خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته با بیان اینکه پرواز تاکسی هوایی در بهمن ماه قطعی است، گفت: اولین پرواز از فرودگاه مهرآباد خواهد بود.



دکتر منوچهر منطقی در خصوص آخرین وضعیت تاکسی‌های هوایی اظهار کرد: پرواز تاکسی‌های هوایی دو مشکل داشت که یکی مربوط به اخذ مجوزها و دیگری مربوط به نحوه استفاده از فرودگاه‌ها بود.

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ادامه داد: به تازگی مجوز تاکسی هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ شده است.

وی با بیان اینکه باید از فرودگاه‌ها برای پرواز تاکسی هوایی استفاده شود، گفت: نحوه استفاده از فرودگاه‌ها برای این نوع تاکسی‌ها نیز اخیراً تدوین شده است.

وی با بیان اینکه مسیر تاکسی‌های هوایی باید از سایر هواپیماها جدا باشد زیرا باید از مسیرهای روان برای تاکسی‌های هوایی استفاده شود، اضافه کرد: به عنوان مثال برای فرودگاه مهرآباد لازم است که مسیری جداگانه برای این تاکسی‌ها در نظر گرفته شود که این موضوع در آذرماه آماده خواهد شد.

منطقی با اشاره به اینکه همه فرودگاه‌های کشور ظرفیت تاکسی‌های هوایی را دارند، عنوان کرد: اما اولین پرواز تاکسی هوایی در بهمن از فرودگاه مهرآباد خواهد بود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته گفت: برای پرواز تاکسی هوایی می‌بایست مسیر پرواز از هواپیماهای تجاری جدا باشد و روان بودن مسیرهای تاکسی هوایی از نکات پر اهمیت برای پرواز بود که این مشکل نیز حل شد.

منطقی خاطر نشان کرد: مسئله مهم این تاکسی‌های هوایی بودجه بود که در حال حاضر شرکت فرودگاه‌ها تأمین کننده این تاکسی‌های هوایی است.

وی با بیان اینکه هفتاد درصد بودجه تاکسی هوایی از سوی شرکت فرودگاه‌ها تأمین شده گفت: مابقی این بودجه در حال تأمین است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۸ شرکت دانش بنیان درگیر پروژه تاکسی‌های هوایی هستند و احتمالاً تا ۳۶ شرکت دانش بنیان بعد از اولین پرواز با یکدیگر مشارکت خواهند کرد.

وی در پاسخ به اینکه این تاکسی‌های هوایی برنامه‌ریزی پرواز هواپیماهای دیگر را مختل می‌کند یا خیر گفت: شرکت فرودگاه‌ها کل پروازها را تحت کنترل دارد و زمانی که خالی باشد این تاکسی‌های هوایی امکان جابجایی دارند.

وی ادامه داد: همانطور که برنامه‌ریزی شده بهمن ماه اولین پرواز تاکسی‌های هوایی را خواهیم داشت.

منبع: برترین ها


تاکسی هوایی مجوز گرفت؛ زمان و مکان اولین پرواز

 
  • تشویق
  • تشکر
Reactions: Goli Pakseresht و Melika Kakou
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا