خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,849
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
بسمه تعالی

"عوارض ویروس کرونا"

منبع:بیتوته


عوارض ویروس کرونا

اگر مبتلا به COVID-19 باشید، ممکن است علائم شما نسبتاً خفیف و قابل کنترل در خانه باشد. این برای اکثر افراد است. اما اگر بزرگتر مسن هستید یا به بیماری دیگری مانند دیابت یا بیماری قلبی مبتلا هستید، بیشتر در معرض خطر جدی ابتلا به COVID-19 هستید.

عوارض کرونا بر بدن

برخی از افراد (حدود 1 در 6) عوارضی دارند از جمله بعضی از آنها که تهدید کننده زندگی است. بسیاری از این عوارض ممکن است به دلیل بیماری شناخته شده به عنوان سندرم آزادسازی سیتوکین یا طوفان سایتوکاین ایجاد شود. این در شرایطی است که یک عفونت باعث می شود سیستم ایمنی بدن شما پروتئین های التهابی بنام سیتوکین را به جریان خون سرازیر کند. آنها می توانند بافت را بکشند و به اعضای بدن، از جمله ریه ها، قلب و کلیه ها آسیب وارد کنند.

عوارض COVID-19 ممکن است موارد زیر را شامل شود.

نارسایی حاد تنفسی

هنگامی که نارسایی حاد تنفسی دارید، ممکن است ریه های شما اکسیژن کافی را وارد خون شما نکند یا ممکن است دی اکسید کربن کافی را بیرون ندهد. هر دوی این مشکلات می توانند همزمان اتفاق بیفتند.

در یک مطالعه از 68 چینی که در اثر COVID-19 درگذشت، نارسایی حاد تنفسی عامل اصلی مرگ بود.

ذات الریه

سنبله در موارد ذات الریه اولین نشانه عروق کرونا ویروس جدید در چین بود. هنگامی که دچار ذات الریه هستید، کیسه های هوا در ریه های شما ملتهب می شوند و تنفس آن را سخت تر می کند.

دانشمندانی که تصاویر ریه های بیماران مبتلا به COVID-19 را بسیار مطالعه کرده اند، دریافتند آنها با مایعات، چرک و بقایای سلول پر شده اند. در این موارد، بدن بیماران قادر به انتقال اکسیژن به خون نبودند تا سیستمهای خود به درستی کار کنند.

سندرم پریشانی حاد تنفسی (ARDS)

در اوایل شیوع COVID-19 در چین ، سندرم پریشانی حاد تنفسی (ARDS) یکی از شایع ترین عوارض بود. با ARDS ، ریه ها به حدی آسیب دیده اند که مایعات شروع به نشت در آنها می کنند. در نتیجه بدن برای ورود اکسیژن به جریان خون مشکل دارد. ممکن است تا زمان بهبودی ریه های شما به نفس مکانیکی (مانند دستگاه تهویه هوا) نیاز داشته باشید.

صدمات حاد کبد

تحقیقات نشان می دهد که بیمارانی که بیشترین بیماری را دارند بیشترین خطر آسیب به کبد را دارند. دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که آیا این ویروس به کبد صدمه می زند یا دلیل دیگری دارد. آسیب حاد کبدی و نارسایی کبدی عوارض خطرناک برای زندگی است. ("حاد" به معنای آن است که ناگهان اتفاق می افتد.)

آسیب حاد قلبی

مطالعات مربوط به افرادی در چین که با COVID-19 بسـ*ـتری شده اند ، نشان داد که برخی از مشکلات قلبی ، از جمله آریتمی ایجاد می کنند. محققانی که در واشنگتن افرادی را مطالعه می کنند که از بیماری COVID-19 بسیار بیمار بودند و در بیمارستان تحت معالجه قرار می گرفتند نیز دریافتند که دارای سطح بالایی از بیماری های قلبی هستند. اما هنوز مشخص نیست که آیا این ویروس، قلب بیماران را تحت تأثیر قرار داده است یا خسارت وارد شده است زیرا این بیماری به طور کلی باعث ایجاد استرس در بدن آنها شده است.
COVID-19 همچنین ممکن است باعث مشکلات قلبی شود که مدت زمان طولانی بعد از بهبودی مردم از عفونت کروناویروس ادامه دارد.


عوارض ویروس کرونا

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,849
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع

عفونت ثانویه

یک عفونت ثانویه به این معنی است که شما با اولین مشکلی که داشتید ، به یک عفونت مبتلا نمی شوید. در این حالت ، این بدان معناست که فرد مبتلا به COVID-19 به چیز دیگری آلوده می شود.

با بررسی چندین مطالعه انجام شده تاکنون بر روی بیماران مبتلا به COVID-19 بسـ*ـتری شده ، مشخص شد که عفونت ثانویه یک عارضه ممکن است ، اما شایع نیست. بعضی اوقات ، فردی که با آن مبارزه می کند (یا در حال بهبودی است) ویروسی به باکتری ها آلوده می شود. این می تواند به اندازه کافی جدی باشد تا خطر مرگ را افزایش دهد.

آسیب حاد کلیه

به نظر نمی رسد این یک عارضه شایع باشد ، اما اگر اتفاق بیفتد، جدی است. اگر کلیه های شما کار را متوقف کنند، پزشکان برای متوقف کردن آسیب ها، درمان را شروع می کنند. ممکن است دیالیز شود (که در آن دستگاه خون شما را اخطار می کند) تا زمانی که کلیه های شما به حالت عادی بازگردند. اما گاهی اوقات ، این آسیب بهبود نمی یابد و افراد به بیماری مزمن کلیه مبتلا می شوند، که باید طولانی مدت مدیریت شود.

شوک سپتیک

سپسیس وقتی اتفاق می افتد که واکنش بدن شما به عفونت نادرست باشد. مواد شیمیایی موجود در جریان خون شما برای مقابله با بیماری، واکنش مناسبی را ایجاد نمی کند و در عوض اعضای بدن شما آسیب می بینند. اگر این روند متوقف نشده باشد ، می توانید به آن چیزی که تحت عنوان شوک سپتیک گفته می شود بروید. اگر فشار خون شما بیش از حد افت کند ، شوک سپتیک می تواند کشنده باشد.

شوک سپتیک برخی از افراد مبتلا به COVID-19 در چین را تحت تأثیر قرار داد.

انعقاد درون رگی منتشر

هنگامی که انعقاد درون رگی منتشر یا DIC را ایجاد می شود، پاسخ لـ*ـخته شدن خون بدن درست کار نمی کند. لـ*ـخته های غیر طبیعی تشکیل می شود، که می تواند منجر به خونریزی داخلی یا نارسایی انـ*ـدام شود.

سندرم التهابی مولتی سیستم در کودکان

برخی از کودکان و نوجوانان با بیماری به نام سندرم التهابی مولتی سیستم در کودکان (MIS-C) یا سندرم التهابی مولتی سیستم در کودکان (PMIS) بسـ*ـتری شده اند. پزشکان هنوز در مورد آن می آموزند ، اما آنها فکر می کنند که این بیماری با تاج ویروس جدید مرتبط است. علائم آن شامل تب ، درد شکم ، استفراغ ، اسهال ، راش ، سردرد و سردرگمی است. آنها شبیه به سندرم شوک سمی یا بیماری کاوازاکی هستند که باعث ایجاد رگ های خونی در کودکان می شود.

رابدومیولیز

این یک وضعیت بسیار نادر است ، اما یکی از محققان COVID-19 در حال مشاهده است. در رابدومیولیز ، عضلات شما تجزیه می شود و بافت می میرد. با جدا شدن سلول ها ، پروتئینی به نام میوگلوبین جریان خون شما را آب می کند. اگر کلیه های شما نتوانند آنقدر سریع از خون شما بیرون بروند ، می تواند بر آنها غلبه کند و باعث مرگ شود.


عوارض ویروس کرونا

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا