خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


اخیرا ناسا یک عکس جدید خورشید را که توسط تجهیزات رصدخانه پویایی شناسی خورشید ثبت شده و ستاره منظومه ما را از نمایی شگفت‌انگیز نشان می‌دهد، به اشتراک گذاشته است.

آژانس فضایی آمریکا به تازگی یک عکس جدید خورشید را منتشر کرده است. بر اساس اطلاعات موجود، این تصویر خیره کننده توسط رصدخانه پویایی شناسی خورشید (Solar Dynamics Observatory) به ثبت رسیده و برخلاف عکس‌های پیشین، ستاره منظومه شمسی را در تاریکی خاصی نشان می‌دهد.

این شیوه تصویربرداری قسمت‌های فعال سطح ستاره مورد نظر را به خوبی به ما نمایش داده و خورشید را طوری که تا پیش از این دیده نشده بود، به تصویر می‌کشد. ناسا چند روز پیش این تصویر را هم‌زمان با هالووین به اشتراک گذاشت و گفته شده که از دو طول موج متفاوت که برای نمایش رنگ‌های زرد و طلایی به کار گرفته می‌شوند، برای ثبت این عکس به کار گرفته شده است.

این طول موج‌ها ۱۷۱ و ۱۹۳ آنگستروم هستند و به کار گیری آن‌ها قسمت‌های آتشین خورشید را همانند تکه‌های درخشانی از نور طلایی نشان می‌دهد. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ناسا، قسمت‌های نورانی‌تر عکس جدید خورشید مناطقی از سطح این ستاره را نشان می‌دهند که نور و انرژی بیشتری را ساطع می‌کنند. این مناطق در نهایت نقشه‌ای از قسمت‌های پیچیده میدان‌های مغناطیسی جرم آسمانی مورد نظر را در اختیار ما قرار می‌دهند.

عکس جدید خورشید


آژانس فضایی ایالات متحده معمولا برای خلق چنین تصاویری از داده‌های گسترده و سری عکس‌های گوناگونی استفاده می‌کند تا سرانجام محصولی ترکیبی را تهیه کند. این محصول قبل از انتشار به کمک تکنیک‌های ویرایشی گوناگون دست‌کاری می‌شود تا جزئیات و رنگ‌های مورد نیاز به آن اضافه شوند.

در بعضی موارد هم رنگ‌های به نمایش گذاشته شده هرکدام به بخشی از داده‌های به کار رفته مربوط می‌شوند و به بیننده کمک می‌کنند تا چیزهایی که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند را ببیند. در این عکس جدید خورشید هم از تکنیک‌های مورد نظر به منظور رسیدن به تصویری شگفت‌انگیز استفاده شده و کمتر پیش می‌آید که مخاطبان ستاره منظومه خود را از چنین نمایی تماشا کنند.

منبع: گجت نیوز


ناسا عکس جدید و غیر منتظره‌ای از خورشید منتشر کرد

 
  • جذاب
Reactions: LIDA_M
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا