ها و یا موجودات ریز دریایی استفاده می‌کردند.


پنج چشمی یکی دیگر از حیوانات منقرض شده ماقبل تاریخ و بدون تردید یکی از عجیب‌ترین آن هاست؛ زیرا این موجود دارای ۵ چشم بوده و دهان وی نیز زیر بدنش قرار داشته است. چشمان این موجود در دو ردیف روی سرش قرار داشته‌اند. پنج چشمی نسبت به سایر حیوانات منقرض شده ماقبل تاریخ بسیار کوچکتر بوده و طولی بین ۴ تا ۷ سانتی متر داشته است. یکی دیگر از نکات عجیب درباره این موجود، وجود زائده‌ای پوزه مانند روی سرش است که احتمالا کمکی برای رساندن غذا به دهان این موجود در زیر بدن آن بوده است

دو ریخت دندان گونه‌ای از پتروسور‌ها بود که در دوره ژوراسیک، حدود ۱۶۵ میلیون سال پیش می‌زیست. علت نام گذاری این حیوان دو نوع دندانی بوده که در آرواره‌های خود داشته است. یک دو ریخت دندان بالغ ۱ متر طول داشته و فاصله باله‌های آن از هم ۱.۴ متر بوده است. یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این حیوان، دم بلند آن بوده است.


حیوانات انقراض شده تاریخ جهان

 
  • تشکر
Reactions: Crazygirl

Niuosha.dkw

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/9/20
ارسال ها
386
امتیاز واکنش
3,432
امتیاز
228
محل سکونت
شهر کتاب
زمان حضور
23 روز 3 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
Shastasaurus یکی دیگر از حیوانات منقرض شده ماقبل تاریخ بوده که در دورهتریاس و حدود ۲۱۰ میلیون سال پیش می‌زیست. این موجود همچنین به عنوان بزرگترین خزنده دریایی که تاکنون روی کره زمین زیسته، شناسایی شده است. عمق قفسه سـ*ـینه این موجود حدود ۲ متر بوده و فاصله بین باله‌های آن نیز به ۷ متر می‌رسید. با توجه به دهان این موجود که به طرز عجیبی کوچک و بدون دندان است، به نظر می‌رسد که Shastasaurus نوعی مکنده بوده است.

بزرگ دندان گونه‌ای از کوسه‌ها بوده که حدود ۲۳ الی ۲.۶ میلیون سال پیش و در عصر نوزیستی روی کره زمین می‌زیست. از این گونه از حیوانات منقرض شده به عنوان یکی از بزرگترین و خطرناک‌ترین شکارچیان تاریخ یاد شده است. به نظر می‌رسد این حیوان ۱۸ متر طول داشته است.

کتزلکوآتلوس یکی از پرندگان ماقبل تاریخ بوده که ۶۸ میلیون سال پیش روی کره زمین حضور داشته است. این پرنده به عنوان بزرگترین پرنده در طول تاریخ شناخته شده است؛ زیرا فاصله بین بال‌های آن حدود ۱۶ متر و طول آن نیز بین ۱۱ تا ۱۲ متر بوده است. جالب توجه‌ترین ویژگی این پرنده، منقار بسیار تیز آن است.

مرغان وحشت گونه دیگری از حیوانات منقرض شده هستند که گوشتخوار بوده و در عصر نوزیستی، حدود ۱ الی ۲ میلیون سال پیش منقرض شده‌اند. طول این پرندگان حدود ۱ الی ۱.۴ متر بوده است. این پرندگان سرعت بسیاری نیز داشته‌اند و می‌توانستند با سرعتی معادل ۴۸ کیلومتر بر ساعت بدوند

دینوکریوس یکی دیگر از حیوانات منقرض شده‌ای است که در دوره کرتاسه پسین یعنی حدود ۷۰ میلیون سال پیش روی کره زمین سکونت داشته است. استخوان‌های بازو، دست و شانه این حیوان همگی در سال ۱۹۶۵ در مغولستانکشف شد و موقعیت سایر اعضای بدن این حیوان مشخص نبود. بازو‌های این حیوان حدود ۲.۴ متر طول داشته و هر یک دارای چنگال‌هایی ۲۰ سانتی متری بوده‌اند.

به مدت ۵۰ سال، تنها نکاتی که انسان‌ها از این موجود کشف کردند ظاهر عجیب و دست‌های سه انگشتی آن بود. به علت یافت نشدن کامل استخوان‌های دست و بازوی این موجود، این حیوان به سهماگین دست (Terrible Hands) نیز شهرت دارد.

اپیدندروسور یا مارمولک درختی، جانداری متعلق به عصر ژوراسیک یعنی ۱۵۰ میلیون سال پیش بوده است. این حیوان ۳۰ سانتی متر طول و حدود ۲ کیلوگرم وزن داشته است. مارمولک‌های درختی همچنین بازوانی طولانی و دارای چنگال داشته‌اند که با اندازه کوچک آن‌ها تناسبی نداشته است. این حیوان احتمالا به این علت در درختان زندگی می‌کرده که به علت جثه کوچکش، زمین جای امنی برای وی نبوده است.

نزدیک سوسمارسانان در دوره ژوراسیک و حدود ۶۶ میلیون سال پیش زندگی می‌کردند. این حیوان بدنی پهن، مسطح و دمی کوتاه داشته است. طول این حیوان نیز حدود ۳ متر بوده است. برجسته‌ترین ویژگی این موجود گردن بلند و سر کوچک آن بوده است. فسیل این موجودات جزو اولین فسیل‌های یافت شده تاریخ محسوب می‌شود

سهمگین دد یکی دیگر از حیوانات منقرض شده ماقبل تاریخ بوده که جثه‌ای عظیم و مشابه یک فیل امروزی داشته است. تفاوت این موجود با فیل در خرطوم کوتاه‌تر و عاج‌های منحنی شده رو به پایین و چسبیده به آرواره پایینی آن است. طول سهمگین دد حدود ۲ الی ۴ متر بوده است.

تیتانوبوآ گونه‌ای از مار‌ها بوده که حدود ۶۰ الی ۵۸ میلیون سال پیش روی کره زمین سکونت داشته است. نکته جالب توجه در رابـ*ـطه با این مارها، طول ۱۴.۵ متری و وزن ۱۱۰۰ کیلوگرمی آن‌ها بوده است؛ همین موضوع سبب شده این مار به عنوان بزرگترین مار تاریخ شناخته شود


حیوانات انقراض شده تاریخ جهان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا