خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


مسابقه بین‌المللی عکاس آب و هوای ۲۰۲۰ اخیرا برندگان خود در بخش‌های مختلف را اعلام کرد و مجموعه‌ای از نفس‌گیرترین تصاویر ثبت شده از سراسر دنیا را به علاقه‌مندان ارائه داد.

به تازگی برندگان رقابت عکاس آب و هوای ۲۰۲۰ اعلام شدند؛ رقابتی بین‌المللی که حرفه‌ای‌ترین و خلاق‌ترین عکاسان جهان را برای خلق آثاری در مورد شرایط جوی سیاره کنار هم قرار داده و به ما علاقه‌مندان عادی، مجموعه از حیرت‌انگیزترین تصاویر را ارائه می‌کند.

رقابت مورد نظر توسط انجمن هواشناسی سلطنتی بریتانیا و همچنین شرکت رسانه‌ای آکو ودر (AccuWeather) برگزار می‌شود و امسال هم بیش از ۷ هزار عکس برای شرکت در مسابقه در اختیار داوران قرار گرفته بود. از طوفان و رودخانه گرفته تا ابر و رعد برق، عکس‌های مورد نظر به ما نشان می‌دهند که هرکدام از ویژگی‌های آب و هوایی سیاره زمین چه نقش مهمی در زندگی ما زمینیان دارند.

داوران مسابقه هم برای انتخاب برنده با چالش بزرگی رو به رو بودند چرا که در میان این حجم از تصاویر نفس‌گیر، انتخاب یک عکس به عنوان برنده اصلی کار دشواری خواهد بود. با این وجود اعلام شده که رودلف سولگان (Rudolf Sulgan)، مهم‌ترین جایزه رقابت را به خاطر ثبت عکسی از عبور مردم از پل بروکلین نیویورک به هنگام وقوع یک کولاک، از آن خود کرد.

رقابت عکاس آب و هوای ۲۰۲۰
لیز بنتلی (Liz Bentley)، رئیس انجمن هواشناسی سلطنتی در این رابـ*ـطه می‌گوید که شرایط جوی، زندگی تمامی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آثار رقابت عکاس آب و هوای ۲۰۲۰ هم این تاثیرات را به خوبی نشان می‌دهند. تصویر ثبت شده توسط سولگان این موضوع را به شکل ویژه‌ای نمایش داده، اما مابقی برندگان رقابت هم هرکدام داستان منحصر به فردی برای گفتن دارند که در ادامه شما را به شنیدن این داستان‌ها و دیدن آثار مورد نظر دعوت می‌کنیم.



آنچه در بالا می‌بینیم، تصویری از الکسی تروفیموف (Alexey Trofimov) بوده که جایگاه نخست را در بخش عمومی رقابت کسب کرد؛ این اثر دریاچه بایکال (Lake Baikal) روسیه را به عنوان مکانی شگفت‌انگیز با جاذبه‌های طبیعی دیدنی نشان می‌دهد. شرایط ویژه آب و هوایی این محل باعث شده تا خصوصیات منحصر به فردی در یخ‌ها و پوشش دریاچه به وجود بیاید. همان‌طور که می‌بینیم، در برخی از ماه‌های سال پوششی از برف روی یخ‌های موجود قرار گرفته و نمایی دیدنی را به یخ‌ها می‌دهد.

البته عموم مردم و علاقه‌مندان هم در مشخص شدن برندگان رقابت عکاس آب و هوای ۲۰۲۰ نقش داشتند؛ تروفموف که برای رسیدن به عنوان خود بیش از ۱۱ هزار رای علاقه‌مندان را از آن خود کرده بود، می‌گوید که در جریان سفری به منطقه بایکال، متوجه زیبایی خیره کننده بلوک‌های یخی منطقه شد و با بهره گرفتن از نور طبیعی محیط، تصویر بالا را ثبت کرد.

تپه‌های چای


این اثر با عنوان «تپه‌های چای» از سوی عکاسی با نام وو ترانگ هوان (Vu Trung Huan) در مسابقه عکاسی مورد نظر شرکت کرد و جایگاه دوم را در رقابت کلی به دست آورد.

بنتلی می‌گوید که رقابت عکاسی آب و هوای ۲۰۲۰ در پنجمین سال خود قرار دارد و هر مرتبه از قبل قوی‌تر می‌شود. در مسابقه امسال رکورد عکس‌های ثبت شده و رای مردم شکست، اما متاسفانه به واسطه بروز پاندمی کرونا و قرار گرفتن بسیاری از مناطق سیاره در قرنطینه، برگزار کنندگان مسابقه مجبور بودند تا تصاویر موجود در آرشیوهای قدیمی آثار عکاسان را هم قبول کنند. بنتلی در مورد تصاویری که علاقه‌مندان از پشت پنجره‌های خود و از داخل قرنطینه ثبت کرده‌اند، ابراز شگفتی کرده و می‌گوید که این عکس‌ها در نوع خود منحصر به فرد هستند.



مورد بعدی در لیست ما جایزه بهترین عکاس جوان این رقابت را از آن خود کرد؛ تصویر بالا در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۲۰، از پارکینگ دبیرستانی در ایالت میسوری آمریکا ثبت شده و همان‌طور که می‌بینیم، در نگاه اول به نظر می‌رسد که دیواری از آب در آسمان به وجود آمده است. این ابر بزرگ دقایقی قبل از بارش باران در منطقه مورد نظر پدیدار شد و اتفاقی شگفت‌انگیز را رقم زد.



تصویر بالا با عنوان «پیش از طوفان» در میان فینالیست‌های مسابقه بین‌المللی عکاس آب و هوای ۲۰۲۰ حضور داشت و لحظاتی قبل از وقوع یک طوفان شدید در دیرهولای (Dyrholaey) ایسلند را نشان می‌دهد.

فینالیست دیگر عکاس آب و هوای۲۰۲۰


عکاس این اثر، شخصی با نام مستعار “Borisss1982” می‌گوید که ابرهای ماماتوس (Mammatus) دیده شده در منطقه ثبت تصویر، در نوع خود منحصر به فرد بوده و او هرگز چنین صحنه شگفت‌انگیزی را در طول زندگی‌اش ندیده است. این جاده در شهر لیپزیگ (Leipzig) آلمان قرار دارد و عکاس می‌گوید که در روز ثبت تصویر، پس از مدت زمان زیادی که صرف دنبال کردن طوفان‌ها کرده بود، ماشینش را کنار جاده پارک کرد و اثر بالا را خلق کرد.

این عکس در زمان غروب خورشید و با تابیدن نور آفتاب به ابرهای ماماتوس در ارتفاع پایین ثبت شده و نور آبی و قرمز ابرها به ما نشان می‌دهد که تصاویر خیالی و صحنه‌هایی که شاید فقط در نقاشی‌ها آن‌ها را ببینیم، در دنیای واقعی هم پدیدار می‌شوند. همان‌طور که می‌بینیم، در یکی از تصاویر ثبت شده رعد و برق کوچکی هم خودنمایی می‌کند.



پس از بارش شدید باران برای مدتی طولانی، عکاس اندرو ماکارن (Andrew Mccaren) آب اضافی که از لبه سدی در کشور کلمبیا سرازیر شده بود را در نمایی شگفت‌انگیز نشان داد و وارد لیست فینالیست‌های رقابت عکاس آب و هوای ۲۰۲۰ شد.



می‌گویند وقتی یک گاومیش در نزدیکی شما قرار دارد، باید حداقل ۲۵ متر از آن فاصله بگیرید؛ تصویر بالا با نام گاومیش یخ‌زده از طرف شخصی با نام “Lhedien” در رقابت امسال شرکت کرد و طبق گفته این عکاس، درست پس از طلوع آفتاب، وقتی او و دوستانش در پارک ملی یلواستون (Yellowstone) آمریکا بودند، این جاندار عظیم‌الجثه را دیدند که به طرف آن‌ها می‌آمد. Lhedien و دوستانش با حفظ فاصله ۲۵ متری چندین عکس شگفت‌انگیز را از این گاومیش ثبت کردند که یکی از آن عکس‌ها در میان فینالیست‌های رقابت عکاس آب و هوای امسال قرار گرفت.

رویا


سابرینا گاروفولی (Sabrina Garofoli)، از فینالیست‌های مسابقه عکاس آب و هوای ۲۰۲۰ و خالق اثر بالا می‌گوید که در صبح زود برخی روزهای فصل پاییز، شرایط آب و هوایی خاصی باعث می‌شوند تا رودخانه‌ای از ابر در این دره شکل بگیرد. متخصصان می‌گویند که فشار بالای هوا در دره و همچنین نبود باد باعث می‌شود تا لایه‌های ضخیمی از مه روی یکدیگر شکل گرفته و در راستای رودخانه‌ای به نام آدا (Adda) جاری شوند.

در ماه‌های اکتبر و نوامبر، وقتی خورشید طلوع می‌کند و هوا صاف است، نور آفتاب از پشت درختان بیرون زده و نمایی شگفت‌انگیز مانند آنچه در بالا دیدیم را به وجود می‌آورد. تصویری که شاید در نقاشی‌های سورئال ببینیم، در این منطقه از شمال ایتالیا به وجود می‌آید. گاروفولی این عکس را از داخل کلیسایی که روی یک تپه، بر فراز دره مورد نظر ساخته شده بود، ثبت کرد.



خالق این اثر می‌گوید که در شب ثبت عکس، طوفان بزرگی در جریان بود و منطقه مالورکا (Mallorca) در اسپانیا، بارش و وزش و رعد و برق شدیدی را تجربه کرد. مارکو ریپول (Marco Ripoll) که با این عکس در میان فینالیست‌های عکاس آب و هوای ۲۰۲۰ قرار گرفته می‌گوید که منطقه مورد نظر در نزدیکی محل زندگی او بوده و به محض باخبر شدن از وقوع طوفان، ماشینش را روشن کرد تا به محل مناسبی برای عکس‌برداری از این اتفاق برود.

نمایی که تصویر بالا از آن ثبت شده، بسیار معروف بوده و مردم منطقه معمولا برای تماشای غروب خورشید به آن می‌روند. با این حال به نظر می‌رسد که تماشای طوفان هم از این زاویه خالی از لطف نبوده و تصویری شگفت‌انگیز را به ما می‌دهد.

جایگاه سوم بخش عمومی


عکس بالا با عنوان «زیر رنگین کمان» در رقابت اخیر شرکت کرد و جوآن رندلز (Joann Randles)، عکاس اثر می‌گوید که از چندین ماه گذشته مشغول تصویربرداری از اسب‌های نیمه وحشی منطقه‌ای با نام گوور (Gower) در ولز بریتانیا بوده است.

برای چنین کاری یک عکاس باید ساعت‌ها این اسب‌ها را دنبال کرده و از آن‌ها در شرایط مختلف آب و هوایی عکس‌برداری کند. در روز ثبت تصویر بالا، طوفانی رخ داده بود و پس از آرام شدن شرایط، به وجود آمدن رنگین کمانی زیبا در آسمان به رندلز این فرصت را داد تا اثری شگفت‌انگیز خلق کند. رندلز می‌گوید که ثبت چنین اثری دقیقا قبل از ناپدید شدن رنگین کمان و بدون ترساندن اسب‌ها کار بسیار دشواری بود و او خوش شانس بوده که به هنگام عکس‌برداری، سوژه‌اش فرار نکرده است.



فینالیست بعدی رقابت عکاس آب و هوای ۲۰۲۰ توسط شخصی با نام ریچاردی فاکس (Richardi Fox) به ثبت رسیده است. صخره‌هایی که در بالا می‌بینیم در منطقه منگرستا (Mangersta) بریتانیا قرار گرفته‌اند و در روز تهیه این تصویر، فاکس روی صخره‌ها رفته بود تا با وجود بادهای شدید، کمی از زیبایی‌های اطراف تصویربرداری کند. این عکاس می‌گوید که پس از بارش خفیف، رنگین کمان‌های شگفت‌انگیزی که می‌بینیم پدیدار شدند و سپس نور خورشید هم از زاویه‌ای خاص، نوک صخره‌ها را نورانی کرد.

قله‌های ایتالیا در مسابقه عکاس آب و هوای ۲۰۲۰


پانورامایی ۳۶۰ درجه که رشته کوه‌های “Tre Cime of Lavaredo” ایتالیا را نشان می‌دهد. این فینالیست رقابت جزئیات جالب‌توجهی را در خود دارد که صورت فلکی دب اکبر که بالا صلیب قرار گرفته، یکی از آن‌هاست. به علاوه نور ماه را در آسمان می‌بینیم که مسیر حرکت کوهنوردان را برای صعود به قله روشن کرده و همچنین، درون چادر موجود نور مصنوعی را مشاهده می‌کنیم که شب تاریک ساکنان کوهستان را نورانی کرده است.



همان‌طور که اشاره شد، داوران رقابت عکاس آب و هوای ۲۰۲۰ به شرکت کنندگان اجازه دادند تا از عکس‌های قدیمی خود هم برای شرکت در مسابقه استفاده کنند؛ خالق این اثر می‌گوید که در ۷ می ۲۰۱۶، در اولین روز از ماجراجوی که برای دنبال کردن گردبادها شروع کرده بود، تصویر بالا را از گردبادی در قسمت شمال شرقی کلورادو آمریکا ثبت کرد.

این پدیده شگفت‌انگیز آب و هوایی در منطقه‌ای نزدیک به محل عکس‌برداری شکل گرفته بود و پس از اینکه نزدیک بود تا گردباد عکاس و دوستش را ببلعد، خانه‌ای در نزدیکی تخریب شد و سپس، این پدیده جوی جلوی چشمان این دو نفر ناپدید شد.



برنده اصلی عکاس آب و هوای ۲۰۲۰ عکس بالا از رودلف سولگان بود که کولاک شدید روی پل بروکلین نیویورک در آمریکا را نشان می‌دهد.



تصویر بالا عکسی با نام «زندگی یخزده» بوده که جایگاه اول را در قسمت عکاس جوان مسابقه، از آن خود کرد؛ شخصی به نام استفانی سرجیونا (Stephanie Sergeevna) این عکس را ثبت کرده و همان‌طور که می‌بینیم، اسیر شدن برگی سبز در میان یخ‌های زمستانی را به ما نشان داده است.

دیگر تصاویر رقابت عکاس آب و هوای ۲۰۲۰


این تصویر با عنوان «غروب زمستانی» در رقابت اخیر شرکت کرد و منطقه‌ای از کرواسی را در سال ۲۰۱۷ به ما نشان می‌دهد.

در انتها هم شما را به دیدن مابقی تصاویر منتخب رقابت عکاس آب و هوای ۲۰۲۰ دعوت می‌کنیم:








منبع: گجت نیوز


برندگان رقابت عکاس آب و هوای ۲۰۲۰ مشخص شدند

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: ~BAHAR.SH~ و Goli Pakseresht
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا