خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آمین

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/9/20
ارسال ها
204
امتیاز واکنش
273
امتیاز
148
زمان حضور
2 روز 4 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
شاخصه های معماری ایران
کاربرد ایوان ها- ایوان ها فضاهای گنبدداری هستند، فضایی که با سه دیوار محصور و از یک طرف آزاد است. این ویژگی به طور وسیعی برای ساختمان های مذهبی و غیر مذهبی در معماری ایرانی اسلامی استفاده شدند.کاربرد گسترده طاق ها مسجد جامع اصفهان نمونه ای از این واقعیت است همچنین به دلایل زیبایی شناسی از پنجره ها و شیشه های رنگی برای ورود نور به فضای داخلی استفاده شده است.باغ ها، فواره ها و استخرها- باغ های وسیع یا استخرها با فواره ها از ویژگی های ساختمان های این معماری است. گنبدها تقریبا در اشکالی مشابه هستند و همگی بر روی پایه ی استوانه ای قرار دارند.قرینگی از ساختمان های متقارن در این سبک استفاده شده است. منارها، قوس ها، ستون ها، حتی استخرها و باغ ها به سبک مشابه و با اثر آینه ای طراحی شدند.


‎فلسفه معماری ایرانی معاصر
فلسفه معماری ایرانی به تمایز بومی خویش دست یافته است. طراحی مسجد نشان دهنده وابستگی مذهبی معماری به گذشته است اما معماران معاصر در ایران به نوعی با تعیین مکان خود در طراحی غیرسکولار نگران هستند. فلسفه معماری معاصر ایرانی، بازتابی از نگرانی های زیبایی شناسی در ارتباط با گذشته معنوی و سعی در یافتن مکان خویش در آینده است. معماری معاصر در ایران با ظهور دوره اول پهلوی آغاز شد. برخی از مهم ترین طراحان نظیر آندره گدار، آثاری را خلق کردند، نظیر موزه ملی در ایران که بقایای میراث تاریخ این سبک است. برخی دیگر، تلاش بر ادغام عناصر سنتی با طراحی های مدرن در آثارشان داشتند. پردیس اصلی دانشگاه تهران یکی از نمونه هاست. با این حال، معماران دیگری نظیر حیدر غیایی و هوشنگ سیحون سعی بر خلق آثار اصیلی داشتند که به طور کامل مستقل از تاثیرات معماری گذشته ایرانی است.


‎معماری ایرانی ساختمان
در معماری ایرانی ساختمان ها معماران قبل از انقلاب نظیر هوشمگ سیحون، کامران دیبا و حسین امانت مرزهای سنتی معماری را با استفاده از عناصر سنتی در طراحی های مدرن شکستند به طور مثال برج آزادی. معماری معاصر ایرانی ساختمان تبدیل به حوزه ای برای معماری تجربی شده و این امر سبب آشفتگی در نماهای شهری شده است. هر چند نمونه های بی نظیر ساختمان ایرانی در حال حاضر وجود دارد به طور مثال خانه ی شریفی ها که ساختمانی هفت طبقه با سه بلوک چرخان است که ۹۰ درجه می چرخد. بسته و باز بودن حجم ساختمان مرجعی است به معماری سنتی ایرانی که به صورت فضای زمستان نشین و تابستان نشین برای ساکنانش تعریف می شود.


‎طراحی معماری ایرانی داخلی خانه
در معماری ایرانی قدیم خانه هایی که حیاط دار بودند درونگرایی از خصوصیات اصلی است، همچنین استفاده از فضاهای باز نظیر باغ سازی، استفاده از آب و آبنما. کلیه فضاها، در پیرامون حیاط هستند و به غیر از هشتی هیچ گونه ارتباط فیزیکی و بصری با خیابان ندارند. حیاط علاوه بر ارتباط بین فضاهای مختلف و سازماندهی فضاهای تابستان نشین و زمستان نشین است و سازماندهی فضاها در بیشتر خانه ها در یک طبقه، همراه با زیرزمین بوده است. اتاق ها در این سبک داخلی خانه ها یک دری، دو دری، سه دری، شاه نشین، گوشواره و ارسی نامیده می شدند. چاه های نور جذاب، پنجره ها با طراحی های پیچیده، آینه کاری، نقاشی نیز از جمله خصوصیات طراحی این سبک داخلی خانه است.

استانداردهای ایمنی معماری با خاک


فرایند ساخت از روی عمد ساده در نظر گرفته شده است.

ولی تمامیت سازه سوپرادوبی نتیجه سال‌ ها تلاش و تحقیقات متمادی است.

برای طراحی سازه از ایده‌های مهندسی مدرن همانند کیسه‌ های خاکی ایزوله شده و پست کششی.

حلقه‌ های طویل کیسه‌ های خاکی به تقویت عمودی سازه می افزاید.

در حالی که سیم‌ های خاردار کشش افقی است.

همچنین کیسه‌ های خاکی در برابر سیل و آبگرفتگی مقاوم هستند و خاک عایق و مقاوم در برابر آتش اس


معماری با خاک

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا