خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Niuosha.dkw

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/9/20
ارسال ها
386
امتیاز واکنش
3,434
امتیاز
228
محل سکونت
شهر کتاب
زمان حضور
23 روز 3 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
تحقیقات فسیل شناسان ثابت کرده که میلیونها سال قبل خزندگان بزرگی بر روی زمین زندگی می کردند. این خزندگان حدود ۶۰ تا ۶۵ میلیون سال قبل در زمان کوتاهی نابود شده اند و بعد از آنها پرندگان و پستانداران که در زمان دایناسورها حضوری کم رنگ داشتند در زمین گسترش یافتند . بزرگی این دایناسورها متفاوت بوده است برخی از آنها تا ۳۵ متر طول داشته اند که با بزرگترین حیوان امروزی که یک گونه نهنگ است، برابری می کند. برخی از دایناسورها نیز در حد یک مرغ خانگی بوده اند.نوع غذای آنها نیز متفاوت بوده است برخی گیاه خوار ، وبرخی دیگر گوشت خوار بوده اند.
در مورد علت انقراض ناگهانی دایناسورها نظریه های متفاوتی ارائه شده است ولی مشهورترین نظریه این است که شهاب سنگی بزرگ بر زمین اصابت کرده و باعث شده است که دود و گرد و غبار تمام جو زمین را فرا بگیرد و چندین ماه نور خورشید به زمین نرسد و همین امر باعث شده که هم منابع غذایی دایناسور از بین برود و هم یخبندان عظیمی بر زمین حاکم شود و نتیجه این امر انقراض دایناسورها بوده است.چون این حیوانات خون سرد بوده اند و برای بقای خود احتیاج به حرارت خورشید داشته اند.
یافته های فسیل شناسان نشان داده که اولین موجودا شبه انسان حدود ۳ میلیون سال قبل در روی زمین بوجود آمده اند. دانشمندان دیرینه شناس حدس می زنند که این انسان نماها اجداد انسان فعلی باشند ولی از راوایات اهل بیت(ع) استفاده می شود که قبل از حضرت آدم(ع) هفت نسل موجود عاقل روی زمین زندگی کرد ه اند که هیچ کدام ربطی به هم نداشته اند بنابراین از دیدگاه اسلامی نمی توان گفت که انسان نماهای ۳میلیون سال قبل، اجداد انسان فعلی هستند. نزدیکترین نسل انسان نما به انسان فعلی، انسان نئاندرتال بوده است که در عصر یخبندان اخیر زندگی می کرده است و گویا در اثر یخبندان فراگیر زمین منقرض شده است. عمر نسل حضرت آدم(ع) را با توجه به قرائن قرآنی و تاریخ انبیاء وکشفیات باستان شناسان می توان حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار سال حدس زد. بنابراین دایناسورها میلیونها سال قبل از تمام انسانها و انسان نماها و پستانداران و پرندگان فعلی بر روی زمین بوده اند


تاریخ عصر دایناسورها

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا